22 Reacties

4 maanden geleden

Water een beetje opwarmen?

4 maanden geleden

Reactie op esb99

Water een beetje opwarmen?
Dat eigenlijk ook al geprobeerd 🙈

4 maanden geleden

Hier wou hij ook geen water drinken, maar met dixsap er door (is natuurlijk niet wat je het liefst wil voor je kind van 1… maar je moet wat) drinkt hij zo een beker leeg… we hebben het langzamerhand afgebouwd, en nu drinkt hij gewoon z’n beker water leeg!

4 maanden geleden

Reactie op kelldd

Dat eigenlijk ook al geprobeerd 🙈
Oh🥺..

4 maanden geleden

Reactie op Mem to be

Hier wou hij ook geen water drinken, maar met dixsap er door (is natuurlijk ...
We hadden de dixsap met alleen fruit en verder niks (dus zonder suiker!)

4 maanden geleden

Thee al geprobeerd?

4 maanden geleden

Waarin geef je de melk? Al eens dezelfde fles/beker ervoor geprobeert?. Hier weigerde hij ook alles behalve melk in ze fles, water in de fles of een andere beker gewoon geweigerd. Uiteindelijk van avent de speenbeker gevult met klein laagje appelsap en verder water, dit was het antwoord bij ons. 2 dagen verdunde appelsap en hij drinkt ineen water uit alle tuitbekers en rietjesbekers🤣. Van de 1 op andere dag. En hij pakt ook zelf ze beker van tafel om te drinken. Vooral geduld hebben bleek het uiteindelijke antwoord

4 maanden geleden

Hier drinkt hij alleen water eigenlijk als ik het drink verder krijgt hij limonade of diksap of appelsap ofzo

4 maanden geleden

Reactie op Cayley01

Hier drinkt hij alleen water eigenlijk als ik het drink verder krijgt hij l ...
Ik zou limonade of appelsap nog even vermijden op deze leeftijd. (Wil absoluut geen moedermaffia zijn)

4 maanden geleden

Ik neem de tips deze dagen mee! Ben benieuwd 🙈

4 maanden geleden

Wij deden eerst water in zijn melkfles. Hiervan dronk hij dan een paar slokken. Elke keer opnieuw aanbieden, bij het eten en tussendoor. Het heeft bij ons ook even geduurd voordat hij echt goed ging drinken. Vaak was dit maar 1 of 2 slokken of duwde hij de fles weg. Ik deed dan vaak met zijn rietjesbeker op zijn gezichtje spelen en dat vond hij leuk en dan nam hij nog een paar slokken. Niks forceren. Nu drinkt hij uit een rietjesbeker en zet ik deze voor hem klaar en pakt hij de fles wanneer hij dat zelf wil. Hij geeft het ook aan als ik aan het drinken ben dan steekt hij zijn armen uit en dan pak ik ook zijn fles. Ik heb er nooit iets van siroop bij gedaan of uit pakjes laten drinken, ook in suikervrij zit een hoop troep. Het is allemaal zo slecht en je komt er weer moeilijk vanaf (No judgement). Het heeft tijd nodig.

4 maanden geleden

Reactie op Mem to be

Hier wou hij ook geen water drinken, maar met dixsap er door (is natuurlijk ...
Hier idem! Was bij ons ook de truc 😄

4 maanden geleden

Enige tip die ik je kan geven is blijven aanbieden... We geven onze dochter al water sinds dat ze 6 maanden is maar hooguit enkele slokjes en ermee spelen, dit heeft ze 6 maanden volgehouden. Ineens ging ze het wel drinken 😅 ze krijgen ook veel vocht uit ander voedsel. En het CB geeft aan dat bijna geen enkel kindje aan die 1 liter komt. Zolang ze goed plassen enz niks aan de hand

4 maanden geleden

Wij blijven het aanbieden in verschillende bekers en hij drinkt graag spa rood (mengen we dan met kraanwater 😅).

4 maanden geleden

Ik heb zelf zo’n grote waterfles en onze zoon vindt alles wat wij eten en drinken mega interessant. Dus hij wilde ook graag uit die fles drinken en sindsdien drinkt hij veel beter.

4 maanden geleden

Dag 2, we geven nu 1/5 appelsap aangevuld met water in zijn melkfles.. dit lukt al beter, drinkt nu zelf van zijn fles wanneer hij zin heeft. Ik moet hem niet meer verplichten. Hopelijk volgende dagen beter en beter!

VRIEND

4 maanden geleden

Fruit thee van pickwick zonder cafeïne vallen erg in de smaak hier!

4 maanden geleden

Hier ook absoluut geen water fan. Wij wisselen vaak van beker (heb de avent in 2 kleuren + nog 2 andere) en dan is hij opeens heel geïnteresseerd in z’n beker. Nu zijn we op vakantie en drinkt hij mega weinig. Gisteren voor de 1e keer appelsap besteld bij een restaurant (ach ja, t is toch vakantie) en meneer dronk meteen heel z’n beker leeg en wilde meer 😂 hij plast daardoor wel veel beter en is ook echt een stuk vrolijker dus wij zijn voortaan team dixsap (flink verdunt met water). Een zo’n beker per dag dixsap ipv water gaat het verschil niet maken en vooral niet als hij normaal maar 2 slokjes drinkt denk ik dan :-)

4 maanden geleden

De melkfles gebruiken en de melk verdunnen. Hier een groot succes. 1 of 2 scheppen poedermelk ipv 6 en 180 ml (warm) water. Smaakt naar melk, is vooral water. En dat langzaam aan afbouwen en in een andere fles of rietjes beker het er evengoed naast blijven aanbieden. Eerst zelf eruit drinken helpt soms ook. Mega interessant wat wij doen en het dan zelf ook willen

4 maanden geleden

Reactie op Ssjsjnsla

De melkfles gebruiken en de melk verdunnen. Hier een groot succes. 1 of 2 s ...
Ja lijkt ook goed idee, maar dan moet je dit elk uur verversen? Nu staat de drinkbeker daar de hele dag. Of drinkt jouw kindje dit in 1 keer uit?