13 Reacties
2 jaar geleden
Heehee! Ons dochtertje zit (volgens de app) ook midden in sprong 4. Ook komen haar onder tandjes door dus ze is momenteel niet zo te genieten🙈 overdag doet ze dutjes van max 45 minuten, snachts komt ze ook nog 2 x om een voeding. ik hou overdag wel een wakker tijd aan van max 120 minuten dat werkt bij haar het beste want ze is ook heel snel overprikkeld. Tutten wilt ze trouwens niet dus ze wilt echt alleen gerust gesteld worden door mij, mijn partner of door de fles. Ik snap heel goed dat het super moeilijk is alleen ik denk dat toegeven aan haar behoefte nu het beste is en hopen maar dat het een “fase” is.. u got this mommy 🙏🏼❤️
2 jaar geleden
Wij zijn net uit sprongetje 4 maar volop in de slaapregressie. Heel herkenbaar, ze stuitert op t moment door dr bedje heen en is dan binnen no time weer wakker. Afgelopen week slaapt ze de hele nacht naast mij, zolang ik binnen handbereik ben is t goed. De cosleeper is al te ver weg 😅 zo hebben we iig allebei nog wat slaap.
Van de week zei een vriendin die orthopedagogie gestudeerd heeft tegen mij: eigenlijk is dit heel erg normaal gedrag, je dochtertje zoekt nabijheid en dit is heel belangrijk voor de emotionele binding. Het is het heel westers dat een baby in een eigen bed op een eigen kamer moet slapen.
Dit hielp mij wel weer even relativeren. Zo slecht zijn we dus niet bezig.
Gelukkig gaat sinds een week het dutje s ochtends wel hartstikke goed. Dus dan kan ik op dat moment even wat dingen in huis doen. Als je dat soort momenten helemaal niet hebt is t wel heel erg pittig 😔
2 jaar geleden
De onrust en .bijbehorende geluidjes (gilletjes, draaien met hoofd, zwaaien met beentjes , onrustige armpjes..) vind ik ook heel lastig. Elke keer voor het overgeven aan slaap lijkt een strijd. Vanaf het begin eigenlijk al. En ze slaapt ook sinds twee weken alleen nog bij ons in bed, probeer haar vaak in slaap te voeden omdat dan de onrust het minst is. Ik geef me er maar aan over zonder teveel weerstand, En die nabijheid, ja, ook wel heel mooi dat ze die zoekt bij jou eigenlijk. Degene die ze het meest vertrouwt… maar zeker niet altijd makkelijk.
2 jaar geleden
Reactie op Misha96
Heehee! Ons dochtertje zit (volgens de app) ook midden in sprong 4. Ook kom ...
Lieeef❤️🙏 hier ongeveer hetzelfde probleem. Echt ook een kindje van de fysieke geruststelling en nabijheid. Idd ik denk dat het ook een fase is misschien omdat ze nu ook steeds meer door heeft dat mama rn papa ook kunnen weglopen
2 jaar geleden
Reactie op Robin2811
Wij zijn net uit sprongetje 4 maar volop in de slaapregressie. Heel herkenb ...
Wat een mooie relativerende gedachte❤️🙏 we zijn idd niet slecht bezig en ik zie het ergens ook als positief dat ze natuurlijk ons opzoekt 🙏fijn dat het ochtend dutje nu goed gaat, kwam ze daar uit zichzelf mee?
2 jaar geleden
Reactie op LouiseLight
De onrust en .bijbehorende geluidjes (gilletjes, draaien met hoofd, zwaaien ...
Dat is waar❤️🙏soms heel lastig of veel geduld er vooral voor moeten hebben maar denk ook dat eraan over geven iets moois kan geven qua connectie
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Nu een week uit sprong 4 denk ik en wel echt in slaapregressie ( gok ik ) ochtend slaapjes waren in sprong 4 echt max halfuur en sinds een paar dagen lijkt dit weer beter te gaan in bedje.. wel bij elk ander slaapje huilen zodra hij zijn bedje raakt.. was een weekje over maar weer zwaar aanwezig op het moment.. raakt helemaal overstuur en zodra ik hem dan bij me pak is hij stil en slaapt op mij zo 1.5 u dus alleen maar fijn dat hij wel slaapt.. komt een tijd dat ze het niet meer willen denk ik.. en als dit is wat hij nodig heeft bjj mij en zijn rust kan vinden is dan alleen maar fijn.. dan maar even geen wasjes draaien.. laat hem niet krijzen in bed😞.. soms wel even jammeren en dan laat ik hem wel hoor.. soms moeten ze ook die prikkels kwijt en uiten ze zo.. lastige periode ! Maar gaat elke mama doorheen bedenk ik me dan maar❤️
2 jaar geleden
Reactie op DVRIES81195
Heel herkenbaar! Nu een week uit sprong 4 denk ik en wel echt in slaapregre ...
Dat is waar en ooit willen ze niet meer zo bij ons liggen slapen en knuffelen. Dus nu maar extra veel knuffelen ❤️❤️
2 jaar geleden
Wat een mooie relativerende gedachte❤️🙏 we zijn idd niet slecht bezig en i ...
Jaa het ochtenddutje ging ineens beter. Help dr wel nog in slaap maar daarna kan ik dr goed wegleggen en slaapt ze zo 2 uur. Al was dit altijd al wel het dutje met de grootste kans op slagen. Ik denk zelf omdat ze dan nog niet zoveel prikkels gehad heeft want daar is ze ubergevoelig voor.
Het is idd ook heel mooi dat ze ons opzoeken. Ons dochtertje is ook gewoon heel erg op mensen gericht. Speeltjes interesseren dr helemaal niet zo, als ze maar onder de mensen is 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Robin2811
Ohoh nooit te vroeg juichen en zeker niet van dit soort berichtjes sturen � ...
Haha ohhh vreselijk meisss🙏 hier ook drama. Ik struggle lkkr met je mee!
2 jaar geleden
Hier willen ze juist nooit knuffelen😅 hoe meer ik ze oppak als ze overstuur zijn, hoe erger het word.. ik laat het gewoon gebeuren.. als ze huilen dan haal ik de speen eruit.. laat ze even een poosje uitrazen, speentje erin en ze slapen.. op schoot willen ze beide echt alleen maar rechtop zitten.. enige waardoor ik ze nog af en toe kan knuffelen als ik ze oppak als ik rechtop sta🤣
2 jaar geleden
Haha ohhh vreselijk meisss🙏 hier ook drama. Ik struggle lkkr met je mee!
Ik sta er van versteld dat ik zoveel kan hebben, nooit verwacht omdat ik zelf altijd heel veel slaap nodig had voor mn zwangerschap 🙈
Ik heb ook nog de pech dat ons dochtertje alleen bij mij slaapr, papa lukt het niet, oma lukt het soms. Dus ondertussen ben ik zooo moe. Maar goed, vandaag weer even een klaagdagje en morgen gaan we er gewoon weer tegenaan 💪🏻