15 Reacties
2 maanden geleden
Ja hier hetzelfde.. Hij loopt wel al dus daar kan de frustratie niet van komen. Ik vind het echt verschrikkelijk… Niks is goed alleen hoe hij het wil. Pff hopen dat dit een fase is😕
2 maanden geleden
Ik herken dit.. mijn dochter loopt ook nog niet en ik denk dat het zeker daarmee te maken kan hebben die frustratie en dat ze dat op die manier uiten, hier is het niet perse gillen maar wel enorm aanhankelijk en jammeren om bijna alles.
2 maanden geleden
Reactie op celineeeee12345
Ja hier hetzelfde.. Hij loopt wel al dus daar kan de frustratie niet van ko ...
Hier precies t zelfde en loopt ook al sinds zijn verjaardag.. denk bij hem door spraak dat die t nog niet kan zeggen.. snapt wel alles wat we zeggen maar kan nog niet zeggen wat hij wil maar wijzen
2 maanden geleden
Ja herken dit enorm. Onze dochter was altijd zo makkelijk, sliep ook al super lang door. En we zijn nu denk al bijna 6 weken aan het strijden elke dag…
We merken echt verschil. Is t sprong 9? Geen idee..
Erg boos, veel uiten van frustraties ook inderdaad en dan ook gillen en jammeren. Wilt voornamelijk alleen maar bij mij zijn, m’n partner loopt ze letterlijk voor weg. Als hij haar bijvoorbeeld uit bad tilt om haar af te drogen als ik met haar in bad ben geweest, is het echt pániek omdat ze bij mij vandaan wordt gepakt. Vreselijk.
Ze loopt al sinds ze net 1 is, en loopt met dingen best voor (soms ook lastig). Dus wij zouden het ook echt niet weten…
Herken ook echt t avondeten wat je zei met alleen het vlees willen eten.
Pff hopen dat het een fase is
2 maanden geleden
Hier is het inmiddels weer een heel stuk beter. We hebben een gesprek gehad met een slaapcoach en het bleek vooral heel erg oververmoeidheid te zijn. We zijn weer flink gaan investeren in de slaapjes en nu inmiddels weer goede nachten en daardoor een heel veel vrolijker en liever meisje. Eet ook weer goed 🙏🙏.
Hopelijk bij jullie ook snel weer een vrolijke dreumes.
2 maanden geleden
We dachten dat 1 slaapje voldoende was, hier leek ze het heel goed op te doen. Alleen is ze ziek geworden en gingen wij door met 1 slaapje, maar is dat te weinig geweest waardoor ze steeds meer slaap te kort opbouwde en daardoor ‘s nachts vaker wakker werd en zo kwamen we in een neerwaartse spiraal. We hebben weer standaard 2 dutjes aangeboden op een iets betere tijd waardoor ze meer sliep overdag en daardoor ook beter ‘s nachts. En sinds ze meer slaapt is ze weer zoveel vrolijker. Ja ze kan ook wel nog boos worden als iets niet mag maar lang niet zo vaak en heftig als wanneer ze oververmoeid is.
2 maanden geleden
Je zou ook een kunnen proberen om een zetpil te geven en te observeren of het minder wordt? Hier kwamen opeens drie kiezen door wat een boel ander gedrag bleek te verklaren
Ik herken het gedrag zeker! We zijn ermee aan het zoeken en wat we toevallig gister ontdekten is dat het helpt om kort te zeggen wat we gaan doen. Verschonen was bijv eerst hard huilen, en nu zeggen we ‘.., je krijgt een schone luier’ en hij loopt serieus zelf naar de commode. Alsof het beter voorspelbaar voor hem is?
Het is wel dagelijks hard werken momenteel 😵💫
2 maanden geleden
Hier ook frustratie & soms ook uiten met slaan als hij het echt niet kwijt kan. Deze week me ook 1x sort of gebeten toen hij niet de telefoon mocht aanraken tijdens het facetimen met oma😂. Ik heb zelf het gevoel dat het komt omdat hij steeds meer begint te begrijpen, maar nog niet kan vertellen wat hij wil en denkt. Wat ik zelf doe:
- Veel benoemen. Bijvoorbeeld als we weggaan uit de speeltuin. 'Zeg maar dag' 'we gaan nu weg' 'het is klaar' etc. Hij maakt nu ook het gebaar 'klaar' als hij genoeg heeft van iets!
- Zoveel mogelijk (soms lukt het echt totaal niet, want: leven kan chaotisch zijn) dezelfde volgorde van activiteiten aanbieden.
Hopelijk kom je kleine weer een beetje tot rust, maar denk dat het echt wel een beetje bij deze leeftijd hoort. Al is het altijd slim om andere oorzaken uit te sluiten.