13 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou tarwe brood proberen.

6 maanden geleden

Ik doe tegenwoordig smorgens ze pap maken van een gepureerd fruithapje, gepureerd fruit, warm water, en granen erdoorheen. Vind hij hier heerlijk (Deed het eerst met opvolgmelk, maar gezien hij hier weigert om water te drinken krijgt hij ook nog 3 flessen per dag, dus dat werd teveel opvolgmelk op 1 dag

6 maanden geleden

Bij ons at ze haar brood ook slecht. Op advies van het CB toen pap gaan geven (alleen 's ochtends), duurde even een weekje of twee maar daarna ging haar boterham ook steeds beter.

6 maanden geleden

7 uur 1 a 1.5 boterham + beker half volle melk 9/9.30 fruit + water 12/12.30 2 boterhammen + halfvolle melk 15/15.30 cracker of anders snack + water 17.20/17.45 avond eten + water en toetje

6 maanden geleden

Onze dreumes wil ook geen pap, maar eet s ochtends graag een mueslibol. Zit al wat fruit in, misschien dat dat nog iets is

6 maanden geleden

Heb je wel eens wentelteefjes geprobeerd? Misschien dat ze op die manier een beetje kennis kan maken met het eten van brood

6 maanden geleden

Reactie op Marielle93

7 uur 1 a 1.5 boterham + beker half volle melk 9/9.30 fruit + water 12/12. ...
Als ik dit lees denk ik echt eet ze niet veel te weinig 🙈 Vrijdag maar eens vragen bij CB

6 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Heb je wel eens wentelteefjes geprobeerd? Misschien dat ze op die manier ee ...
Dat kan ik idd proberen!

6 maanden geleden

En een smoothie waarbij je vezels toevoegt? Zodat ze toch wat vezels binnenkrijgt. En anders evt yoghurt, is dan wel geen brood maar kan ook als lunch/ontbijt oid.

6 maanden geleden

Ik heb niet het idee dat ze echt te weinig binnenkrijgt, door de bv vul je natuurlijk nog veel aan rond deze leeftijd. Alleen klopt het dat ze tussen 11-19 dan verder niets drinkt ? Dat lijkt me wel een lange periode om te overbruggen zonder water / bv / kv of wat je dan ook zou willen aanbieden. Wat we bij ons zoontje (inmiddels kleuter) deden rond de leeftijd van 1-1,5 jaar was pannenkoekjes bakken met groenten erin want hij at anders geen avondeten. Brood at hij ook niet hele boterhammen op.

6 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Ik heb niet het idee dat ze echt te weinig binnenkrijgt, door de bv vul je ...
Ze drinkt wel de hele dag door water gelukkig!

6 maanden geleden

Mijn zoontje at/eet ook geen brood, wij hebben onlangs zachtere brood gehaald dan die wij normaal zelf eten. Misschien helpt het om te beginnen met hele zachte brood of witbrood. Geen idee of het daaraan ligt, maat hij eet sinds 2 dagen het wel. Wentelteefjes vind hij ook lekker. Verder zou ik je kind volgen. Er komt een tijd dat ze zelf om gaan vragen, bijv als ze jou brood ziet eten zal ze een hap willen. Vandaag is mijn zoontje met paar hapjes avondeten naar bed gegaan. Ik probeer het dan naar los te laten, blijft wel moeilijk

6 maanden geleden

Ons dochtertje van 11 maanden vind brood heerlijk. Ik ben begonnen en geven nog steeds lichtbruin tijger brood. Ongezouten roomboter (ietsjes zacht laten worden voor smeren) is toch nog favoriet bij haar. Ook de korstjes smakt ze er op los. Volkoren brood heb ik nog niet geprobeerd. Haverpannekoekjes gemaakt van haver, ei en banaan kun je ook proberen?