14 Reacties
4 maanden geleden
Heb je een douchestoeltje? Dit maakt het afspoelen echt vele malen makkelijker. Wij hebben toevallig een bad dus onze zoon kan er nu makkelijk zelf inzitten wanneer nodig, maar toen dat nog niet zonder steun ging was het douchestoeltje ideaal. Kind uitkleden, erin zetten, sommige stoeltjes hebben wat speeltjes erop waarmee hij zich kan vermaken en afspoelen maar.
4 maanden geleden
Onze zoon doucht ook bijna iedere dag. We zetten hem dan gewoon in de douchebak en sproeien hem dan even af.
4 maanden geleden
Onze dochter gaat elke dag even in bad. Om de dag doen we haar dan een beetje met wat zeep wassen en de andere dag zonder zeep.
4 maanden geleden
Ons zoontje gaat daarom ook elke dag (avond) even in badje of met 1 van ons onder de douche, nu geniet hij daar ook enorm van dus win win situatie haha. Ik maak hem daar gelukkiger mee dan alleen "wassen". Zn huid is niet droog oid.
4 maanden geleden
Even afspoelen onder de douche kan geen kwaad toch? Wat afgeraden wordt ivm kwetsbare velletjes is (vaak) zeep gebruiken.
Zelf douchen we ons dreumes 2 of 3x in de week even af (verder dagelijksmet een washandje), maar als hij naar boerderij opvang zou gaan zou ik het douchen gerust vaker doen.
Met zeep (van weleda) ben ik wel echt terughoudend, dat gebruiken we misschien 1x per 2 weken ofzo.
4 maanden geleden
Reactie op dille0407
Even afspoelen onder de douche kan geen kwaad toch? Wat afgeraden wordt iv ...
Ja afspoelen even, stukjes uit het haar en nagels, is zo gedaan en geen zeep bij nodig. Doen wij ook zo idd
3 maanden geleden
Wij spoelen ook altijd even snel af als ze vies is. Wij hebben een Stokke Flexibath XL op pootjes dus daar kan ze inzitten en dan gaan we er met de handdouche even snel langs. De andere dagen dan wel lekker in badje met zeep.