15 Reacties

2 jaar geleden
Mn bbay is 8 welen en ik slaap nooit met haar. Ze doet dan ooo wejnig dutjes maar ga meestal opruimen ofzo.
Ik heb best veel energie, geef fulltime bv en doe niet veel. Eer selfs veel junkfood omdat ik niet toekom aan koken.
Wel; water, multi van laveen, vit d en omega 3. En panjiri

2 jaar geleden
Leuk topic! En veel goeie tips. Met name het gezonde eten! Ik geef bv en ben hele nachten op. Probeer overdag mee te slapen maar dan moet het allemaal maar net lukken (nog een peuter rondlopen).
Ik ga elke ochtend onder de douche en ook als ik de hele dag thuis blijf doe ik een beetje makeup op. Ik denk vooral niet aan hoe moe ik ben, maar probeer dingen te ondernemen en naar buiten te gaan. Als ik savonds wel instort lig ik idd ook op tijd in bed!

2 jaar geleden
Onze kleine is nu 6 weken en komt ook 's nachts nog vrolijk om de 3 uur voor voeding. Na de ochtendvoeding kolf ik 2 voedingen af, de ene gaat in de vriezer en de andere is voor 's nachts. Mijn man doet iedere nacht één voeding, dat scheelt al zoveel. Daarnaast hebben we Hellofresh, dat staat stap voor stap uitgelegd dus als ik er niet aan toe kom om te koken kan mijn man dat gemakkelijk eten. Zo grijpen we niet steeds naar gemakkelijk voedsel/junkfood. En inderdaad lekker naar buiten wandelen, beweging en frisse lucht doet een mens goed (en de baby ook).

2 jaar geleden
Reactie op Tante Ess
Onze kleine is nu 6 weken en komt ook 's nachts nog vrolijk om de 3 uur voo ...
Wat slim om sochtends een nachtvoeding af te kolven! Doe je dat al vanaf het begin?

2 jaar geleden
Reactie op Neirod1
Leuk topic! En veel goeie tips. Met name het gezonde eten! Ik geef bv en be ...
Een beetje opmaken en even aankleden doet inderdaad wonderen voor hoe je je voelt, goeie!

2 jaar geleden
Hier een baby van 8 weken een peuter van 2,5. Wij hebben Hello fresh! Smorgens gewoon lekker aankleden, opmaken, haren borstelen, kopje koffie. Dochter slaapt alles op haar kamertje, dus ik ben veel in en om het huis bezig als zij slaapt. Mn zoontje gaat gewoon naar de opvang en de oma’s, zodat ik mn handen vrij heb en mn zoontje gewoon zijn ritme houdt. Volgende week begin ik weer met volleybaltrainen!

2 jaar geleden
Hier een baby van een maand, dreumes van 1,5, peuter van 3 en een man die 7 weken op zee zit 🙆🏼♀️
Ik eet sinds deze week gezonder en drink veel water en ik voel me zoveel energieker! Daarnaast hebben we nog een hond dus moet ik wel naar buiten om dr uit te laten en dit werkt denk ik ook wel goed.
Ik speel wel vals want de twee oudste jongens gaan 3 dagen in de week naar de opvang en spreek ik in het weekend veel af met vrienden met kinderen zodat ze elkaar kunnen vermaken 🙆🏼♀️ als ik een flesje aan het geven ben zet ik een muziekje of tv op en zeg ik tegen de jongens dat we een danswedstrijdje gaan houden. Put ze goed uit 😂 en in de tuin hebben we een trampoline, glijbaan en zandbak werkt ook fantastisch!
De baby krijgt rond 1900 uur de laatste fles en gaat dan in de puckababy naar bed. Snachts komt hij nog 1 keer voor een flesje en de dreumes wordt dan weer rond 06:00 uur wakker 🤷🏼♀️ grootste en laatste lifehack is hier toch echt wel cafeïne 😂😂😂

2 jaar geleden
Reactie op Tante Ess
Vanaf een week of 3 ongeveer, dus we hebben inmiddels al een behoorlijke vo ...
Wat fijn zeg! ☺️ kolf je dan beide borsten af ?

2 jaar geleden
Reactie op meikenicolien
Wat fijn zeg! ☺️ kolf je dan beide borsten af ?
Ja klopt, ik heb een dubbele kolf, duurt ongeveer 10 minuten/kwartiertje, dus prima te doen. Je wordt 's ochtends wel met mega volle tieten wakker omdat je een voeding hebt gemist in de nacht, maar da's het meer dan waard als je het mij vraagt!

2 jaar geleden
Reactie op Tante Ess
Ja klopt, ik heb een dubbele kolf, duurt ongeveer 10 minuten/kwartiertje, d ...
Fijn zeg :) kan me heel goed voorstellen dat dat het helemaal waard is haha. Slaap is zo belangrijk om goed je dag door te komen!!

2 jaar geleden
Reactie op Denima
Hier een baby van 8 weken een peuter van 2,5. Wij hebben Hello fresh! Smorg ...
Hoe doe je dat slapen op het kamertje? Ik wil daar ook meer mee aan de slag overdag (‘s nachts gaat al goed), het is overdag vrij druk in een klein huis met actieve peuter.
Ben je dutje voor dutje begonnen? En leg je de baby wakker of slapend weg?