21 Reacties

9 maanden geleden

Wij zijn ook wat op zoek naar een oplossing. Maar ik hoorde dat deze drager alleszins verre van ergonomisch was. Wij hebben zo een rugzak waar die in kan, daar zit hij graag in maar dat weegt ondertussen echt te veel voor ons om lang mee te wandelen. Sinds wij een buggy gekocht hebben en die gebruiken ipv kinderwagen, wil hij daar wel vaker in dan vroeger in de kinderwagen. Maar bvb. langere wandelingen in de natuur zie ik niet echt als haalbaar nu, omdat de buggy daar niet kan, en de kleine te zwaar is om lang te dragen... Dus mss moeten we dan wat onze trips aanpassen dat hij vooral kan stappen en als hij moe is toch in de buggy kan. Ik weet het zo niet goed...

9 maanden geleden

Hoeveel kilo?

9 maanden geleden

Ik wil mijn zoontje ook gaan dragen. Wil binnenkort een pasconsult doen bij een draagconsulent.

9 maanden geleden

Ik heb zoon ding gekocht, maar vind het best spannend.. Ik denk dat een gewone draagzak prettiger en steviger zit.. 🙈 En soms hebben ze gewoon geen keus. Mijn lichaam vind dragen niet zo fijn..

9 maanden geleden

Ik heb deze (jaja werd geinfluenced 😅) en ten eerste is hij echt niet zo makkelijk in gebruik als dat je op de filmpjes ziet.. je kan de gespen niet zo makkelijk strak trekken dus dat vond ik al vervelend. En nee het is zeker niet ergonomisch. Ze doen alsof je er een dagenlange hike mee kan lopen, nou na 10 minuten heb je al pijn in je nek en schouders. Dat gezegd hebbende al het negatieve, ik vind het wel heel makkelijk om mee te nemen, hij is klein en klik hem vast aan mijn luiertas/rugzak. Zodat ik voor de korte momenten m'n zoontje even kan dragen, want ter ondersteuning van het even dragen op momenten dat je anders zo zou moeten tillen vind ik het echt een prima ding. Hij zit ook echt best stevig en je hebt hem altijd zo dat je arm er omheen zit, dus qua veiligheid voelt het prima. Mijn zoontje vindt nieuwe situaties in het begin altijd even spannend en wil dan het liefst gedragen worden en pas na een tijdje durft hij zelf te lopen, daar gebruik ik het dan voor. Of als we op vakantie zijn en even een supermarkt inmoeten ofzo. Maar als je echt een langere tijd comfortabel wil lopen dan zou ik een andere goede draagzak adviseren 😁

9 maanden geleden

Wij hebben deze drager ook gekocht. Inderdaad prima voor even

9 maanden geleden

Wij hebben ook zo'n drager, van Wildride. Vooral voor de korte momentjes als ons zoontje de buggy zat is en zelf lopen even niet handig is of hij niet wil. Het is echt bedoeld ter ondersteuning, je laat je kind er niet los in bungelen zoals bij een normale draagzak. Zoals op de foto houd je je hand er altijd onder. Je moet er dus geen vierdaagse mee lopen, maar ik vind het wel heel handig om altijd bij me te hebben! Voor lange wandelingen hebben we zo'n rugdrager, maar die stop je niet even handig bij je 😉

9 maanden geleden

Voor langere momenten zou ik naar een draagconsulent gaan. Wij hebben een hele fijne peuterdraagzak gekocht en afgelopen zomer met onze net 4 jarige de mullerthal trail gelopen. Hij kon er heel makkelijk in en uit. Daarbij hadden we niet het gevoel extra kilo’s mee te hebben zo goed zat hij. Nu een tweede gekocht voor mijn dochtertje van 20 maanden, zodat wij van de zomer ook weer mooie wandelingen kunnen maken. (Gebruiken hem ook voor kortere momenten hoor, want hij zit zo om) https://littlefrog.shop/product-eng-9437-Baby-Carrier-Preschooler-Linen-Night-Wildness.html

9 maanden geleden

Reactie op Seycat

Hoeveel kilo?
Nu 13!

9 maanden geleden

Kijk eens voor een ringsling als alternatief voor zon drager als op de foto. Compact en ideaal voor de korte momenten. Sneller te installeren en in en uit dan een draagzak. En je hebt je handen ook nog eens vrij

9 maanden geleden

Reactie op Jackie17

Ik heb deze (jaja werd geinfluenced 😅) en ten eerste is hij echt niet zo m ...
Haha wat ben ik blij deze reactie te lezen. Ik dacht al… doe ik iets verkeerd met die gesp strak trekken want dat lukt idd niet. Ik hou hem nu gewoon op zijn strakst en dat gaat ook prima 😂

9 maanden geleden

Reactie op gwnayla

Haha wat ben ik blij deze reactie te lezen. Ik dacht al… doe ik iets verkee ...
Hahaha echt stom he 😂 dat doe ik ook idd. Maar echt op het filmpje: hup los en hup strakgetrokken. In reality: dat stukje strakker dan dat stukje strakker dan dat stukje strakker en dan dat stukje strakker 🤣🤣 man ik baalde wel toen ik erachter kwam. En vroeg me ook af of ik iets verkeerd deed of dat het anders ingesteld moet worden ofzo. Maar durf er verder ook niet mee te gaan rommelen haha

9 maanden geleden

Reactie op Doppiej

Kijk eens voor een ringsling als alternatief voor zon drager als op de foto ...
Met een goede draagzak en uitleg is het ook klik en go (eigenlijk net zo snel als een rugzak omdoen). Wij hebben gekozen voor de draagzak ipv een ringsling of iets anders, omdat wij lange afstanden ermee kunnen doen.

9 maanden geleden

Reactie op MCMartine

Met een goede draagzak en uitleg is het ook klik en go (eigenlijk net zo sn ...
En welk draagzak hebben jullie?

9 maanden geleden

Reactie op Ada3

En welk draagzak hebben jullie?
https://littlefrog.shop/product-eng-9437-Baby-Carrier-Preschooler-Linen-Night-Wildness.html Deze fijne preschooler. Hij kan al vanaf maat 86 op het allerkleinste. Mijn dochter vindt hem heel fijn en wilt er regelmatig in en mijn zoon van 4,5 vindt hem ook nog heel fijn bij hele lange hikes/wandelingen.

9 maanden geleden

Hij kan trouwens heel fijn op de rug.

9 maanden geleden

Ik gebruik twee verschillende dingen: 1) ringsling die je ook over je schouder uit kunt spreiden zodat het gewicht veel beter verdeeld is. En de stof flexibel is zodat je kindje nog in kikker houding kunt dragen. 2) peuter draagzak op rug van little lamb. Beide erg tevreden mee.

9 maanden geleden

Je kan het ook eerst huren. Ik twijfelde ook of ik het echt ging gebruiken. Heb het een half jaar gehuurd bij Tiny Library. Ik kreeg een aanbod om het tegen een goede prijs over te kopen maar toch terug gestuurd omdat ik het echt te weinig gebruikte. Vond het vrij zwaar omdat al het gewicht op 1 schouder komt.

8 maanden geleden

Vraagje! Ik heb zelf smalle schouders en veel draagzakken dragen wat breder zodat ze soms net niet lekker in mijn schouders zitten (tula bijvoorbeeld heb ik nu en gaat maar is niet top). Enig idee hoe dat bij deze is? En anders vraag ik een keer een draagconsulent hoor maar misschien kan jij er iets over zeggen. Ziet er mooi uit!