29 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee 😊

2 jaar geleden

Ons zoontje is nu bijna 3 weken oud en wij combineren sinds vrijdagavond borstvoeding met kunstvoeding. Maar niet om dezelfde reden die jij benoemd. We moeten beetje bijvoeden omdat hij iets te traag bijkomt en kennelijk niet genoeg heeft met borstvoeding alleen. Ik moet dus ook kolven na elke voeding om mijn productie wat meer te stimuleren. De voeding die we gebruiken werd ons aangeraden door vroedvrouw en apotheek: evolia. Zou goed te combineren zijn met borstvoeding. Ik zou alleen wel opletten als je kunstvoeding wil geven om af en toe borstvoeding te vervangen, kan je productie heel snel achteruitgaan. Je lichaam past zich namelijk aan aan de vraag. Dus als er minder vraag is zal je minder melk produceren..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Wij begonnen met de combinatie en gestopt na enkele dagen, omdat ik toen wel genoeg bv maakte voor hem. Hij had toen wel heeel erg last van darmkrampjes. Flink krijsen en trappen, ontzettend lastig... Desalniettemin overweeg ik het ook nu nog voor de nacht iig, omdat hij zo vaak komt alsof hij niet per keer genoeg binnenkrijgt en moet meermaals kolven ervoor wat lastig is als hij 1-2 uur later weer wilt. Ik ga wel eerst nog en afspraak inplannen met de lactatiedeskundige hopende dat het op een andere manier beter opgelost kan worden.

2 jaar geleden

Ik ben toevallig sinds 2 dagen ook borstvoeding aan het combineren met kunstvoeding. En ook ongeveer met dezelfde reden als jij. Ik vind met name de avonden/nachten heel pittig en ik vind het fijn dat mijn vriend dan een flesje kan geven zodat ik net even wat langer kan slapen dan steeds maar 2 uur aaneengesloten. We probeerden nutrilon, maar direct de dag erna mega krampjes. Echt al 3 dagen achter elkaar.. we denken zelf dat het daardoor komt. Nu sinds gisteravond flesvoeding van Hipp. Weet nog niet of dit beter zal zijn! Hoop het! Verder lees ik dus ook even mee

2 jaar geleden

Wij ook met Nutrition overigens de heftige krampen

2 jaar geleden

Bij mn dochtertje ook goede ervaring met hipp gehad. Twee wellicht overbodige tips: Kijk wel even welke voedingen je vervangt en of je nog voldoende frequent vraagt om je productie op pijl te houden (tenzij je het risico volledige afbouw ook oke vind). Verder zou ik je aanraden om een moeilijke speen te gebruiken (prematuur) om te voorkomen dat je baby lui wordt en de borst gaat weigeren.

2 jaar geleden

Obstipatie hebben we trouwens niet gehad. De ontlasting wordt wel anders, wat vaster. Krampjes hebben ze sowieso en piekt meen ik rond 6 of 8 weken dus dat is lastig te zeggen of het die de kv komt of niet

2 jaar geleden

Hier geven we 1 a 2 flesjes bij ligt eraan maar tegen de avond sws altijd 1 om de nacht in te gaan omdat hij dan niet zich tevreden drinkt of genoeg heeft met mijn borsten. Wij hebben nan evolia 1. Op moment geen problemen met stoelgang.

2 jaar geleden

Wij vanaf dag 2 combi ivm te weinig productie/slecht drinken aan de borst. Mooie gele poep en geen last van obstipatie. Krampjes beginnen nu een beetje, en wellicht iets meer na de kunstvoeding flessen. We geven flessen via therapeutisch voeden (rechtop)

2 jaar geleden

Reactie op KippieK

Wij vanaf dag 2 combi ivm te weinig productie/slecht drinken aan de borst. ...
Kolf jij dan ook nog om die productie omhoog te krijgen of niet? En indien niet, blijft je productie wel zo beetje stabiel?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op Marita88

Hier geven we 1 a 2 flesjes bij ligt eraan maar tegen de avond sws altijd 1 ...
Geef je dan beetje kunstvoeding bij na geven van borstvoeding of vervangt het één het ander dan?

2 jaar geleden

Lees graag mee!

2 jaar geleden

Hier vanaf 3 dagen ook ze is nu 4 weken. Ik kolf de borstvoeding af, maar heb te weinig om haar de hele dag te voeden. We geven haar kruidvat kunstvoeding bij als ik geen flesje bij elkaar heb gegolfd. Of ik geef haar nog wat extra kunstvoeding nadat ik haar een flesje borstvoeding heb gegeven, ik meng het dan niet omdat ik wil dat ze eerst de borstvoeding binnen krijgt. Hier geen toename van krampjes of andere klachten bemerkt.

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

Geef je dan beetje kunstvoeding bij na geven van borstvoeding of vervangt h ...
We gaven eerst 30ml en nu zit het tussen de 60 a 90ml soms drinkt ie het op ma soms ma 30 of 40 ervan. Vandaag heeft ie een dagje dat ie vaak wilt drinken en precies niet genoeg heeft terwijl hij wel bv binnen krijgt maar waarschijnlijk niet genoeg. Dus deze middag heeft ie ook flesje van 60ml gekregen ma heeft ma 30ml gedronken.

2 jaar geleden

Wij moesten in week 1 al bijvoeden omdat ik totaal niet sliep en snachts mn uren slaap moest krijgen. Ik sloeg zo 1 a 2 voedingen over. Nu ben ik bezig mijn productie te boosten door naast bv ook te kolven. Maar ze pakt zonder moeite zowel speen als borst. Heeft prima poep, en geen krampjes. We voeden bij met kruidvat.

2 jaar geleden

Reactie op Myrthe1988NH

Wij moesten in week 1 al bijvoeden omdat ik totaal niet sliep en snachts mn ...
Kolf jij bij elke keer nadat je bv gegeven hebt?

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

Kolf jij dan ook nog om die productie omhoog te krijgen of niet? En indien ...
Ja, elke drie uur kolven en daarnaast aanleggen op verzoek. Productie is nog steeds niet zo best maar wordt elke dag beetje meer

2 jaar geleden

Wij geven combinatie vanaf de geboorte ze hapte niet goed aan daarom deze keuze gemaakt en denk ook wel de goede als ik zie wat ik nu haar een beetje geef had ze daar niet genoeg aan. Ik bied eerst de borst aan beide kanten tot dat ik denk dat ze goed heeft gedronken of als ze moe is. Dan geven we mijn opgevangen melk met hakaa of kolf ik tegelijk een borst als ze drinkt. En dan geef ik of mijn patner de fles. Ze voelt zich vaak wel verzadigd.zou niet te vaak van flesvoeding wisselen

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 5 weken oud en ik geef sinds een week 1x een flesje kv per dag (Kruidvat huismerk). De lactatie deskundige gaf wel aan dat bij sommige vrouwen de productie kan teruglopen, maar dat is bij mij nog niet gebeurd. In de eerste week heeft hij ook bijvoeding gehad, dus hij kende de kv al wel en heeft tot nu toe gelukkig geen last van krampjes

2 jaar geleden

Bij mijn eerste vond ik het clusteren in de avond in combinatie met uren huilen heel zwaar. Wij zijn vanaf een week of 8 een flesje kv in de avond gaan geven. Dat hebben wij gedaan tot ongeveer 7 maanden oud. Ook op de opvang ging altijd 1 voeding kv mee, omdat ik net niet genoeg kolfde. Tijdens het geven van de fles kolfde ik dan wel weer voor de volgende opvang dag. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Toen mijn zoontje meer vast voedsel ging eten kon ik weer terug naar volledig bv. Heb tot 14 maanden oud zo kunnen voeden.