34 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb zelf EMDR voor een traumatische ervaring uit mijn jeugd. Het hielp bij mij wel. Als je dan terug denkt aan dat moment zijn de gevoelens niet meer zo heftig. Geen woede, angst of verdriet. Maar ik kan er nu rationeel op terug kijken. Het blijft kut maar op een beheersbaar niveau.
3 jaar geleden
Hi, ik heb het ook gehad EMDR door een traumatische ervaring uit mijn jeugd maar het hielp bij mij niet. Ik denk dat het verschilt per persoon natuurlijk maar ik zou me als k jou was er wel over inlezen etc want ik vond het best heftig, na zo een sessie sliep ik gwn de hele dag door en had k kracht voor niets!
3 jaar geleden
Hi, ik heb ervaring met EMDR. Ik heb dit zelf ontvangen voor jeugdtrauma (dan heb je even een voorstelling). Heel eerlijk, het is het beste cadeau wat ik mezelf ooit heb gegeven. Het is zeker niet zweverig en heel enorm effect gehad op mij, in een hele positieve zin! Zoals ik jouw verhaal lees, heb je ook een stukje trauma overgehouden aan je vorige zwangerschap en denk ik dat het zeer zeker een effect kan hebben op je zwangerschap nu. Het voelde voor mij als een boekenkast waarbij, al jouw vorige herinneringen aan de zwangerschap 'verkeerd' staan. Door de EMDR wordt dit weer geordend. Ook voelt het voor mij als een kist met herinneringen waar een soort deken overheen wordt gelegd. Hierdoor kan je wel bij die gevoelens en ervaringen maar voelt het niet zo zwaar of emotioneel. Net alsof je een verhaal verteld waarbij het voelt alsof het niet jouw verhaal is maar van iemand anders. Het zal zeker werken ook al ben je er stellig in maar je moet er dan voor jezelf wel blanco ingaan. Je zal zien dat na elke sessie je je een stukje beter voelt. Het enige nadeel is, is dat er een wachtrij is van ongeveer +/- 6 weken. Dit is natuurlijk mijn ervaring en misschien hebben andere meiden een andere ervaring maar ik wilde het toch even met je delen! Veel liefs.
3 jaar geleden
EMDR is echt wetenschappelijk bewezen. Heeft mij persoonlijk ontzettend geholpen na seksueel misbruik (daarvoor meerdere jaren therapie gehad met weinig effect). Ik zou het proberen! Goede therapeut zoeken!
3 jaar geleden
Ik ben geen mama met dezelfde ervaring. Wil wel met je meedenken. Welk gevoel geeft emdr jou? Wat laat je twijfelen? Wat weet je van emdr?
3 jaar geleden
Ik heb emdr gehad voor mijn vorige bevalling en na 2 sessies was ik klachtenvrij. Emdr is niet zweverig, het is juist de meest effectie behandeling die er bestaat volgens mij. Laat je via de huisarts doorverwijzen naar een psychologische praktijk. Succes!
3 jaar geleden
Het is wetenschappelijk bewezen dat Emdr werkt met het verwerken van vervelende ervaringen. Totaal niet zweverig. Wat je eigenlijk doet tijdens zo'n sessie is multitasken.
Je denkt aan de vervelende situatie, terwijl je ondertussen met je ogen een lichtje volgt, of terwijl je ondertussen tikjes hoort.
Doordat je hersenen eigenlijk niet gemaakt zijn om te multitasken, verwerken ze de vervelende ervaring. Ik weet niet precies hoe dat biologisch gezien in zn werk gaat, maar er zitten hele onderzoeken achter.
3 jaar geleden
Ik heb het in het verleden emdr gehad heeft echt goed geholpen . Nu mag het even niet vanwege de zwangerschap en het feit dat het complex trauma is er kan dan zoveel naar boven komen . Maar ik kijk er naar uit eigenlijk het weer te mogen doen want het heeft mij zo’n verlichting gegeven
3 jaar geleden
ook ik heb kort geleden emdr therapie gedaan. had er ook mijn bedenkingen bij. mij heeft het heel erg geholpen met trauma's te verwerken uit het verleden. de therapie is helemaal niet zweverig (dat d8 ik eerst ook).
3 jaar geleden
Hi, ik ben 14 wkn zwanger en heb op moment ook EMDR therapie i.v.m. het overlijden van ons zoontje vorig jaar. Ik ervaar het als positief! Ik zou het zeker doen, het gaat je echt helpen.