23 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is nu denk ik ongeveer 60 cm maar slaapt al minstens 5 weken in een 70 cm slaapzak, wel heb je verschil in hoe groot de hals is, want we hebben er 1 die ze eerst nog niet aan kon, ik denk dat je wel gewoon naar die 70 cm toe kan, alleen dan even opletten of de hals niet heel wijd is (wij hadden er 1 van de zeeman gekregen die dus zo'n wijde hals heeft)
2 jaar geleden
Reactie op Carolavegmond
Onze dochter is nu denk ik ongeveer 60 cm maar slaapt al minstens 5 weken i ...
Zijn hoofdje mag dus niet door het gat kunnen ivm verstikking gevaar
2 jaar geleden
Onze dochter is nu 57cm en slaapt in een 50/62 slaapzak van de hema (zomer). Hier heeft ze overal nog genoeg ruimte om te groeien. Deze wordt nu wel langzamerhand wat frisser dus nu prenatal 56/62 slaapzak gekocht en lijkt ook prima. Allemaal via Vinted gekocht dus ook niet de volle mep betaald
Zou nog geen 70cm doen, lijkt me wel heel groot. Ik heb een slaapzak van 70cm thuis en deze vergeleken met die van de prenatal maar dat scheelt toch nog behoorlijk
2 jaar geleden
Wij hebben er eentje van meyco. Maat 62/68. Dochter is ongeveer 56cm. Zij past hier goed in.
https://www.wehkamp.nl/meyco-gevoerde-2-delige-baby-slaapzak-animal-wit-bruin-zwart-16830618/?MaatCode=062&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=KidsFashion&utm_term=168306180620&gclid=Cj0KCQjw06-oBhC6ARIsAGuzdw350TQtZAY6fVvNE2WLT4-Q0OZpqmRYUCH3pVnS3s4m-ev13PznzbMaAgBUEALw_wcB
2 jaar geleden
Mijn dochter, van nu 10 weken, heeft sinds eergister een maat 68/80 slaapzakje aan. Ze is 6kg en 60cm. Die van maat 50/62 was zo klein dat ze als een geplet kikkertje erin lag. Hier vallen de hals- en armgaten mee qua grootte, maar ze slaapt ook nog bij ons op de kamer en ze slaapt heel rustig. Dus ik vertrouw het hier wel. Je moet zelf aanvoelen wat kan.
Wij hebben Hema slaapzakken met afritsbare mouwen. En ze slaapt gewoon door in de nacht. Ik kan niet voor jou en jouw zoontje inschatten wat handig is, maar hij kan zo nog een groeispurt krijgen en heb je dus een dikker slaapzakje voor 1 week?
Nu zou je er misschien nog een lakentje of wolletje omheen kunnen doen zodat het warmer is. Afhankelijk van de temperatuur in de kamer...
2 jaar geleden
Even een vraagje dan hoef ik geen topic te openen.. Ik snap het even niet meer met de tog waardes🤪. Ik heb een puckababy besteld voor als hij 6 maanden is maar in de tussentijd wil ik een andere slaapzak gebruiken. Ik heb er toevallig een liggen van prenatal met tog waarde 3.0. Hoe warm mag het dan op het kamertje zijn en trek ik hem dan nog iets aan? De tabel bij prenatal gaat uit vaak een slaapzak zonder mouwen dus vind het echt verwarrend haha
2 jaar geleden
Reactie op Nadiaaa3
Even een vraagje dan hoef ik geen topic te openen.. Ik snap het even niet m ...
Oh ik heb hier ook dezelfde vraag haha. Ik heb mijn dochter nu in een slaapzak met een TOG waarde van 1.0 zonder mouwen. Slaapt in een romper met lange mouwen en een dekentje. Dit is voor nu wel goed. Maar lig ook hele tijd te stuntelen wanneer wat ze aanmoet met slapen etc🤣🫣
2 jaar geleden
Mijn dochter, van nu 10 weken, heeft sinds eergister een maat 68/80 slaapza ...
Haha nou hij wordt nog wel wakker in de nacht maar spartelt dan veel dus hij moet idd goed aansluiten🤪
2 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/nl/p/jollein-baby-baby-winterslaapzak-met-afritsbare-mouw-70cm-basic-stripe-jeans-blue/9300000043098222/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000043098222&gbraid=0AAAAAD5OnmMSGrg8k_W6EOT1MxQbVo6Pm&gclid=EAIaIQobChMIl7bX_-O-gQMVKYRoCR1P_w51EAQYASABEgLQcvD_BwE
Deze heb ik in het roze net binnen gehad en sluit mooi aan.
Mijn kindje is 60 cm en heb de 70 cm gekozen.

2 jaar geleden
Ik vond alle slaapzakjes ook zo groot bij de nek. Ik ben hierdoor uiteindelijk bij een bemini slaapzakje uitgekomen. Voordeel is dat ze ook heel makkelijk zijn met verschonen. Op vinted ook goed te vinden!
2 jaar geleden
Reactie op Nina30
Hierbij t nekje

Ohh dat zit wel redelijk netjes bij de hals toch?
2 jaar geleden
Reactie op CaringLove
Ik vond alle slaapzakjes ook zo groot bij de nek. Ik ben hierdoor uiteindel ...
Die had ik idd ook voorbij zien komen! Thanks
2 jaar geleden
Reactie op CaringLove
Ik vond alle slaapzakjes ook zo groot bij de nek. Ik ben hierdoor uiteindel ...
Hoe bevalt deze? En welke tog heb je dan