11 Reacties

2 jaar geleden

Je kan ook een andere probiotica nemen? Bij mijn dochter heb ik orthiflor gebruikt, bij mijn zoon nu bactiol mini.

2 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste probiotica orthiflor start gebruikt. Dit is sen heel potje en doe je dan een klein schepje in elke voeding. Hier doe je ook erg lang mee. Of het echt werkte vind ik lastig om te zeggen omdat het bij ons een melkallergie bleek te zijn en de krampen sowieso minder werden toen ze melkvrije voeding kreeg. Maar proberen kan geen kwaad en sowieso een stuk goedkoper en je doet er langer mee dan wat jij benoemt. Ik heb het toen gewoon bij de apotheek gehaald op advies van het cb
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik gebruik ook orthiflor. Hoewel er op verpakking staat dat je 1.5 schepje zou moeten toevoegen gaf mijn verloskundige aan dat dit veel te veel is en dat mespuntje voldoende is. Dan doe je er helemaal lang mee. Ze heeft nog steeds wel last van darmkramp helaas maar lijkt langzaam iets minder heftig te worden

2 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter ook probiotica gebruikt. (Bactiol Mini) 6 druppels in de ochtend fles per dag. Ik heb het idee gehad dat het echt wel werkte. Nu gebruik ik het bij mijn 2de dochter ook. Die heeft ook last van krampjes maar wel minimaal. Het hoort er ook helaas bij.

2 jaar geleden

Reactie op BABY2JULI2023

Bij mijn eerste dochter ook probiotica gebruikt. (Bactiol Mini) 6 druppels ...
Dat klopt maar met mate 😄 Je kindje moet ook nog een beetje kunnen ontspannen en lachen. Mijn kindje zie ik sinds een week alleen nog maar slapen, de fles drinken en tijdens de fles mega veel pijn hebben en na de fles nog een uur lang kramperen, in de draagzak sussen en slapen tot de volgende voeding. We komen een beetje in een visuele cirkel en dat breekt ons een beetje op. Vind het ook gewoon heel sneu om te zien en het moet niet te erg worden 🥺

2 jaar geleden

Kijk eens naar orthiflor start.. is ook een probiotica poeder, heeft bij mijn tweeling heel erg geholpen!

2 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Dat klopt maar met mate 😄 Je kindje moet ook nog een beetje kunnen ontspan ...
Begrijp ik. Is ook heel sneu om te zien. Mijn moeder hart breekt ook als ze zo erg last hebben van krampjes. Wat ook kan helpen is toch langs een osteopaat te gaan. Ik ga morgen met mijn dochter ook gewoon even na te laten kijken. Bij mijn 1ste ook gedaan. Ben er positief over. Maar het zal helaas niet helemaal over gaan. Hopelijk na 8 weken wel. Dan is de piek voorbij.

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze: https://www.vitals.nl/producten/pre-pro-postbiotica/microbiol-kind 6 druppels per dag in de eerste ochtendfles. We gieten dan even de fles over in een glas en laten 10cc over in de fles en geven dat eerst zodat hij het sowieso neemt en mocht hij melk teruggeven zit de probiotica onder in de maag. Ik vraag me af of het de bedoeling is dat je het bij elke voeding toevoegt. Alle probiotica die ik ken en zelf gebruik is 1x per dag dosering ☺️.

2 jaar geleden

Reactie op mikthecorgi

Oh en nog een toevoeging: wij geven dit sinds de dag dat hij is geboren en ons zoontje heeft eigenlijk amper kramp. Een enkele keer een uurtje in de avond, en zelfs dan mogen we niet klagen want het is te verdragen voor ons. We kunnen het goed wegmasseren. Ik geloof echt dat hij dankzij de probiotica aanzienlijk minder maar heeft.

2 jaar geleden

Reactie op mikthecorgi

Klopt! Heb het even nagevraagd en moet 1 zakje per dag. Helaas lijkt het alleen maar erger te worden ipv minder 🥺
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op BABY2JULI2023

Begrijp ik. Is ook heel sneu om te zien. Mijn moeder hart breekt ook als ze ...
Daar ga ik ook heen met haar. De probiotica heb ik van mijn osteopaat voorgeschreven gekregen. Vrijdag 2de x! Mijn zoontje heeft er idd ook baat bij gehad! Dus even afwachten..