8 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het idee dat mijn meisje ook in een groeispurt zit momenteel! Ze is normaal geen grote eter maar nu sinds vandaag eet ze echt heel erg veel! Voor mij nieuw dus het zou kunnen..

2 maanden geleden

Herkenbaar. Hier start de dag met een bord pap, anderhalf uur later een broodje. Weer anderhalf uur later weer een broodje of minikrentenbol. Dan fruit, een hele banaan of meerdere stuks van iets anders. Tussendoor rijstwafel/cracot/rozijntjes oid. Dan weer een broodje en vervolgens avondeten. Soms voor het slapen nog een keer pap of anders nog iets kleins. Dan krijgt hij 's ochtends bij het wakkerworden en voor het slapen ook nog borstvoeding en meestal ook nog 150 cc melk tussendoor. Niet aan te slepen dat eten🤣

2 maanden geleden

Geen idee maar hier lijkt hij af en toe ook een dijkwerker hoor🤣. Smorgens havermoutpap, echt 2 volle eetlepels droge havermout en dan melk/water erbij tot het een goede pap is. Lunch is 2 of 3 boterhammen. In de middag nog een fles melk 150/180 ml. Snack tussendoor knijpfruitzakje met 3 havermout koekjes of 2 en een lange vinger. En avondeten eet hij nu meestal met de pot mee, maar bijvoorbeeld pasta eet hij makkelijk 3 opscheplepels op. Tussendoor blijft de hele dag ze waterfles op tafel staan zodat ie kan pakken, en een bekertje water met paar druppels limonade bij de eetmomenten. En op een 'slechte' dag, heeft hij smorgens pap, smiddags 1 boterham, fruithapje en 1-2 opscheplepels warm eten, en 1x 150ml melk. Hij heeft iets vetjes, maar zit precies goed op gewicht/lengte volgens cb. Dus hij krijgt gewoon wat hij wil eten. Daarom doe ik smorgens onder andere ook de havermout, daar zit hij beter vol van dan de bruine boterhammen. En de havermout koekjes in de middag. Als ik het zo bekijk houden we hier om de 3 uur aan kwa eten net zoals met de flessen toen hij newborn was. Praten en loslopen doet hij nog niet en is ook 15 maanden.

2 maanden geleden

Op zich vind ik het geen enorme hoeveelheden vergeleken met mijn vreetzak (van 15 maanden en 8,4 kg, hoe dan?!?!). Maar wel vergeleken met mezelf…;). Ze eet buiten een groeispurt: -4 a 5 boterhammen met roomboter en pindakaas/smeerkaas/appelstroop/vega smeerworst etc - warme maaltijd (minstens evenveel als ik) -2 a 3 stuks fruit - bak volle (10% vet) Griekse yoghurt - 2 tussendoortjes (havermout reep / rozijnen/ rijstwafel / bananenpannenkoek / soepstengels met huttenkase etc). - 1 keer melk 150 ml, verder water/thee Als ze gaat groeien wordt het nóg meer 😱.

2 maanden geleden

Misschien kan je als snachts nog (tussen middag en avondeten) groente toevoegen zoals cherrytomaatjes, stukjes paprika of komkommer. Dat gaat er hier altijd goed in (ongeveer uurtje voor de avondmaaltijd). Zijn het volkoren boterhammen? Anders vullen die ook niet heel erg. En rijstwafel en maisvingers zijn ook meer snacks dan echt vullend/ voedzaam (geven wij ook hoor dus geen oordeel daarover maar het helpt iig niet heel erg tegen het stillen van niet - te - stillen - honger hihi). Misschien ipv magere yoghurt halfvol of vol? Weet niet of de kwark al vol is? Evt nog wat meer havermout?

2 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Misschien kan je als snachts nog (tussen middag en avondeten) groente toevo ...
Als snack bedoel ik dus in de eerste zin 🙃

2 maanden geleden

Reactie op meikenicolien

Misschien kan je als snachts nog (tussen middag en avondeten) groente toevo ...
Dank voor de tips! Ja probeer zo voedzaam mogelijk aan te bieden, volkorenproducten, eiwitten enzo! Rauwkost ga ik proberen!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Wij doen vanaf de geboorte veel baby gebaren en het gebaar “meer eten” is altijd zijn favoriet geweest 😂. Ons zoontje kan ook zo lekker eten. In de ochtend probeer ik vaak dingen te maken met verschillende granen. Bijvoorbeeld zelfgemaakt wafels van boekweitmeel en appelmoes. Zelf heb ik wat allergieën en maak ik veel verschillende dingen waar de kleine man ook van mee-eet. Door de afwisseling van de granen, merk ik dat het baat heeft omdat de ene graan meer vult dan de ander. Ook variëren we veel met kokosyoghurt en wisselen we af met plantaardige melk. Avondeten eet ons zoontje ook veel meer dan eigenlijk in de boeken staat aangegeven. Hij geeft zelf ook aan wanneer hij genoeg heeft. Heb je een actieve dreumes? Ons zoontje is niet heel groot (77 cm en nog geen 10 kg, 15 maanden). Maar hij is heel erg ondernemend en zit geen seconde stil. Dat in combinatie met alle ontwikkelingen vind ik het wel logisch dat hij wat meer eet. Denk in ieder geval niet dat je je zorgen hoeft te maken 😄