Zijn er meer kindjes die expres krabben, slaan en aan haren trekken?? Ik raak er helemaal gefrustreerd van en ik weet niet hoe ik het hem moet afleren! Heel hard AU! Roepen helpt niet, rustig zeggen en uitleggen dat hij me pijn doet help niet.. maar hij haalt het bloed onder mn nagels vandaan
Hier ook 1tje die slaan heel erg grappig vindt helaas. 😅 Ik probeer nu nee zeggen en haar hand weghalen en dan gewoon te negeren en geen reactie te geven heb het idee dat het al beter gaat.
Hier ook een die graag een mep in je gezicht wilt geven zodra je nee zegt. Ik pak hem dan net wat harder vast zet hem ergens anders neer met een duidelijke nee en negeer het verder. Ik denk dat hij het inmiddels wel doorheeft dat hij dan stout is.
Mn dochter vind t ook normaal om te slaan maar ik zeg dr nee en ik wijs met mn vinger “nee” en ik zeg haar “aaien” en dat kent ze wel omdat ze de katten alleen mag aaien 😆
Ah ik snap dat dit mega triggerd en herken het ook wel. Ik denk alleen dat mijn zoontje iets jonger is. Ik zag laatst een filmpje op insta hierover. Wellicht kan het je helpen. https://www.instagram.com/reel/C_qcB7mxG3k/?igsh=MTZqZnlpaTJpN3czeg==
Ja dat “aai” zeg ik ook.. maar zodra ik met mn vinger ga wijzen moet hij he ...
😂😂 wel heel schattig. Ik laat haar ook echt zitten op de bank/stoel als ik al nee wijs en ze luistert niet. Dus hier kan ze niet lachen erom🤣 Het is heeeel serieus. Soms wilt ze nog nep huilen, dus haar gezicht zetten alsof ze moet huilen. Moet er stiekem wel van lachen 🤭
Mijn dochter doet het ook. Vooral naar mij en als ik met haar en andere kindjes ben ook naar andere kindjes. Op de opvang daarentegen helemaal NIET. Ik weet ook niet goed hoe of wat. Nee lijkt ze niet van onder de indruk te zijn.
Mijn zoontje doet het voornamelijk bij mij, haren trekken, krabben en flink slaan in mijn gezicht. Nee zeggen lijkt niet te helpen, omdat hij erbij lacht. Heeft iemand een tip wat we het beste kunnen doen of zeggen?
Wij zeggen duidelijk ‘nee’ en doen erna voor wat we wèl willen zien. Dus ik pak z’n handje en aai over mijn gezicht bijvoorbeeld en benoem dan ook ‘aaien’. Daarna complimenteer ik hem; wat goed/wat lief. Dat begrijpt ie heeel goed, hier wordt niet meer geslagen 😌
Wij zeggen duidelijk ‘nee’ en doen erna voor wat we wèl willen zien. Dus ik ...
Ja dit doen wij precies zo. Ook met het aaien enzo. Maar als we een dag later in dezelfde situatie komen gebeurt het gewoon weer opnieuw helaas. We blijven uiteraard volhouden. Hoop zo dat dit een fase is 😅
Hier bijt ze papa gewoon uit 't niets steeds.. Echt heel appart.. De oudste nooit meegemaakt.. De jongste die is een stuk baldadiger.. Slaan, gooien met van alles, zelfs stoelen vliegen soms door de lucht.. En dus bijten.. Pfff
Ik las dat het ergens helpt om een pop of knuffel te kopen en als ze dan slaan zeg je uiteraard dat dat niet mag en demonstreer je op de pop of knuffel wat je wel graag zou willen zien. Hier sloeg ze ook af en toe maar ik haalde haar knuffel er telkens bij wanneer het gebeurde en nu is het de fase weg!