11 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Tessa1995
Hier precies hetzelfde, maar dan met voorkeur voor papa.
Hier werkt het do ...
Bij ons zit er wel verschil als hij bijvoorbeeld ziek is wil hij mij. Ik denk dat ie dat ergens toch voelt dat ik meer geduld heb.
Met naar bed brengen heeft papa altijd meer geduld gehad dus is denk ik daardoor papa
3 dagen geleden
Bij mijn 2 dochters was dit ook heel erg zo. 1 wordt volgende maand 4 & de ander is 2,5. Wij zijn van de zomer begonnen met om en om boekje voorlezen voor het slapen gaan & ze weten nu heel goed wie wanneer voorleest en als het dan een keer anders is, is het niet gelijk drama!! Maar zeg het vaak al een avond ervoor dan dat de volgende dag anders is. Dat is helemaal prima. Omkleden doen wij altijd samen papa de ene en mama de andere en dit wisselen wij ook af. Hier in is voorkeur wel vaak mama! Maar inmiddels weten ze heel goed dat we wisselen en is het niet meer zo’n drama als voorheen.
3 dagen geleden
Nee dat herken ik niet per se, mijn zoontje vraagt wel vaker “mama, wil je..” of “mama, kun je..” terwijl papa dan naast hem zit.
Maar ik merk dat mijn zoon zich veel beter kan beheersen bij mij. Als ik hem op bed leg, ben ik na 20 min weer beneden.
Bij mijn man duurt het een eeuwigheid. “Papa, ik moet nog even plassen.” “Papa, ik moet nog een slokje drinken.” Etc.
Ik geef er vaak geen gehoor aan en 9 van de 10 keer is het ook niks.
Als mijn man dan richting de deur gaat, is het krijsen en brullen.
Bij mij is het “ik ga lekker op m’n buik slapen, mama.”
Dus in die zin is er zeker wel een voorkeur vanuit hem omdat ik hem veel meer begrens (en dat hebben ze nodig uiteindelijk).
Maar hij heeft ook een extreme voorkeur voor papa gehad toen hij net 1 was. Toen was ik zwanger van onze tweede zoon en ik dacht (hormonen) dat hij dat aanvoelde en werd daar mega verdrietig van.
Allemaal goed gekomen!!
VRIEND
3 dagen geleden
Hier precies hetzelfde. Vooral in de ochtend met verschonen en aankleden gaat ze echt gigantisch huilen en tekeer als papa dat wilt doen. Dus hebben ook sinds nu afgesproken dat we de strijd niet aangaan en ik haar dan de ochtenden gewoon doe. Overdag doen we wel gewoon afwisselen. Ik moet dan wel echt bewust wat anders gaan doen even waardoor ik haar niet kan doen op dat moment zodat ze dat ook ziet.
Hebben zelfs al een x verschoond met een handdoek zodat ze dacht dat ik haar verschoonde maar eigenlijk was het papa, dit omdat ik wilde kijken of hij misschien onbewust te hardhandig was of iets waardoor ze het had maar toen was er niets aan de hand.
Het is een fase helaas. Ze heeft het ook een tijdje achterom gehad maar niet zo extreem als nu.
3 dagen geleden
Het gaat bij ons een beetje in fases. Dochter heeft als papa er is voorkeur voor hem vaak, als hij er niet is niets aan de hand. Maar snachts bijv als ze wakker wordt en ik ga er naar toe is het moord en brand schreeuwen om papa en schreeuwen jij moet weg ik wil papa! 😅
2 dagen geleden
Mijn dochter was in het eerste jaar extreem eenkennig. Vonden het beide niet meer zo leuk. Na een jaar is het hier met fases. Als ik er niet ben is het prima dat papa er is. Mijn man gaat vaak iets een op een met haar doen, dat helpt hier het meest.
Sinds ons zoontje is geboren is het ook een stuk minder geworden. Maar soms echt strijd ook hoor. Mama, mama en nog eens mama. 🥲