6 Reacties

5 maanden geleden

Wauw dit had mijn topic kunnen zijn haha! Wij zitten in dezelfde situatie alleen hebben we een peuter van 2 en dreumes van 1 jaar en willen graag met z’n 4en op 1 kamer slapen. Dus blijf met je topic, sorry geen tips maar wel dat we hetzelfde denken!

5 maanden geleden

Hi! Onze dreumes heeft bij ons geslapen tot onze peuter beter in ons bed bleek te slapen. Hij (de peuter) is altijd een slechte slaper geweest en wou helaas nooit in ons bed slapen. Toen onze baby er was ging mijn man bij de peuter in bed liggen als hij wakker werd. Tot dat onze zoon ineens zelf naar ons bed toe kwam midden in de nacht. Hij slaapt nu een paar keer per week een paar uurtjes bij ons in bed. Maar sinds dien slaapt onze dochter (de dreumes) niet meer bij ons in bed. We hebben een bed van 1,80 en dat zal niet passen. Tevens is onze zoon echt wild tijdens het slapen en beweegt en kletst hij elk uur wel in zijn slaap. Ik snap wel dat jullie het zo zouden willen! Als wij een bed van 2 meter breed hadden hadden wij het ook gedaan. Maar gelukkig slaapt onze dreumes wel heel goed in haar eigen bed in haar eigen kamer. Dus we hebben er geen probleem mee op deze manier. De baby tijd heeft dus mijn man bij mijn zoon in bed geslapen zodat de baby bij mij kon ivm voedingen.

4 maanden geleden

Wij hebben een 2 persoonsbed en een 1 persoonsbed aan elkaar. Nu slapen daar de baby (1j), ik, zus (3j) en papa. In die volgorde. Het eerste jaar heb ik veel apart geslapen met de baby, omdat ik dat zo even fijner vond (was wel even moeilijk voor de zus, maar die schrok vaak van het gehuil ‘s nachts) Om te gaan slapen, ik doe de baby en papa de zus. Als ik alleen ben doe ik eerst de baby en dan kijkt de zus nog een filmpje op de tv en dan ga ik haar halen. Op andere dagen neem ik ze gewoon allebei mee naar bed en dan drinkt de kleinste zich in slaap terwijl de grootste tegen mijn rug aan komt gekropen en dan houd ik haar handje vast. 😍😍

4 maanden geleden

Ha TS, ik slaap al een jaar met ons zoontje in het grote bed. Wij hebben de poten eronder uit gehaald zodat alleen de lattenbodem op de grond ligt. Dan is het niet zo hoog, mocht hij vallen. Ik heb een bedhekje van safety first aan de kant waar hij ligt. Soms slaapt ons dochtertje van 3 er ook bij. Aan de andere kant naast me. Zij wordt eigenlijk nooit wakker van haar broertje, of heel even en valt dan snel weer in slaap. Maar de eerste paar maanden met kleine baby was dat denk ik niet alle nachten zo gelukt. Meestal slaapt ze in haar eigen kamer met papa naast zich. @iedereen die samen slaapt met de kleintjes: hoe zijn jullie avonden? Ik kan niet wegsneaken, dan wordt m’n zoontje wakker, dus ik moet verplicht vroeg (20u uiterlijk) naar bed 🙈

4 maanden geleden

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik moet onze dochter met borstvoeding in slaap brengen en dan kan ik weggaan als ze slaapt. Soms wordt ze dan nog 1-3 keer wakker en moet ik haar weer in slaap krijgen. Soms wordt ze ook helemaal wakker en dan gaat ze mee in de woonkamer tot we met zijn alle naar bed gaan.

4 maanden geleden

Wij hebben sinds kort een familiebed. Dit bestaat uit: tweepersoonsmatras met lattenbodem eronder. Daarnaast staat een IKEA ledikant met 1 zijkant eruit. Handige papa heeft alles aan elkaar gezet met tie-wraps (?? schrijf je dat zo haha). M'n zoontje kan er nu ook zelf in en uit, wat ik erg prettig vindt☺️ Het bevalt nog wisselend, als hij erg aan het spoken gaat slaapt m'n man nog wel apart. (Zoontje is 26/7 1 geworden). Al met al bevalt dit heeel goed😊