Vanaf welke leeftijd/lengte/gewicht doen jullie het fietsstoeltje achterop de fiets? Onze dochter is nu 1,5 en zit voorop. Ik lees verschillende uiteenlopende adviezen. Kan ze al achterop, of is dat nog te vroeg?
Achterop mag volgens mij al meteen van in het begin. Maar voorop mag ook nog best lang. Dus als je nu stoeltje voorop hebt (heb ik ook trouwens), zou ik nog niet meteen wisselen naar achteraan. Tenzij je dat zelf liever wil.
Mijn zoontje zit al sinds de zomer (met ongv 12/13 maanden) achterop! Hij paste niet meer voorin door zijn spekbeentjes😅. Hij is namelijk beet wel ‘groot’ voor zijn leeftijd. Maar volgens mag je vanaf 9 maanden al achterop zitten
Idd, bij ons zit hij ook achterop sinds hij 9 maanden is en genoeg weegt. Staat normaal op je stoeltje ergens.
Alleen denk ik dat ze liever vooraan zitten omdat ze dan meer kunnen zien?
Bij ons zit ze meestal voorop (17 maanden), maar dat is omdat we dat zelf gezelliger vinden. Ze kan en mag ook gewoon achterop, dat doen we af en toe ook - ligt er maar net aan bij wie ze op de fiets zit 😁
Onze dochter zit bij mijn vriend altijd achterop (vanaf dat ze op de fiets mee mocht), aangezien bij hem voorop niet past.
Bij mij zit ze voor.
Wij hebben volgens mij een stoeltje achterop vanaf 9 kg