30 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Clk93
Ik heb alleen de zwangerschapsverklaring meegenomen en er is nergens om gev ...
Kan het er wel op gokken, maar medewerker van Corendon gaf wel aan dat een verklaring alleen in principe niet voldoende is
3 jaar geleden
Ik heb het er vandaag met de assistent over gehad. Ik krijg een zwangerschapsverklaring / kaart mee maandag bij mn afspraak en. 5 dagen van tevoren een mail met de gezondheidsverklaring. De assistent gaf aan dat die niet ouder dan 5 dagen mag zijn. Het is natuurlijk een schijnveiligheid. Want wanneer de baby komt komt hij of zij natuurlijk gewoon😉😅. Ps:ik ben straks 32 weken als ik ga vliegen en 33 hij terugkomst.
3 jaar geleden
Ik heb een verklaring gekregen, plus medische gegevens, een verzameling van mijn afspraken en resultaten.
Zowel op de heen- als terugvlucht is er niet naar gevraagd. Ben net terug gekomen.
3 jaar geleden
https://www.knov.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/de-fit-to-fly-verklaring#:~:text=U%20mag%20als%20verloskundige%20geen,medische%20belemmeringen%20of%20complicaties%20zijn.
Fit to fly mogen ze niet afgeven. Wel een zwangerschapsverklaring met daarin dat je tot dat moment geen complicaties hebt. Dat zou in principe voldoende moeten zijn.
Moet je eigenlijk een aparte verklaring voor de heen en terugreis hebben?
3 jaar geleden
Reactie op KarenO
Ik heb het er vandaag met de assistent over gehad. Ik krijg een zwangerscha ...
En wat houdt de gezondheidsverklaring dan extra in? Bij mij willen ze echt alleen maar een zwangerschapsverklaring schrijven maar iedereen ziet wel dat ik zwanger ben :-')
3 jaar geleden
Reactie op EstherBosch
Ik heb een verklaring gekregen, plus medische gegevens, een verzameling van ...
Dat is goed om te horen. Hopelijk heb je genoten!
3 jaar geleden
Reactie op Lot321
Dan ga ik dat nog doorgeven aan VK. Dat ze kan toevoegen dat ik "op dit moment" gezond ben en geen complicaties heb.
Bij Corendon staat aangegeven dat een fit to fly verklaring niet ouder mag zijn dan 1 maand...Wellicht geldt dat voor meerdere Airlines?
3 jaar geleden
Reactie op Verona1983
Dan ga ik dat nog doorgeven aan VK. Dat ze kan toevoegen dat ik "op dit mom ...
Ook Corendon doet niet aan een fit to fly verklaring hoor, denk dat je verkeerd geïnformeerd bent.
Ik zit momenteel met Corendon op Kreta (vlieg vandaag weer naar huis), heb alleen een "standaard" verklaring van de verloskundige mee. Overigens vragen ze er helemaal niet om met inchecken oid, het interesseerde ze niks haha. Ik zou even nog een keer bellen en het met een andere medewerker bespreken die wat beter geïnformeerd is. Je kan op hun website trouwens ook precies terugvinden wat je nodig hebt:
www.corendon.nl/klantenservice/blog/2015/12/09/zwanger/amp/
Succes en alvast een fijne vakantie, het is hier heerlijk!!
3 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde. Zwangerschapsverklaring maar geen fit to fly. Ben nu 28 weken zwanger en op Fuerteventura. Had een iets ruimere trui aan en echt niemand die mij hierop heeft aangesproken. Zat hier ook al om te stressen. Vooral omdat een vriendin zei dat ik misschien om een gordelverlenging moet vragen als de gewone nu niet meer past. Maar absoluut niet nodig! Ga ervan uit dat het vrijdag tijdens de terugvlucht weer zo gaat.
Maak je niet te druk en veel plezier op vakantie! 🤗
3 jaar geleden
Hi! Ik ben afgelopen week ook naar Kreta gevlogen, wel met Brussels airlines. Ik heb de verloskundige laten tekenen, maar die was er ook niet echt happig op en zei eigenlijk dat ze het niet mocht. In plaats van alle gegevens ingevuld heeft ze alleen haar handtekening gezet. Ik had zieke paniek, maar raad maar eens 😅 ze hebben er niet eens om gevraagd bij het boarden. Zowel niet op de heenweg als de terugweg. Zorg gewoon dat je je internationale zwangerschapsverklaring bij je hebt, de gegevens van je verloskundige praktijk en dat je op tijd bij de gate bent. Mijn ervaring is dat ze echt wel met andere dingen bezig zijn dan er op te letten of jij wel/niet zwanger bent. Desnoods trek je iets wijds aan oid, niemand die het “echt” opvalt. Ik weet niet of ik gewoon geluk heb gehad hoor, maar ik heb er echt niets aan gehad 😅
3 jaar geleden
Reactie op Joni22
Hi! Ik ben afgelopen week ook naar Kreta gevlogen, wel met Brussels airline ...
Niemand is er inderdaad happig op.
VK niet, airline wil geen risico lopen en de huisarts vindt dat je VK het moet afgeven.
Ik heb nu een statement dat ik geen complicaties heb. Maar fit genoeg om te vliegen durft niemand dus te zeggen 🙈
We gaan het zien…Wellicht niet eens nodig nee
3 jaar geleden
Reactie op ellehs89
Oke update: op eindhoven airport voor vlucht met ryanair werd ik zojuist ge ...
Verschilt ook per airline, maar fijn dat het geen issue was! 👍