14 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook typische fomo dreumes ondertussen. Eerst tot 10 maanden altijd bij ons geslapen, en daarna gewoon in ze bedje gelegd, en erbij blijven zitten tot ie in slaap viel. Steeds iets verder weg. Wel troosten bij huilen en me hand vast mogen pakken enz. Maar niet teveel interactie. Verhaaltje voorlezen word hij weer onwijs enthousiast van bijvoorbeeld. En nu zijn we zo ver dat ik hem in ze bed leg ff 5 min kletsen en ik kan weglopen. Soms speelt hij nog ff andere keer valt ie zo in slaap

3 maanden geleden

Reactie op Caatje1988

Hier ook typische fomo dreumes ondertussen. Eerst tot 10 maanden altijd bij ...
Wat goed! Heel fijn zo. Helaas hebben wij dit geprobeerd bij haar en kreeg zij angst om te slapen. Ze sliep tot 1jaar in haar eigen bedje. Toen probeerde wij haar in haar bedje te laten liggen zonder te laten wiegen en ze begon hysterisch te huilen en te schreeuwen. Ze trok aan ons en t ging niet over tot ze tot nu toe bij ons in bed slaap. Het heeft niet zo goed uitgepakt bij ons..

3 maanden geleden

Ik weet het niet hoor maar baby heeft geen last van Fear of missing out. FOMO is verkoop truck mensen dingen te kopen door schaarste of tijdelijk beschikbaar items. Met de angst dat ze nooit meer kunnen krijgen. Baby kan hier geen last van hebben dus ik vind rare verwoording voor moeilijk in slaap krijgende baby. Maar ritme is belangrijk en altijd zelfde ritueel zo leert kindje waneer bed tijd is en tijd is om te slapen. Vooral in begin belangrijk.

3 maanden geleden

Hier was ze ook een heel alerte baby. Ze sliep alleen in haar eigen kamertje met 2 verduisteringsgordijnen en white noise. In een lichte ruimte of kinderwagen hield ze gewoon haar ogen open. Ze ging dan krijsen van vermoeidheid. Nu is ze laatst 2x in de auto in slaap gevallen en zelfs een keer een kort dutje in de kinderwagen gedaan met klein beetje gejammer vooraf. Ik denk dat ze er een beetje aan toe moeten zijn... Overigens denk ik wel dat het wiegen en/of de fles veelal gewenning zijn en dus ook af te leren zijn, al zal het vermoedelijk niet zonder traantje zijn. Zoals je zelf zegt is het fysiek zwaar, naast dat het slecht is voor de tandjes. Er zijn verschillende methoden op internet te vinden hoe je je kindje kan helpen zelfstandig in bed in slaap te vallen. Misschien is er eentje die bij je past?

3 maanden geleden

Hier ook altijd door de dag op ons geslapen ( totdat ik moest werken met 5 maanden ) en in de avond en nacht in bedje. Met de fles in de avond valt onze zoon soms in slaap , soms ook niet. Dan moeten we hem wiegen aangezien hij nu gaat staan in bed.. Soms blijft hij wel liggen en valt hij zelfstandig in slaap. (Dit was voordat hij ging staan meestal zo)

3 maanden geleden

Reactie op Azona

Ik weet het niet hoor maar baby heeft geen last van Fear of missing out. FO ...
FOMO bij baby’s wordt bedoeld als in elk geluidje dat ze horen of elk lichtje dat ze zien, dat ze dat moeten en zullen meemaken. Mijn dochter heeft dat. Ze slaapt nooit als ze iets hoort, gelijk grote ogen. Zelfde met licht. Buiten slaapt ze niet alleen op de kamer in t donker zonder geluid. Ik heb ook zeker geen “speciale” spullen gekocht hiervoor. T simpelste is in t donker slapen en zonder geluid. Wij hadden 1 jaar lang een vaste schema voor alles. Het opstaan eten dutje en slapen. Maar dat werkt niet voor haar.

3 maanden geleden

Reactie op Aznag

Hier was ze ook een heel alerte baby. Ze sliep alleen in haar eigen kamertj ...
Hebben wij geprobeerd, haar laten liggen in bed. Ze staat gelijk op en begint te schreeuwen en huilen.. vaak wordt gezegd dat toe te laten zodat zij het begrijpt maar als ze 11-12u id avond nog zo bezig is. Komt ze niet aan haar slaapuren en is ze te vermoeid..

3 maanden geleden

Reactie op D-88

Hier ook altijd door de dag op ons geslapen ( totdat ik moest werken met 5 ...
Wiegen jullie nu nog?

3 maanden geleden

Hee, ik heb mn dochter tot ongeveer een jaar altijd in slaap gevoed. Op een gegeven moment lukte dat niet meer, ze viel gewoon niet meer in slaap aan de borst. Toen nog een paar weken van alles geprobeerd om haar in slaap te krijgen (zonder succes, vaak hele avonden mee bezig geweest). Wat nu bij ons werkt is heel duidelijk zijn. Dus helemaal klaar maken voor bed. Dan zwaaien we (in ons geval) naar de dieren op het behang, maar dat kan ook een paar knuffels ofzo zijn. Ik zeg dan 'dada beer, dada vogels, etc'. En dan zeg ik; 'we gaan nu slapen' en dan laat ik haar bed zien. Ze krijgt nog een kus en dan zwaai ik naar haar in bed. Dan loop ik resoluut weg, trek de deur dicht en loop naar beneden (trap maakt herrie). Ik merk dat hoe duidelijker en standvastiger dat ik ben, hoe gemakkelijker ze in slaap valt. Als ik begin te twijfelen dan blijft ze langer jammeren en proberen. Want ze jammert dan altijd wel eventjes, maar dat is vaak maar een paar minuten, niet echt huilen. Als ze echt huilt gaan we er naar toe. Het hele ritueel van zwaaien en in bed leggen duurt denk 1 min. Geen idee of dat voor jullie ook werkt. Succes hoor!

3 maanden geleden

Lastig soms hè zo'n FOMO kind 😅 Hier ook eentje... Een vloerbed heeft ons leven veel makkelijker gemaakt. In slaap wiegen hoefde op een gegeven moment niet meer, maar wel altijd vasthouden tot ze sliep en dan 20 minuten later slapend in haar bedje leggen. Met dutjes werkte dit nooit en sliep ze daarom nog altijd op ons. Als ze wakker in haar ledikantje werd gelegd, ging ze gelijk staan en huilen. Nu met het vloerbed gaat een van ons ernaast liggen, even wachten tot ze slaapt en dan sneaken we weg. Ook met dutjes lukt dat vaak! Het nadeel is wel dat ze het bed uit kan en soms voor het slapen nog even door de kamer gaat rennen, dus dan duurt het even voor ze slaapt. Op dit moment hebben we geen speelgoed in haar kamer liggen zodat er niet zoveel boeiends is om haar bed voor uit te komen. 😅 Het zal vast niet voor elk kindje en/of ouder werken op deze manier, maar het is een enorme uitkomst voor ons geweest... Misschien kan je dat nog overwegen.

3 maanden geleden

We proberen het niet maar als het niet gaat wel. Als hij moe is en blijft liggen valt hij zelf in slaapt. Maar hij gaat nu constant staan en terugleggen werkt niet , gaat meteen weer staan. Als het te lang duurt proberen we te wiegen.

3 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hee, ik heb mn dochter tot ongeveer een jaar altijd in slaap gevoed. Op een ...
Zo een leuke routine!! Gaan wij ook maar eens proberen

3 maanden geleden

Reactie op blackbirdlily

Lastig soms hè zo'n FOMO kind 😅 Hier ook eentje... Een vloerbed heeft ons ...
Jaa ik twijfelde over een vloerbedje omdat ze gelijk opstaat als ze in bed ligt🫢

3 maanden geleden

Reactie op D-88

We proberen het niet maar als het niet gaat wel. Als hij moe is en blijft l ...
Ja zo hebben wij het ook geprobeerd. Helaas zonder succes