10 Reacties
3 jaar geleden
Wij doen het wel, zeker de 2 naaste buren. Niet omdat er zoveel contact is behalve over koetjes en kalfjes maar wel uit fatsoen.
3 jaar geleden
De buren rechts 100% zeker ! Daar hebben we een goede band mee. En het huis daarnaast en 2 huizen naar links spreken we ook wel vaker, dus die krijgen ook.
Alleen over onze rechtstreekse buren links van ons twijfelden we. Ze wonen er nog niet zo lang, dus we kennen ze niet echt en ze zijn wel aardig, maar soms ook een beetje apart. Maarja we vonden het lullig om alle huizen om ons heen een kaart te doen, behalve hun. Dus voor die paar euro, sturen we hun ook maar gewoon een kaartje ☺️.
Wij zien het niet als een uitnodiging voor kraamvisite, dus zijn zeker wel royaal met kaartjes sturen (uiteindelijk komen we op 60 kaartjes uit, maar het is ook ons eerste kindje en we zijn erg trots 😄)
3 jaar geleden
Wat grappig, toevallig gisteren een lijstje aan het maken en ik had precies dezelfde vraag in mijn hoofd. Bij mijn dochter 3 jaar geleden wel gedaan, maar toen hadden we goed contact met de buren. Nu hebben we sinds een jaartje ongeveer aan beide kanten nieuwe buren.. leuke mensen, als we ze tegen komen zeggen we gedag, maar daar blijft het bij. Maargoed ik denk dat ik het wel gewoon ga doen, wel zo netjes en ik zou het wel leuk vinden mocht het andersom zijn geweest dat wij ook een kaartje zouden krijgen. Maar ik begon vooral te twijfelen toen mijn man zei ‘nee joh, die hoeven we geen kaartje te geven, we spreken ze nooit’ 😂