36 Reacties

2 jaar geleden
Ahh nee! Tuurlijk overdrijf je niet. Dit is toch jouw gevoel bij deze situatie? Dat mag jij voelen! Ik hecht hier ook waarde aan en zou het zelfde voelen in jouw situatie.
Ik hoop dat ze je op een manier toch nog in het zonnetje zetten ❤️

2 jaar geleden
Vervelend is dat.. Ik snap je heel goed, zeker ook omdat je moeder en vriendin weten dat het niet altijd even makkelijk is voor je. Je overdrijft zeker niet! Misschien kan je het eens naar boven brengen als je je moeder of vriendin ziet? Misschien is er een reden waarom zij het niet gedaan hebben?

2 jaar geleden
Je bent zeker niet de enige! ik had ook zo gehoopt op een babyshower 🥹 ik had het voorgesteld dat ik het wilde en ze zouden er mee aan de slag gaan nou hoorde ik dat er wel een app groep was waar ze in praatte maar nooit tot een conclusie kwamen. ik vind dat erg jammer omdat ik door me zwangerschap me vrienden heb moeten achterlaten en familie en bij me schoonouders ben ingetrokken waar ik overigens heel blij mee ben maar toch had ik gehoopt op een baby shower. ik vind het jammer dat ze niet even een beetje moeite hebben gedaan 😓

2 jaar geleden
Reactie op Anonieme1234525172
Je bent zeker niet de enige! ik had ook zo gehoopt op een babyshower 🥹 ik ...
Wat jammer dat jij het ook niet hebt gehad. Het voelt inderdaad alsof er geen moeite wordt gedaan. Iedereen wilt met de baby te maken hebben maar mama even in het zonnetje zetten is te veel gevraagd🥺

2 jaar geleden
Ik denk dat je sowieso niet overdrijft, het is notabene jouw gevoel! En jij had het blijkbaar nodig/ fijn gevonden als het wel voor je georganiseerd was. Dan mag je daar natuurlijk gewoon heel erg van balen omdat dat niet gedaan is. Hopelijk kun je het wel bespreekbaar maken met je moeder en je beste vriendin... En aangeven wat je gevoel hierin is. Ik hoop dat je er verder niet al te veel mee zit en dat je je kleintje snel in je armen hebt zodat je lekker van hem/haar kunt gaan genieten!!

2 jaar geleden
Reactie op Indy_
Wat jammer dat jij het ook niet hebt gehad. Het voelt inderdaad alsof er ge ...
Ja precies!

2 jaar geleden
Ahh wat jammer.
Het is altijd superlief en leuk als het georganiseerd wordt, maar door social media ook wel de nieuwe standasrd.
Mijn moeder isnm super lief en betrokken bij mnnzwangerschap, maar concept babyshower kende ze niet echt. En toen ik die kreeg van m'n schoonzussen, vond ze het echt iets overgewaaid uit Amerika.
Verder is het soms ook lastig te bepalen wie het organiseert. Bij m'n beste vriendin wilde ik dit heel graag doen, maar ze heeft ook een zus en die voelde zich gauw gepasseerd. We hebben veel contact gehad over de bahyshower, maar uiteindelijk zelfs ruzie gekregen.
Is het bij vriendinnen of familie wel.gebruikelijk om een babyshowert te organiseren?

VRIEND
2 jaar geleden
Wat verdrietig dat je je zo voelt 😢 Ik hoor vaak dat vrouwen het wegwuiven en onzin vinden maar kan mij ook heel goed voorstellen dat nog even een laatste officieel contactmomentje voor je baby er is met vriendinnen en familie heel waardevol kan zijn. Het is nooit verkeerd om te bespreken en je gevoel te uitten 🤍

2 jaar geleden
Je gevoel is echt niet overdreven. Ik kan heel goed begrijpen dat je je eenzaam voelt, ik heb lang in een soortgelijke situatie gezeten: partner deed enkel nachtwerk, 12-urenshiften en was met woon-werkverkeer +- 16uur/dag van huis weg gedurende 4 d/week en sliep dan overdag… Was voor mij ook echt enorm eenzaam.
Zelf ben ik geen fan van babyshowers, maar ik kan begrijpen dat je graag eens in de bloemetjes gezet wilde worden. Ik zou dit aangeven aan je beste vriendin en moeder, dat je het wel spijtig vond dit niet gehad te hebben. Mss is het fijn dat ze iets organiseren als de baby er is? Een soort babyborrel, maar dan ook met speciale aandacht voor jou? Dan kan je de geweldige prestatie vieren die je geleverd hebt. Ik zou hen er sowieso wel op aanspreken, anders ga je mss teleurgesteld en met frustraties blijven rondlopen en dat zou ook heel sneu zijn. Zeker in een periode die op zich al heel emotioneel is.
Maar weet dat je gevoel niet overdreven is! 💕

2 jaar geleden
Nee je overdrijft niet, ik ben zelf alleen zwanger en ik snap gevoel van eenzaamheid wel.. tuurlijk is het fijn om een keer verwent te worden, en natuurlijk staat heel sociaal media vol met de perfecte feestjes, relaties en kraamweek enzovoort
Probeer verdriet uit te spreken met mensen om je heen ❤️dat heeft mij enorm geholpen.

2 jaar geleden
Ik ken t gevoel.. voornamelijk teleurstelling 💔 bij mijn eerste zwangerschap heeft mijn beste vriendin me destijds zo hard laten vallen, ze was jaloers en zat zelf erg slecht in haar vel, geen excuus natuurlijk. Mijn man heeft toen zelf als verassing mijn schoonzus en haar beste vriendin ingeschakeld of zij hem konden helpen met het organiseren, uiteindelijk hebben zij alles geregeld en heb ik een geweldige hightea gehad.
Nu bij nr 2, is het volgens mij niet heel gebruikelijk om weer groots uit te pakken dus had ik nergens op gerekend, en dat was maar goed ook. Moest achteraf wel horen dat mijn moeder, schoonmoeder, schoonzusjes en vriendinnen het er wel over gehad hebben, maar allemaal met de vinger naar elkaar wezen, dus uiteindelijk heeft niemand die eerste stap gezet om iets te organiseren.
Andersom sta ik altijd 24/7 klaar voor iedereen, mijn deur staat altijd open, neem altijd t voortouw overal in, organiseer alles voor iedereen, had wel n heel klein beetje gehoopt dat iemand die moeite ook voor mij had willen doen. Maar goed het is wat het is en ik ben blij dat ik mn verwachtingen deze keer tot een minimum beperkt had.

2 jaar geleden
Erg vervelend dat het zo is gelopen. Ik leef met je mee en, nee, je stelt je niet aan. Je gevoel telt sowieso; er is geen goed of fout. Als je dat zo ervaart dan is dat zo, punt.
Vooral in combinatie met partner die veel werkt/laat thuis is en een algemene sfeer van eenzaamheid. Dat wekenlang of zelfs maandenlang heeft uiteraard impact op je!
Zelf heb ik voordat ik zwanger was gezegd dat ik geen baby shower wilde. De reden; twee van mijn neefjes zijn als newborn overleden en ik wilde het niet "jynxen". Bovendien had ik van de eerste baby net anderhalf week voor zijn overlijden de babyshower van hem gehad dus de switch van blijdschap naar verdriet was heel abrupt en onwerkelijk.
Mijn zusje zat er helemaal doorheen en de hele familie was geschokt dat de kleine met 34 weken al kwam en het niet heeft gered, hij is op 2e kerstdag ingeslapen. Waren rare "feestdagen".
Twee jaar later herhaalde dit zich opnieuw, met 24 weken. Intense verslagenheid in onze familie.
Fast forward naar nu: Acht/zes jaar later heb ik een stabiele relatie en ben ik hoogzwanger. Ik heb een gemakkelijke zwangerschap en merk dat ik voorzichtig het negatieve gevoel loslaat van het verleden. Ik durf kleertjes te kopen, geniet van de babykamer inrichten -- al is mijn zusje bang dat ik hier beter mee kan wachten want "wat als..."
Gelukkig is mijn zoontje, Robin, op 5 juli geboren. Hij maakt het goed.
Achteraf had ik toch wel een babyshower gewild. Juist om het positieve gevoel te vieren en mijn naderende mama-schap (waar ik heel erg aan moet wennen, nog steeds 🙃) Mijn man en ik hadden zelfs twee weekenden uitgekozen die het beste uitkwamen. Het is er bij gebleven want... geen prioriteit? Overdreven? Ach, kan later nog wel? Had ik er meer om moeten zeuren?
Ik vind het zonde en merk dat ik het ervaar alsof ik iets gemist heb. De positieve aandacht, medeleven, interesse -- hoe je het ook wilt noemen. (Hielp ook niet dat ik de laatste weken ineens allemaal baby showers tegenkwam tijdens lunch in de stad 🙈 werd toch een beetje jaloers)
Ik denk dat een moment in het zonnetje gezet worden juist is fijn als tegenhanger van alle verwachtingen en last minute stress.
Ik ga mijn man en moeder vragen iets leuks te organiseren rondom de doop van ons zoontje. Hij is dan een maand.
Misschien kun jij ook zoiets voorstellen?

2 jaar geleden
Zal het wel benoemen. Misschien kan je nu geen babyshower meer krijgen voor je bevalling. Vandaag zag ik van iemand een baby shower waarbij het kindje er al een tijdje is.
Het kan ook nog achteraf :)

2 jaar geleden
Het zal wel niet zijn wat je wilt horen en ik begrijp je teleurstelling ook wel, maar ik vind het inderdaad wel wat overdreven om er zo heftig op te reageren. Als je het graag had gewild had je daar misschien ook gewoon duidelijker over moeten zijn vooraf tegen je moeder/vriendin. Je kunt niet echt verwachten dat zij voor je invullen of je iets wilt of niet.

2 jaar geleden
Ik vind niet dat je overdrijft en als ik het zo lees vind ik ook niet dat je heftig reageert!! Zou zeker zelf ook nooit durven vragen om een babyshower dus snap dat je dat niet van tevoren besproken hebt.
Ik snap je teleurstelling helemaal en zou zelf ook erg verdrietig zijn.
Inderdaad, het is overgewaaid vanuit Amerika en misschien dat niet iedere zus/vriendin/moeder/schoonzus standaard op het idee komt om een babyshower te organiseren. Maar dat je had gehoopt op een lief gebaar of even in het zonnetje gezet wilde worden, is heel logisch natuurlijk!
Vind het zo rot om te lezen dat sommigen van jullie teleurstelling en eenzaamheid ervaren… Dat zou geen enkele mama erbij moeten hebben tijdens zo’n pittige periode! ❤️❤️❤️
Probeer het niet persoonlijk aan te trekken en bespreek desnoods dat je het leuk zou vinden om eventueel na de geboorte nog een leuke high tea oid te doen?

2 jaar geleden
Wat vervelend zeg!! Je stelt je niet aan, je mag voelen hoe je je voelt en ik snap de teleurstelling. Zou het kunnen zijn dat je een keer hebt benoemd dat je een babyshower misschien stom of overdreven vindt? Ik heb een zwangere vriendin die (voordat ze zwanger was) aangaf een babyshower helemaal niks te vinden. Nu weet ik dus niet of ze het meent óf dat ze toch wel teleurgesteld is als we niks organiseren. Misschien kan zij niet eens meer herinneren dat ze het heeft gezegd. Of misschien voelt ze zich straks opgelaten omdat ik toch iets organiseer terwijl ze heeft aangegeven dat ze het stom vindt. Ik snap dat confrontatie niet fijn is, maar als je ermee zit zou ik het toch bespreekbaar maken. Misschien met je moeder? Er kan een logische reden zijn?
Verder heb ik ook vrienden die geen babyshower kregen, maar zelf een baby borrel organiseerde. Het koppel organiseert dan een feestje met familie en vrienden die zij zelf uitnodigen. Vond ik ook een leuk idee en dan kun je het doen zoals jij het wilt.