17 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook nog niet. Een tijdje zwaaide (nouja wapperde) hij met zijn arm bij "daaag" zeggen en wij dan zwaaide. Inmiddels doet hij dit ook niet meer. En klappen in de handjes doet hij ook niet. Het lijkt soms zelfs wel dat hij nog niet snapt dat hij 2 armen aan zijn lijfje heeft😅. Schoonmoeder zong vanochtend klap eens in de handjes met bewegingen, hij zat als een zak aardappelen en gespannen armpjes tegen te werken haha. Dusja geen tips maar wel herkenning.

6 maanden geleden

Nee, is niet raar hoor. Komt echt vanzelf. Mijn zoontje zwaait wel sinds iets meer dan een maand denk ik. Maar klappen is echt nog maar sinds een week ongeveer, en hij doet het alleen als hij er zin in heeft 😆 Ik oefende heel vaak klappen, maar hij deed er niets mee. Toen op een avond kon hij nog niet slapen, en lagen we samen op bed. Ik heb toen serieus een half uur lang achter elkaar 'Klap eens in je handjes' zitten voordoen, en ineens snapte hij het 😅 Nu nog 'Hoera!' onder de knie krijgen voor zijn verjaardag 🤭

6 maanden geleden

Oefen je het wel al een tijdje?

6 maanden geleden

Mijn zoontje is eind van de maand 11 maanden en doet het ook nog niet. We zingen en oefenen regelmatig maar hij heeft er nog geen zin in. Komt vanzelf😉

6 maanden geleden

Reactie op DiepeZucht

Oefen je het wel al een tijdje?
Nee, haha. Ik was vrijdag op het consultatiebureau en toen vroegen de jv erop eens naar en ze zei dat ik het misschien kon oefenen vanaf nu. Ik zwaai wel heel vaak naar hem als hij in de box zit bijvoorbeeld.

6 maanden geleden

Reactie op Cmgraz

Nee, haha. Ik was vrijdag op het consultatiebureau en toen vroegen de jv er ...
Dan vind ik het ook niet raar als hij het nog niet kan :) Hier bestwel wezen oefenen (vooral oma) en kan het al maanden. Maar je moet het wel vaak voordoen en liedjes zingen wil soms helpen. Hier kan hij oa zwaaien, klappen en zn handjes in de lucht bij hoera. Handkusjes oefenen we ook maar lukt nog niet 😆

6 maanden geleden

Hier doet ze het net pas een klein beetje. Na heeeeeel vaak oefenen. Herhalen herhalen herhalen. Oma helpt hier mee zwaaien, wat het oefenen wat versneld. Toevallig zei ze vandaag da da toen we zoals altijd met zwaaien dag dag zeggen. Dus het begint heeeel kalm mee te komen

6 maanden geleden

En hoe oefenen jullie bijvoorbeeld met zwaaien? Door zelf vaak te zwaaien of zijn/haar armpjes te pakken en te bewegen?

6 maanden geleden

Hier doet ze zwaaien al eventjes als je dagdag zegt, maar dat deed ze ineens na opvang dag bij opa en oma dus denk die de hele dag zitten oefenen haha, klappen in de handjes sinds Moederdag, en kort daarna doet ze ook kusjes geven als je kusje vraagt (natte kusjes) en na wat oefenen lukte hiep hiep hoera ook redelijk pikte ze best snel op. Mijn dochter doet het niet alleen spontaan maar (meestal) ook als je het benoemt, dus als jij zegt kun jij klappen of het liedje zingt begrijpt ze dat het woord klappen, bij die beweging hoort. Maar hier met 10,5 maand komt ze nog niet zelf tot zitten en is vooral aan t tijgeren.

6 maanden geleden

Onze jongste zwaait al een tijdje maar onze oudste is nu ruim 3 en zwaait pas sinds een half jaar oid. Klappen heb ik hem ook nooit zien doen. Gewoon geen interesse in. Komt vanzelf!

6 maanden geleden

Reactie op Cmgraz

En hoe oefenen jullie bijvoorbeeld met zwaaien? Door zelf vaak te zwaaien o ...
Vooral door altijd zelf te zwaaien naar mensen als je weggaat en doei/bye te zeggen. Op een gegeven moment doen ze je na

VRIEND

6 maanden geleden

Reactie op Cmgraz

En hoe oefenen jullie bijvoorbeeld met zwaaien? Door zelf vaak te zwaaien o ...
Hier een dochter die al een tijdje zwaait. Nu doet ze het echt bij dag dag zeggen of zwaaien. Maar het is vooral heeeel veeel herhalen. Dus elke x als ik/partner/opa/tante etc. Weg gaan zwaaien en dag dag zeggen. Klappen idem dito heel veel klappen als ze wat goed doen. Klap is in je handjes zingen en de gebaren mee doen. Klappen tijdens dansen etc. Hieperdepiep hoera hetzelfde. Continue heel enthousiast hieper de piep Hoeraaa en dan enthousiast je armen in de lucht gooien en doen alsof dat het leukste ooit is. En als zij het doen ook laten weten hoe geweldig dat is en het weer herhalen. Maar het ene kindje pakt dit sneller op dan de ander maar het is vooral onwijs veel herhalen. Wij zeggen bijvoorbeeld vanaf dat onze dochter naar de hond reikt ik denk met 3/4 maanden ergens. Daya doen we aaien. Laten zien hoe we aaien en zeggen dan bij elke aai. Aaien aaien aaien. Dochter slaat ons ook veel en dan ook telkens laten zien niet slaan maar we aaien aaien aaien. Nu zegt ze zelf al vaak aaien en maakt dan aaiende bewegingen. Bij de hond, bij ons maar ook op het matras op haar knuffels etc. Zodoende dus een van haar eerste woordjes maar ook iets wat wel 1000xen gezegd hebben tegen haar.

6 maanden geleden

Bedankt voor de tips. Blijkbaar oefen ik onder bewust toch door naar hem te zwaaien als ik wegga bijvoorbeeld, maar ik zal het nog consistenter doen.

6 maanden geleden

Hier ook nog niets, ook niet bijna 😂 ik zwaai, high five, wijs en klap erop los, maar komt nog niet echt binnen. Hij focust zich voor nu meer op lopen. Komt vanzelf.

5 maanden geleden

Sinds vandaag klapt mijn zoontje van net 1 jaar mee als ik het voordoe of uit zich zelf. Wel grappig, want zwaaien snapt hij nog niet terwijl ik dát meerdere keren per dag oefen en klappen hebben we veel minder geoefend (wekelijks of zo).

5 maanden geleden

Mijn meisje is afgelopen maandag 1 jaar geworden en zwaait ook nog niet. Klappen deed ze ongeveer bij 10 maanden.

5 maanden geleden

Komt vanzelf! Gewoon blijven modelleren. Ik heb een heeeele tijd klappen in je handjes//op het boze bolletje gezongen en nu ik er gestopt mee ben, komt het binnen🤣