47 Reacties

één jaar geleden

Om eerlijk te zijn moet je enorm blij zijn dat je gezegend bent met het geluk om 5 kinderen te mogen krijgen. Niet iedereen heeft dat geluk. Wees blij met wat je gegeven wordt:)

één jaar geleden

Reactie op Thegodfather

Om eerlijk te zijn moet je enorm blij zijn dat je gezegend bent met het gel ...
Natuurlijk moet je altijd blij zijn met wat je gegeven wordt maar vind dit antwoord wat niet inlevend als ik heel eerlijk ben. Ze gaf zelf al aan, ze heeft al vier jongens, ik denk dat het gewoon heel natuurlijk is dat je dan graag ook een meisje een keer wilt en dat wilt ervaren. Daar is opzich niks mis mee. Het wordt aan de andere kant wel een probleem als het een enorme teleurstelling gaat worden wanneer het wel een jongetje is en daar kan dat kindje ook niks aan doen, jij hebt immers gekozen voor een 5e, of dat nou een jongetje of meisje is dat maakt niet uit. En denk dat vele ook een lichte voorkeur hebben, misschien word dit gezien als taboe? Maar dat hoeft helemaal niet. Uiteindelijk wil je iets waar jij jezelf ook mee kan identificeren. Het is niet erg om dat te voelen. Uiteindelijk gaat het erom dat of het nou een hij of een zij is dat het gezond is en Uiteindelijk zal je van hem of haar houden en dan maakt gender helemaal niets meer uit. 🌸

één jaar geleden

Mooie woorden van LouisLouis1992! Na 4 jongens snap ik volkomen dat je echt hoopt op een meisje deze ronde! (Ik zou het bij de 3e al hebben haha) Uiteindelijk zou iedereen benieuwd zijn hoe onze mini version eruit zou komen te zien🥰 voel je niet schuldig! En zoals Louis zegt, je zult either way van deze baby houden, jongen of geen jongen!

één jaar geleden

Ik begrijp het helemaal en herken het ook. Ik weet niet waarom er zo'n taboe moet zitten op het eerlijk zeggen welke wens er in je hart leeft. Zo invoelbaar! ( Die eewige verplichte antwoorden 'als t maar gezond is'.) En wat als we nu ook echt een dochter wensen? Het mag gezegd worden!! Ik ben moeder van tweeling zonen, waar ik dol blij mee ben, nu weer zwanger van een tweeling. Ik heb de diepe wens voor een dochter en ben daar heel open en eerlijk over. Dus duimen! Laten we elkaar op de hoogte houden!

één jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Mooie woorden van LouisLouis1992! Na 4 jongens snap ik volkomen dat je ec ...
🥰

één jaar geleden

Reactie op Thegodfather

Om eerlijk te zijn moet je enorm blij zijn dat je gezegend bent met het gel ...
Echt een harteloos antwoord. Bah!!

één jaar geleden

Ik hoop voor jou zo dat het een meisje wordt. Zoals hier boven al gezegd is. Dit gevoel mag je Zeker hebben en na de 5de keer al helemaal!! Het komt helemaal goed laat je het ons ook weten wanneer je het weet? 🥰

één jaar geleden

Heel logisch, ik ga voor je duimen 🤞🤞🤞 En ik snap dat gezeur nooit over "je moet überhaupt dankbaar zijn dat het je gegund is". Natuurlijk ben je dankbaar, maar die dankbaarheid en een voorkeur kunnen volgens mij prima naast elkaar bestaan. En dat zegt ook niks over de liefde die je straks sowieso voor je kind gaat hebben, ongeacht het geslacht.

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor! Na twee jongens wil ik ook graag een meisje. Ik ga voor je duimen, laat je het weten tegen die tijd? 😁

één jaar geleden

Het lijkt me heel natuurlijk om een wens te hebben, zeker na al 4 jongens. Het is niet alsof je door je wens niet blij bent met je kleintje als t toch een jongen is :-) Ik heb mezelf juist altijd als een jongens mama gezien. Heb een zoon en nu zwanger vd 2e. Hoop weer op een jongen 😉 En als t toch een meisje blijkt te zijn, dan zal ik zien dat ik t ook prima doe als meisje mama 🙃😛

één jaar geleden

Ik snap je heel goed!! Ik heb 2 jongens en nu weer zwanger. Ik heb altijd gedroomd van een dochter en ik merk ook dat ik nu de hele tijd afdwaal in webshop naar babymeisjes kleding. Ik zeg ook vaak van 'ze' wordt in juli geboren. Probeer mezelf wel te beschermen, want ik wil niet teleurgesteld zijn als het een jongen is. Ik vind het ook heerlijk om jongensmama te zijn, maar een meisje erbij is echt de ultieme droom. Ik heb ook al een geslachtsbepaling staan op het eerst mogelijke moment.. omdat ik het zo graag wil weten.

één jaar geleden

Reactie op Fiori43

Ai ai ja dat kan ook nog! Ik moet wel lachen om het filmpje. Mijn vader is met 6 broers en 2 zussen in het gezin. Mijn man komt uit een gezin met 8 broers.. dus grote kans op veel jongens 😉

één jaar geleden

de wens voor een bepaald geslacht is heel normaal denk ik. elk meisje droomt op een gegeven moment over een gezin en daar heb je al een beeld van jongen of meisje bij. dan snap ik best dat je je daaraan vasthoud. gaat er vooral om hoe je er mee omgaat als het niet het geslacht van je voorkeur is. twijfelde zelf ook om zo een sport topic te openen. ik heb mijzelf altijd als jongens mama gezien (vooral omdat ik zelf niet zomeisjes achtig ben en geen idee hoe ik met een meisje meisje om moet gaan) mijn 1e is een meisje en ik ben super blij en trots op haar. ze is een mega stoere haha. neemt niet weg dat ik een jongen nog steeds heel leuk zou vinden en dat is oke. als de 2e weer een meisje wordt dan is dat ook oke en het is dan ook oke om dan even verdrietig te zijn dat het gezin wat je voor ogen had het niet is geworden. daarna ben ik ook blij met een 2e meid. dus ja, ik snap je helemaal 😊

één jaar geleden

Reactie op Fiori43

Ik begrijp het helemaal en herken het ook. Ik weet niet waarom er zo'n tabo ...
100% Ik vind het ook echt zwaar onnodig dat als ik zeg dat ik wel heel graag in ieder geval 1 meisje uiteindelijk wil dat je blij moet zijn als het gezond is of dat je gezegd bent dat je überhaupt een kindje mag krijgen. Dit is toch zo vanzelfsprekend?! Ik ben gek op mn schoonmoeder maar zei doet precies hetzelfde en dat zorgt er alleen maar voor dat ik me slecht voel dat ik niet eerst het vanzelfsprekende nog benoem voor mijn voorkeur. Rot op met deze (onbewuste) shaming, je mag een duidelijk gender voorkeur hebben, zolang je hoe dan ook maar van je kindje zal houden en zorgen. En zeker als je 4 jongens hebt snap ik 100% dat je een sterke wens hebt om nu eens een meisje te krijgen. ❤️

één jaar geleden

Wow alle spelfouten 😅 Gezegend* Zij*

één jaar geleden

Reactie op LoisLois1992

Natuurlijk moet je altijd blij zijn met wat je gegeven wordt maar vind dit ...
Ik denk dat er heel veel mensen graag zowel een jongen als meisje willen . Dus ik snap de voorkeur heel goed. Alleen zoals je zelf ook al zegt wordt het wel een probleem als er een enorme teleurstelling komt wanneer het een jongen wordt. De titel van het topic is wat ongelukkig daarin

één jaar geleden

Mannen mogen wel een sterke voorkeur hebben, tenminste dat is wat ik om mij heen merk en vrouwen moeten indd maar zeggen dat ze sowieso al blij zijn om een nieuw kindje te mogen verwachten. Je mag echt 1000% balen van het geslacht! Je hebt nu eenmaal een bepaald toekomstbeeld voor je en het is schakelen als dat anders wordt

één jaar geleden

Natuurlijk mag je wensen dat het een meisje is! Ik heb zelf ook een voorkeur en zal echt een drol moeten doorslikken als het ‘t andere geslacht blijkt te zijn. Nee hoor meid, als je je zo voelt lekker doen! ❤️

één jaar geleden

Ik snap je wel hoor . Tuurlijk de grootste wens is een gezond kindje . Maar onze voorkeur gaat uit naar een meisje . Dat betekent niet dat een jongen niet gewenst is . Maar wij voelen ons gewoon meer een meisje papa en mama. Komt denk ik ook doordat we daar meer ervaring mee hebben

één jaar geleden

Na 4 jongens kan ik me wel voorstellen dat het je leuk lijkt om een meisje te krijgen. Als alles goed gaat krijgen wij in juli ons 4de kindje. We hebben 1 jongen en 2 meisjes. Maar voor onze zoon lijkt het ons wel leuk als er dan een jongen bij komt. Maar goed een meisje is ook prima 😉