Hi allemaal,
Ik vraag me af hoe ik hiermee om moet gaan, hoe doen jullie dit?
Gisteravond waren er vrienden op visite, een gezellige avond met een spelletje aan tafel. Net zoals ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook vaak had, kreeg ik in de loop van de avond een gespannen buik (een oncomfortabel gevoel). Ik ben uiteindelijk eerder naar bed gegaan dan dat de visite weg ging, omdat ik dan gewoon het idee heb dat ik m'n rust moet pakken, dat mijn lijf dat op die manier aangeeft. Maar omdat ik dit altijd heb, ben ik bang dat ik dit soort avondjes niet meer moet doen, omdat ik anders eigenlijk gewoon te ver ga. Ik begrijp dat het per vrouw verschilt, maar zou het dan echt zo zijn dat ik het komende half jaar avondafspraken moet vermijden? Heel veel vrouwen kunnen toch nog gewoon dingen doen? Ik voel me dan zo'n aansteller.
Zijn er meer vrouwen die dit hebben en hoe gaan jullie hiermee om? Hoort het erbij en moet je die gespannen buik af en toe gewoon accepteren om een leuke avond te hebben, of is het inderdaad een teken dat je lichaam aangeeft dat je moet rusten?
Ik heb ook nog een zoontje van 16 maanden die momenteel slecht slaapt, dat helpt ook niet echt mee🥲 Ik ben zo bang dat ik de baby tekort doe en iets verkeerd doe waardoor er dadelijk iets mis kan gaan. Zit mezelf erg in de weg hiermee!