13 Reacties
6 maanden geleden
Hi!
Ik geef eigenlijk alle kruiden behalve chili echt heel weinig.
Maar hier lust ze ook alles zonder kruiden. Hier vanaf het begin eigenlijk alle groenten gegeten en word nu ietsje kieskeuriger af en toe. Maar ik verwerk ook vaak groenten in van alles in nog wat zoals:
- Een ei mixen met spinazie en dan eitjes van bakken (dit kan eigenlijk met bijna alle groenten)
- Rosti met courgette en wortel er doorheen geraspt
- Brocolli met zalm en ei en dan in een muffin vorm dan krijg je een soort cakejes
- Pasta pesto en kip de pesto maak ik dan van spinazie.
- Pasta met verse tomatensaus hier doe ik dan wortel ui bleekselderij in
- Krieltjes schotel met gehakt, bloemkool en zoete puntpaprika valt hier goed in de smaak
Misschien de groentes die ze van hapjes lekker vond verwerken in gerechten?
6 maanden geleden
Ik koop bij AH zo’n zak ovengroente van 600 gr (courgette, paprika, wortel etc) en dat kook ik zacht in een pan met wat laurier, tijm en rozemarijn. Als t zacht genoeg is giet ik het af en blend het tot er nog kleine stukjes overblijven (laurier wel eruit halen). Daar kan ik 4 porties groente uit halen (vries meestal 2 in) en dat serveer ik met volkoren couscous. Is zo op!
6 maanden geleden
Hier eet hij bijna alles, enkel spinazie en broccoli was een probleem. Hiervoor was de oplossing om er een beetje edelgist doorheen te doen :).
Supergezond, lekkere smaak en extra vit B.
Ben zelf lactose intolerant, dus ik gebruik het voor mezelf vooral als kaasvervanger, op pizza, door de spaghetti, in soep. Kan bijna overal wel bij.
VRIEND
6 maanden geleden
Hier eet ze met de pot mee. Wij eten heel gevarieerd en ze eet alle kruiden. Langzaam aan telkens wat meer toevoegen in het begin.
Dus misschien een idee om lasagne of pasta te maken met saus waar groenten door zitten.
Wij eten veel curry’s en ook veel andere pittige gerechten en ze eet gewoon alles mee.
Ze is niet zo gek op Hollands eten of kale ongekruide groenten. Gekookte aardappel eet ze dus ook niet, maar wel als we roti met masala met kip, aardappelen en sperziebonen eten.
6 maanden geleden
Hier eet ze alles, en ook met alle kruiden behalve zout en erg scherp. Ik denk dat ze ‘plain’ groente wellicht ook niet heel goed eet, daar vind ik meestal ook bijzonder weinig aan 😅.
Ze eet overigens sinds het begin zelf - en dat is eerst gepaard gegaan met veel ruiken, proeven, knijpen en op de grond gooien ;).
6 maanden geleden
Toen ik het nog pureerde, at ze eigenlijk alles.
Nu we over zijn gegaan op vast eten/mee eten, merk ik dat ze toch wel haar voorkeuren heeft en sommige dingen inderdaad niet eet.
Wat hier succeshebbers zijn tot dusver : maïs, droge sla, broccoli, courgette, erwtjes, kapucijners
Het helpt hier om het soms toch met de lepel aan te bieden, zoals bijvoorbeeld tomaat of mais. Dat pakt ze zelf niet of minder goed, maar vanaf de lepel vaak wel!