24 Reacties

6 maanden geleden

Hoeveel slaapt ze overdag en hoe laat?

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, 7 uur wakker, 9.30 a 10uur naar bed tot 11 a 11.30, dan wakker tot 15uur en weer slapen tot 16.30 en dan wakker tot 22uur 🫣

6 maanden geleden

Hier van 4-8 maanden tot zeker 22u wakker geweest. Uiteindelijk stopte dat toen het derde slaapje eraf ging. Toen op 2-3-4 schema overgestapt. Inmiddels heeft hij aan het eind van de dag echt 5 uur wakkertijd nodig, en overdag maximaal 2 uur slaap. Hij slaapt hier nu of van 12u-13:30/14u, of van 10:15u-11u en van 14u tot max. 15u. Met 1 slaapje gaat hij om 19u naar bed. Met 2 slaapjes om 20u. Hij wordt 's avonds en 's nachts wel meerdere keren wakker, want hij kan nog niet zelfstandig in slaap vallen. Dat jullie kleine nog 2x wakker wordt 's nachts is vermoeiend, maar ook doodnormaal. Dat kan gerust nog een paar jaar duren 😅 Hopelijk gaat hij binnenkort af en toe eens doorslapen. Daar hoop ik zelf ook op 😋

6 maanden geleden

Krijgt jullie kleine 's nachts nog de fles ?

6 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor, pas vanaf 10,5 maand wil hij vaak de nacht doorslapen. Soms ook nog een moeilijke nacht. Sowieso de eerste 10 maanden wallen van hier tot Tokio. Slapen deed hij niet. En toen ineens wel🤣. Enigste wat ik gedaan heb is bij ieder huiltje of dingetje snel reageren. En als hij na 30 min troosten/fles niet weer wou slapen, dan kwam hij gewoon bij ons in bed, sliep hij wel. Voorheen overdag max 3 tukkies van 30 min als ik mazzel had. Enigste wat ik mee kan geven, blijf op je instinct vertrouwen wat jij denkt dat goed is voor je kindje blijven doen. En ja de ene slaapt met 3 weken door en de ander pas met 3 jaar, en alles wat ertussen zit. Volhouden, en als het ff niet lukt proberen om tijd voor jezelf te maken om ff bij te laden. (Zo ben ik dat hij 7 maanden was een weekeindje weg geweest om bij te kunnen slapen, en papa heeft het heerlijk naar ze zin gehad met zoon)

6 maanden geleden

Nee hoor! Die van mij wordt ook zeker 2-4 keer wakker en dan reken ik het eerste uur niet mee. Dan komt hij echt lastig in slaap en moeten we steeds terug. Hij ging eerst ook vaak laat naar bed. Maar sinds kort zijn we over op 1 dutje. En nu slaapt hij savonds eerder en ook ietsje beter. Bij mijn andere zoontjes ging het slapen pas vanaf 1,5 jaar beter. Dus ik weet dat het op een gegeven moment wel komt

6 maanden geleden

Reactie op Denice1992

Krijgt jullie kleine 's nachts nog de fles ?
Dat is in principe niet de bedoeling, maar als ze niet wil slapen leg ik haar aan, en dan valt ze wel in slaap. Het consultatiebureau gaf aan dat dit geen gewoonte mag worden, maar ja… ik blijf niet iedere nacht 3 keer rondjes met haar lopen terwijl ik weet dat als ik haar aanleg dat ze dan in slaapt valt

6 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Overdag ook slecht. Meestal tussen 11:00-13:00, en rond 17:00 nog een keer. Andere tijden dan deze wil ze écht niet slapen en treffen we haar staand in haar bedje aan 😂😅

6 maanden geleden

Het vreemde is: ze sliep vanaf haar geboorte tot een maand of 7/8 iedere nacht door, en moesten haar wakker maken voor de voedingen (aan het begin, die iedere 3 uur). Daarna is het omgeslagen.

6 maanden geleden

Reactie op Janita21

Dat is in principe niet de bedoeling, maar als ze niet wil slapen leg ik ha ...
Wat een rare opmerking weer van het CB. Om moe van te worden. Mijn zoontje krijgt ook altijd de borst om weer in slaap te vallen 's nachts. Altijd al. De natuur heeft het voor een reden zo gemaakt dat ze er meteen van in slaap vallen hè? Zo is het bedoeld. Laat je niet wijs maken dat je iets verkeerd doet hoor!

6 maanden geleden

Hier precies hetzelfde en inderdaad ook rond de 1,5 jaar gaan doorslapen. Ik slaap samen (hoef ik 's nachts mijn bed niet uit) en voed mijn kindje in slaap. Ik ga op tijd slapen en heb een hulp in de huishouding. In het weekend kan ik blijven liggen en mijn man helpt mij met heel veel dingen. Probeer het voor jezelf zo makkelijk mogelijk te maken en kijk waar je ontlast kunt worden.

5 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Rond 11:00 slaapt ze een uurtje, en dat is het ook wel. Meestal rond 17:00 is ze moe. Brengen we haar 19:00 naar bed, dan is ze om 23:00 weer klaarwakker

5 maanden geleden

Jaa hier is het al zo sinds dr geboorte. Sinds dat ze 3 maanden was, laten wij haar om 8u slapen. Elke dag is het vechten en doen. Wordt wel minimaal 3x wakker id nacht. Wij geven haar op een gegeven moment ook een flesje. Werd laatst ook door de cb gezegd dat het super fout is dat wij de fles geven. Maar ik trek me er niks van aan. Ik blijf het doen. Ik slaap anders helemaal niet😅

5 maanden geleden

Oh je kindje sliep om 17:00 nog tot voor kort?’logisch dat ze dan tussen 7 en 8 niet moe zijn.. Hier wordt er na 15:30 niet meer geslapen. Hoe gaat het nu qua slapen overdag? Want oververmoeid kan ook weer zorgen voor onrustiger slapen als je kindje daar gevoelig voor is.

5 maanden geleden

Hier echt heel lang drama gehad. Een slaapcoach ingeschakeld, bepaalde kleine dingen veranderd en nu slaapt hij door. Zoals niet na 16:30 meer slapen, een wachttijd voordat ik naar hem toe ga, en geen voeding meer geven om hem in slaap te brengen. 2 nachten drama nu slaapt hij zo goed als door.

5 maanden geleden

Iedere nacht laat naar bed en 2x per nacht wakker is op zich natuurlijk ook een structuur, alleen niet hoe je het graag zou willen misschien. Alle kindjes hebben wat anders nodig. Sommige nog tot ruim 2 jaar nacht flessen. Misschien niet de norm, maar daar hebben de kindjes niet echt een boodschap aan. Soms kan je er maar beter in mee gaan en het betert vaak vanzelf. Ik vond het er aan werken en willen veranderen vaak vermoeiender dan het ritme van het kind uiteindelijk volgen.

5 maanden geleden

Reactie op Janita21

Rond 11:00 slaapt ze een uurtje, en dat is het ook wel. Meestal rond 17:00 ...
Ik denk dat ze dan gewoon oververmoeid is eerlijk gezegd.. Je geeft aan dat ze om 17:00 moe is, maar gaat pas 2 uur later naar bed. Hoe laat wordt ze dan in de ochtend wakker? Als ze dan pas laat wakker is dan kom je inderdaad pas laat uit met avondbedtijd..

5 maanden geleden

Reactie op Tessaxx98

Hier echt heel lang drama gehad. Een slaapcoach ingeschakeld, bepaalde klei ...
Welke coach heb je gebruikt?

5 maanden geleden

Al een pyama papje geprobeerd voor t slapen gaan? Is vaker toch wat stimulerender dan warme melk

5 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Welke coach heb je gebruikt?
Wij hebben de slaapclub gebruikt! Mega enthousiast over haar, omdat ze niet de baby onnodig laat huilen!