21 Reacties
2 maanden geleden
Oef, wat een vreselijk gedrag zeg! Écht niet oké. Vorm idd een goed front met je vriend, en laat hem het voortouw nemen als dat lukt. Je geeft goed je grenzen aan zo te lezen, maar ze blijft er helaas overheen gaan. Dat zou voor mij het moment zijn om consequenties aan haar gedrag te verbinden. M.a.w.: Als zij zich niet normaal kan gedragen en zich niet aan afspraken kan houden, dan is in ieder geval het logeren gewoon klaar. Blijkbaar kan ze die verantwoordelijkheid niet aan.
2 maanden geleden
Wow jeetje, dit zou ik ook echt heel slecht trekken. Ze gaat echt behoorlijk jouw / jullie grenzen over. Dat is écht niet okee.
Ik zou denk ik net als jullie ook hebben aangegeven dat logeren op dit moment niet gaat tenzij zij inziet dat haar gedrag totaal ongepast is en ze daaraan wil werken.
Misschien op een rustig moment als alles wat bezonken is met haar in gesprek gaan zonder dat jullie dochter er bij is. Daarin aangeven wat jullie belangrijk vinden en wederzijds verwachtingen uitspreken. Als dit te weinig op één lijn zit hier samen naar toe proberen te groeien en hierin steeds jullie grenzen bewaken.
Lijkt me echt lastig waar je door heen gaat! 😘
2 maanden geleden
Wow meis, ik ken jou nog van de vorige zwangerschap volgensmij is onze kleine evenoud, ik herken het zo erg. Die van mij zegt ook constant nee hoor het is een papa's kindje, en mama is overdreven he. Mama moet je laten spelen. Mama moet dit Mama moet dat. Ik ben laatst heel duidelijk in gesprek gegaan dat als ze zo kwetsend blijft doen, ik mijn kind niet meer elke week bij haar breng. Heb haar gezegd dat het niet vanzelfsprekend is dat ze mag oppassen, maar dat het een eer moet zijn en dat ze respect moet hebben voor mij als moeder en vrouw van haar zoon.
Ik leef met je mee, zo lastig dit!!
2 maanden geleden
Ohhhh wat heftig dit. Het klinkt een beetje manipulerend zeg. Zoiets van ik trek m’n eigen plan (tegen jullie wensen in) en als jullie daar wat van zeggen dan gaat ze huilen (‘jullie doen haar zoveel verdriet’)
Zooo oneerlijk! Ik herken het in milde mate van m’n schoonmoeder. Die kon toen onze zoon nog jong was ook zooo overdreven doen als ze hem zag (oohhh mijn jongen en dan dook ze zo’n beetje in de maxi cosi). Ik kookte van binnen op zulke momenten en m’n zoon vond het ook niet chill want die moest vaak huilen bij haar
Ga alsjeblieft op je gevoel af en stel je grenzen!
2 maanden geleden
Lief jullie reacties en oh zo herkenbaar ook!! We hebben helaas net een heftige confrontatie achter de rug met ze en momenteel ook gezegd dat ze daar niet meer blijft logeren. Het voelt gewoon niet goed meer. We vinden het zelf ontzettend lastig dat het zo moet en ook behoorlijk jammer.
2 maanden geleden
Reactie op LoisLois1992
Lief jullie reacties en oh zo herkenbaar ook!! We hebben helaas net een hef ...
Het is nog altijd jullie kind. Zou dit ook echt niet oke vinden.
Goed dat jullie de confrontatie zijn aangegaan. Jammer dat ze zo doet maar het is jullie kind niet die van haar.
2 maanden geleden
Reactie op Kmchild
Het is nog altijd jullie kind. Zou dit ook echt niet oke vinden.
Goed dat ...
Eens en gelukkig heeft mijn man het voortouw genomen! en dit aangegeven aan zijn ouders. We liggen gelukkig heel erg op 1 lijn als het op onze dochter aankomt. Zo belangrijk want ik voel me ontzettend gesteund door hem.
2 maanden geleden
Reactie op Kmchild
Ja, en zo hoort het ook! Heb het afgelopen jaar heel erg met jullie meegele ...
Lief!😇🌻🌻🙏
2 maanden geleden
Wat ontzettend naar om te lezen! Je probeert goed te doen voor de oma en je kindje maar helaas werkt het in je nadeel.
Ik vind het heel goed dat je nu bewust (en hulde aan je man die 100% achter je staat!) afstand neemt.
“Wie niet horen wil, moet maar voelen.” en hopelijk kunnen jullie vanuit hier, wanneer het voor jullie weer goed voelt de band weer rustig aan op te bouwen.
Knap van jullie hoor!
2 maanden geleden
Reactie op Enouweland
Wat ontzettend naar om te lezen! Je probeert goed te doen voor de oma en je ...
Dankjewel!! Zo lief want ik twijfelde best wel. Ik wil zo graag dat ze een fijne band met hun krijgen ook. Maar op deze manier kunnen we haar niet fijn weg brengen
2 maanden geleden
Wat heftig Lois!
Knap dat je zo rustig bent gebleven. Goed gereageerd en fijn dat je man ook achter jou staat. Knap dat jullie je grens stellen en dan maar geen logeerpartijtjes meer bij opa en oma.. hoe graag je dat ook anders had gezien. Wat zegt je schoonvader er eigenlijk van?
2 maanden geleden
Reactie op Nurse92
Wat heftig Lois!
Knap dat je zo rustig bent gebleven. Goed gereageerd en f ...
Die is eigenlijk een beetje hetzelfde als haar. 😅 en wil zelfs t liefst dat de kleine zo weinig mogelijk negatieve emoties heeft... omdat hij dat zelf vervelend vind.
Ik probeer dan in jip en janneke taal uit te leggen dat kinderen en zeker babies huilen, boos worden etc. Omdat het hun enige manier is van communiceren.
En hij luistert veelal naar z'n vrouw omdat zij absoluut de broek aan heeft en dus vaak ook gaat huilen waar hij niet tegen kan.
Anyway ik vind het al jammer dat dat uitgelegd moet worden überhaupt...
2 maanden geleden
Oh wauw, dat je je kalm wist te houden. Ik had haar wel even het een en ander verteld, en anders mijn man wel, met of zonder tranen. Je hebt groot gelijk je dochter er voorlopig niet heen te brengen. Zo vaak aangeven zonder gehoor, hopelijk heb je haar even lekker uitgezwaaid toen je je dochter ophaalde 🤭