81 Reacties
3 maanden geleden
Dochter net 14 maanden en dit hebben we sinds 3 weken al. Vind het heel erg lastig. Ze slaapt overdag minder, kan niet zelfstandig meer in slaap vallen terwijl dit nooit een probleem was. Wordt na elke slaapje huilend wakker. Ik moet naast haar bed blijven totdat ze in slaap valt en dan moet ik geluk hebben dat ze niet wakker wordt bij het verlaten van de kamer. En als ze dan wakker wordt schreeuwt ze alles bij elkaar totdat ik terug ben. Sussen lijkt al helemaal niet meer te helpen. Vaak snachts enkele keren wakker worden en dan duurt het weer 2 uurtjes voordat ze in slaap valt. Dit is echt een hele nare fase ben er echt helemaal klaar mee. Hoop dat het weer goed komt maar lijkt dat het wel nog even gaat duren voordat ze het zelf weer alleen kan…
3 maanden geleden
Hier hetzelfde! Vier keer wakker vannacht. En ook erge verlatingsansgt. Ze gaat al huilen als 1 van ons naar de wc gaat.
3 maanden geleden
Help, hier vandaag voor eerste keer weigeren van ochtend slaapje.. heb hem 50 min laten doen.. maar niks werkte.. ga dus vandaag voor eerste x 1 slaapje doen.. hoelaat bied je het dan aan? Rond 12?
3 maanden geleden
Reactie op devidevries
Help, hier vandaag voor eerste keer weigeren van ochtend slaapje.. heb hem ...
Wij zijn al een aantal weken op 1 slaapje. Hier is het half 12 aan de boterham en tussen 12 en half 1 naar bed.
3 maanden geleden
Reactie op yvonneth90
Wij zijn al een aantal weken op 1 slaapje. Hier is het half 12 aan de boter ...
Hoelang slaapt die dan?? En hoelaat in de avond naar bed..
3 maanden geleden
Hier vandaag voor het eerst 1 slaapje! Was bang dat hij oververmoeid zou zijn maar heeft een slaapje van bijna 2.5 u gedaan! Toen erna na 4.5 u slaapgevallen. Was 14:30 wakker en sliep weer 18:50
3 maanden geleden
Reactie op Iertje1990
Hoelang slaapt die dan?? En hoelaat in de avond naar bed..
Meestal zo’n 2/3 uur mits hij niet wakker gemaakt wordt. En dan tussen 7 en 8 naar bed.
Het was een tijd terug zo’n gevecht. Slapen rond 9 was vaak te vroeg, dus drama. Toen geprobeerd rond 10 maar dan sliep hij 2 uur en wilde de middag niet meer slapen, weer drama. En zodoende ben ik hem tot 12 uur wakker gaan houden.
Sinds dien gaat hij eigenlijk ook meteen liggen en slapen zonder drama 😊
3 maanden geleden
Reactie op yvonneth90
Meestal zo’n 2/3 uur mits hij niet wakker gemaakt wordt. En dan tussen 7 en ...
Ohjaaa ja hier dus vandaag wel weer 2 slaapjes …. Viel na halfuur toch in slaap vanmorgen maar pas om 10 eigelijk vind ik dat dus echt te laat toen werd die zelf dus na 30 min weer wakker dacht nja dan kan je weer mooi na 3 u naar bed maar duurde weeer 30 min pfffff…. Echt gisyer met 1 slaapje ging eigelijk veel beter en opeens weer lange nacht van bijna 12.5 ipv 11
3 maanden geleden
Reactie op devidevries
Ohjaaa ja hier dus vandaag wel weer 2 slaapjes …. Viel na halfuur toch in s ...
In t begin zal het geheid nog wisselend zijn.
Laatst was meneer ook in de kinderwagen in slaap gevallen bij een ochtendwandeling naar t cb en boodschappen. Ging overigens om half 1 gewoon weer goed slapen 😂
Maar het is altijd zo’n meh fase waar je doorheen moet.
Die komt later weer met van 2 naar 1 😅🥲
3 maanden geleden
Reactie op Lovely191021
Dochter net 14 maanden en dit hebben we sinds 3 weken al. Vind het heel erg ...
Hier ook precies hetzelfde. Elke nacht om de twee uur ofzo wakker en niet te troosten ook. Wilt alleen maar bij ons. We zijn ook gesloopt en gingen al aan ons zelf twijfelen. Als ik dit dan weer lees biedt het wel een soort van troost😅
3 maanden geleden
Hey hier ookal 2 weken aan de gang (beide boven kiezen die doorkomen + sprong 9)
Mijn dochter weigert haar ochtenddutje indd ook dus leg haar nu om 12uur in bed dan slaapt ze door tot 14:00/14:30 dit is voor haar genoeg.
Betreft de nachten hebben mijn vriend afgesproken dat als ze voor wij gaan slapen wakker wordt haar kalmeren en weer in haar eigen ed leggen, als zij snachts wakker wordt slaapt ze bij ons.
Voor de rest laten we haar zoveel mogelijk dingen doen naar haar behoefte☺️
3 maanden geleden
Wow hier nu ook.. uit het niks sinds gisteravond heel vaak gillen. Niet slapen in eigen bed. En als het wel zo is .. repeat na een half uur. Is nog nooit voorgekomen dat ze uren bij ons in bed heeft geslapen. Zelfstandig slapen bij de dutje lukt nu ook niet. Ze gilt echt!! 🥺 hopelijk is deze fase gauw voorbij. Bizar want ze sliep altijd zo goed zelfstandig in. Nu maar weer knuffelen
3 maanden geleden
Oef... Hier de eerste echte slecht gehad sinds lange tijd. Onze dochter is al maanden elke nacht een poosje wakker en dan kan ze zich zo 2 uur vermaken met haar knuffeltjes etc.
Maar de afgelopen nacht...!!! MANMANMAN. Ze werd om de haverklap wakker, staan in bed, knuffel eruit gooien, huilen, schreeuwen. Wij hebben ze op schoot genomen in de hoop dat ze in slaap viel, maar dat ging niet zo gemakkelijk! Ze heeft nooit in ons bed geslapen en dit is ook niet mogelijk. Ik hoop dat de slechte nacht eenmalig was, maar ik hou mijn hart vast!
3 maanden geleden
Reactie op dbreinburg
Hier ook precies hetzelfde. Elke nacht om de twee uur ofzo wakker en niet t ...
Sinds ik hier lees dat er meer zijn zoals wij. Kan ik het meer hebben en raak ik minder in paniek/stres tijdens slaaptijden. Het gaat sinds enkele dagen wel beter met huilen. Huilt ineens veel minder als we haar in bed leggen. Wel zijn ochtend en middag dutjes flink korter dan eerst. Slaapt nu max 45min voorheen was het 1,5u heb geprobeerd om van 2 naar 1 dut te gaan maar dat houdt ze nog niet vol. Dan maar kort 2 dutjes ik leg haar dan wel wat later op bed in de avond. Merk dat ze hierdoor dan wel doorslaapt tot de ochtend.