8 Reacties
één maand geleden
Hier moest ie het eerst ook niet, maar probeer eerst eens het spuitje met water of een andere vloeistof die ze wel lekker vind in de mond te geven, zodat dat ding in ieder geval 'leuk' is. Ben niet van de suiker, maar een hele zoete limonade kan de truc hierin zijn. Want die antibiotica moet er toch in. Gewoon oefenen met een bekertje limonade opdrinken via het spuitje en als dat goed gaat de antibiotica mengen met de limonade(spuitje bijvoorbeeld 5 ml antibiotica, welke dosis ook nodig is, en de rest erbij vullen met limonade)
één maand geleden
Hier nu precies hetzelfde, ook een dubbele oorontsteking. Mijn zoontje moet drie keer per dag een dosis antibiotica, maar wij kregen er een spuitje bij om het in z'n mond te spuiten. Enige dat werkt, is als een van ons op de grond gaat zitten, benen wijd, zoontje op z'n rug tussen onze benen leggen en dan zijn armpjes onder mijn benen, anders mept hij het spuitje weg. Dan kan ik het naar binnen spuiten. Klinkt erg ongezellig, maar inmiddels vindt hij het wel best en is het in vijf seconden gepiept. We moeten ook vaak z'n tanden op deze manier poetsen 😂
één maand geleden
Speentje in de mond doen zonder flesje en dan in het speentje de antibiotica spuiten
één maand geleden
Wij hebben vd kinderarts goede manier meegekregen, namelijk een fruitpotje met lepel geven, elke keer dat je een lepel geeft klein beetje antibiotica erin spuiten. Zo blijft de vieze smaak weg. Als he het mengt met melk of helemaal mengt met fruithapje dan eet/ drinkt je kind het dus niet omdat de smaak van de vieze antibiotica overal zit en niet meer ‘verborgen ‘ is
één maand geleden
Een vriendin van mij haar kindje zit langdurig aan de antibiotica. Hun deden ook vaak een knijpfruitje of kwarkzakje aan de onderkant open knippen (eerst leeg drinken) en schoonmaken en dan de spuit er doorheen spuiten aan de onderkant als je me begrijpt. Hier ook aantal maanden geleden dubbele oorontsteking gehad hier moest het helaas gedwongen maar het was even niet anders.
één maand geleden
Nou dames het is gelukt. Weliswaar niet op de fijne manier: geklemd met haar armen zoals sommige ook tandenpoetsen. Nog steeds drama zodra ze t potje ziet maar slikt t gelukkig wel door. Pff.ik vind het hartverscheurend om te doen als mama maar ik hoop toch zo dat ze snel opknapt want die oorontstekingen zijn ook niet prettig voor haar.