9 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben om te beginnen afgesproken dat we elk een avond in de week hebben om te sporten. Dus maandag gaat m'n vriend sporten en woensdag ga ik sporten. Vrijdagnamiddag werk ik niet terwijl zoontje wel in de opvang zit, dan ga ik doorgaans ook sporten. Is zalig om namiddag voor mezelf te hebben. Ik zou dus beginnen met zo een vast moment te prikken. Verder bespreken wij altijd zo beetje week per week.
5 maanden geleden
Ik lees mee. Heb hierzelf wel moeite mee. Ik werk (maar) 2 dagen en waar dan mijn moeder en schoonmoeder beide 1 dag oppassen. Ik begin altijd rond het middaguur tot zo 21:00 dus s’ochtends is ze ook bij mij. Ze zijn al tegen de 80 dus volle dagen is voor hun ook geen optie. Is natuurlijk superfijn dat het zo kan. Maar mijn man wil ook graag 2x in de week sporten en ik zelf ook al is dat voor mij vaak wat meer gehaast in de ochtend omdat ik 2x s’avonds werk en mijn man natuurlijk geen andere keuze heeft in de avond de andere 2x. Ik voel me vaak gehaast en alsof ik geen moment voor mezelf kan pakken. Hier slaapt ze overdag ook vaak wisselend dus als ik dan net in mijn hoofd heb iets voor mezelf te doen na alle huishoudelijke taken is ze alweer wakker. 😅 Op mijn werk is het ook altijd chaos en druk dus ook daar kom ik voor mijn gevoel niet tot rust. In het weekend vaak weer veel sociale afspraken of verjaardagen dit wil ik zelf persoonlijk wel wat meer af gaan bouwen omdat voor mij dat de meeste energie (en oppas) kost. Die ik eigenlijk nu liever besteed aan selfcare. 😄
Waar ik wel energie van krijg:
- Sport
- Uit eten met mijn man of andere leuke activiteit
- Wandelen met de kleine
- Even een avond alleen zonder iemand lekker in bad of mijn eigen serie kijken
Hier helaas verder niet heel veel opties met oppas verder anders zou ik zeker wel eens een middagje voor mezelf willen 1x in de zoveel tijd. 😊
5 maanden geleden
Ik ga op tijd naar bed, en doe juist geen huishouden als ze dr middagdutje doet. Ik doe dan echt even wat voor mezelf.
5 maanden geleden
Ik ga 3 á 4x per weer sporten. Dat is voor mij echt mijn batterij volledig opladen.
Daarnaast eens per week ga ik met de kleine bij mijn ouders eten en gaan we wekelijks een avond naar mijn zus. Verder in de weekenden of op mijn vrije dag regelmatig iets afspreken met vrienden.
5 maanden geleden
Reactie op Ada3
Wow dat klinkt als een druk schema 😅
Haha, het klinkt heftiger dan het is hoor😅
Eten bij m'n ouders is na hun oppasdag, dus dan kan ik na het werk heerlijk aanschuiven, nog even nekletsen en dan naar huis om de kleine naar bed te brengen. Wekelijks naar mijn zus is ook met eten erbij, haar kids spelen dan heerlijk met onze dochter en na bedtijd spelen wij vaak nog een spelletje. De kleine nemen we dan slapend mee naar huis en slaapt gelukkig in de auto en thuis in haar bedje gewoon door.
Het sporten is vaak nadat de kleine in bed ligt of in het weekend overdag, dan gaat ze (al dan niet met mijn vriend) gewoon mee.
Mijn vriendinnen hebben grotendeels kinderen, dus als wij iets afspreken, vermaken zij elkaar en hebben wij lekker tijd voor onszelf.