11 Reacties

2 jaar geleden

Goh, denk dat je beetje je eigen gevoel moet volgen. Voor een gewone verkoudheid zou ik bezoek niet afzeggen. Vanaf dat je kleine naar de opvang gaat loopt die daar sowieso ook verkoudheidsvirussen op. Aangezien kindjes gewoon naar de opvang mogen met verkoudheid. Onze is na 1 dag opvang al verkouden geworden. Is niet fijn, maar helpt wel om weerstand op te bouwen denk ik dan.

2 jaar geleden

Verkouden laten we gewoon komen, via de z'n zus en de opvang krijgt ie ook genoeg. Waterpokken nog niet

2 jaar geleden

Waterpokken snap ik wel! Verkouden zou ik gewoon laten komen. Ik ben zelf weer begonnen met werken in de kinderopvang (dus zelf ook snotverkouden steeds😂) en grote zus ook! Ik denk dat je daar niet aan ontkomt in de tijd van het jaar! Maar uiteraard moet je gewoon je eigen gevoel volgen!

2 jaar geleden

Dankje! Ik volg uiteraard mn gevoel maar misschien met alleen verkouden dan wel wat minder voorzichtig ;)

2 jaar geleden

Wij hebben het wel geaccepteert met nog geen 3 maanden en bleek ws griep. Had er echt flink spijt van op momenten met hoe ziek hij werd 😅 Maar had niet veel uitgemaakt want op het werk heerst het en had het ook gekomen kort erna of op de opvang snel erna waarschijnlijk. Liefst had ik ook het na de vaccinatie voor het idee en de 3m grens. En ik wilde de griepprik halen zodat hij al wat antistoffen had middels bv en wat minder ziek ervan zou worden, maar dat hoeft dus ook niet meer 😆

2 jaar geleden

Met verkoudheden ben ik niet zo moeilijk. Ik ben zelf chronisch verkouden, dus helaas onze dochter ook al drie keer in de afgelopen 14 weken🙄. Als het meer dan een verkoudheid is (griep, waterpokken o.i.d.) houd ik het wel af, hoewel ik denk dat mijn omgeving dan zelf ook niet snel zal komen doordat ze zich niet fit voelen...

2 jaar geleden

Ik vind het nog steeds niet chill als mensen snotterend en proestend langskomen en dan ook nog de baby een aai over z'n bol geven ofzo. Maar in mijn omgeving geeft niemand het van te voren aan ("goed voor de weerstand!", "stel je niet aan!") en kan ik ze moeilijk bij de voordeur wegsturen. Waterpokken is een dikke vette no go, ook al is de baby nog beschermd via mijn antistoffen. Gaan onze dochter van 2,5 ook laten vaccineren ertegen, want vind het zo zielig voor die kleintjes! En vaak nog lelijke littekens ook.

2 jaar geleden

Mijn dochter is al 2 keer verkouden geworden en de enige die er last heeft (in de nacht omdat haar neus dicht zit) ben ik! Dus ik beslis op dit moment dat verkouden betekend; mijn dochter niet aanraken/ vasthouden. Langs komen mag :)

2 jaar geleden

Bij waterpokken afzeggen snap ik wel. Dat is wel gevaarlijk voor zulke kleine kinderen. Maar verkouden visite zeggen wij niet af. We vragen ze wel om haar niet vast te houden etc. Als ze heel erg snotterig zijn. Verkoudheden ontkomt ze bij ons niet aan. We hebben nog 3 oudere kinderen. Zij zijn 6,5 en 1. Dus die nemen van alles mee van de opvang, school en bso.

2 jaar geleden

Ik zeg wel af. Ze zijn nu nog jong. Absoluut geen zin in RSV bijvoorbeeld. Van mij mag mijn kleine een paar maanden verder zijn voor ik het een beetje meer los ga laten. Toch elke keer een flinke klap.

2 jaar geleden

Ik zou verkoudheden zeker afzeggen. Hieronder kan je lezen over RS. En m’n oudste (bijna 2,5) is net terug van 2 dagen zkh wegens benauwdheid (soort astmatische reactie) op een virus (griep/verkoudheid) dus bij de kleinsten zou ik zeker oppassen! Het RS-virus is erg besmettelijk. Het virus verspreidt zich door hoesten, niezen en praten. Vaak weet je niet dat een ander het virus heeft. Oudere kinderen en volwassenen worden er namelijk niet echt ziek van. Bij deze groep openbaart het virus zich alleen als een verkoudheid. Het RS-virus is vooral gevaarlijk voor baby’s, jonger dan zes maanden