7 Reacties
21 dagen geleden
Hoi hoi! Ik gaf tot vorige week nog 1 keer ‘s avonds borstvoeding en de nacht veel. Het was laatste tijd ook weer sporadisch ‘s een voeding smiddags.
Bij mij was afbouwen heel lastig. En kolven lukt ook niet dus heb altijd live gevoed. Afgelopen weekend ben ik een weekend weg geweest (stond al gepland) en dit was mijn eerste keer weg van mijn kindje. We hebben besloten dat we het toen zouden stoppen. De eerste nacht was pittig voor mijn man maar de 2e nacht ging al super. En inmiddels ben ik terug en gaat het super goed.
Wel brengt mijn man hem nu naar bed ‘s avonds en blijf ik dan buiten beeld. Vannacht heeft hij de beste nacht ooit geslapen, voor het eerst in zijn eigen kamer op een vloerbed en mijn man is er maar 2 keer uit geweest. Bij ons was ineens helemaal stoppen dus de oplossing. Maar je zou ook steeds een voeding eruit kunnen halen en dan met boekjes of andere dingen afleiden. Dat doe ik nu ook met de andere dutjes.
Het is heel pittig, maar ik denk echt dat je voor jezelf moet beslissen op welke manier je het wilt en dan daaraan vasthouden. Je kindje zal snel wennen aan de nieuwe manier. En zolang je er bent om op andere manieren troost te geven en liefde dan komt het zeker goed.
Wel merk ik dat ik nu deze week echt de steun van mijn partner nodig hebt. Wellicht kun je daar een beroep op doen om zo zelf iets meer afstand te kunnen nemen? En je kindje dus met de associatie van de borst?
21 dagen geleden
Reactie op julia12
Hoi hoi! Ik gaf tot vorige week nog 1 keer ‘s avonds borstvoeding en de nac ...
Ahh, Jaa ik ben nu al minderen met de voeding. Als ik moet werken dan krijgt die maar een keer, soms twee keer. Maar ik merk nu sinds een paar dagen dat die zelf naar me toe komt en mijn trui zelf omhoog doet om erbij te kunnen. ‘s avonds voor zijn slaapje is meestal het probleem, hierdoor valt die sneller in slaap.
Hoe doe je het trouwens met de productie? Als ik bijvoorbeeld op het werk ben en hem daarvoor geen voeding heb gegeven dan merk ik dat wel (denk aan opgezwollen borsten weer en af en toe pijn) dus vandaar dat ik hem nog een keer de voeding geef.
21 dagen geleden
Ik geef ook nog borstvoeding. Avond, nacht en ochtend. Inmiddels is de regel hier dat hij alleen borstvoeding krijgt op de slaapkamer en dat gaat goed. Op de dag vraagt hij er eigenlijk nooit naar. Soms als ik wat langer van huis ben geweest wel, maar dan geef ik hem zijn beker water en dat accepteert hij dan. Ik merk sinds een paar dagen dat hij de ochtend minder behoefte om te drinken. Dan duurt het hem vaak te lang voordat mijn tsr komt en vraagt hij zelf om zijn beker water of gaat spelen. Voorlopig volg ik nog zijn behoefte.
20 dagen geleden
Reactie op 1995_
Ahh, Jaa ik ben nu al minderen met de voeding. Als ik moet werken dan krijg ...
Ja ik moet zeggen dat ik wel vanaf vrijdag enorm harde en pijnlijke borsten heb; maar logisch denk ik dan want mijn lichaam is gewend te produceren. Ik douche ‘s ochtends en of savonds goed warm en dan borsten masseren en de ergste druk er een beetje af halen met mijn hand. Maar door niet te kolven of aan te leggen leert je lichaam na een paar dagen dat er geen vraag en dus geen aanbod nodig is. Vandaag voor het eerst geen last, dus het heeft wel een week nodig gehad.
Misschien kun je kijken wat er gebeurd als je een voeding overslaat? En als je partner hem naar bed brengt met een ander ritueel? Of steeds korter later drinken en op die manier afbouwen.
Salie thee helpt ook enorm goed om de productie te laten afnemen. Maar dat zou ik niet doen als je je kindje nog wel wilt aanleggen maar enkel als je echt wilt stoppen.
20 dagen geleden
Ik gaf hier tot 2 weken geleden nog op verzoek. Overdag ben ik steeds tijd gaan rekken en haar af gaan leiden zodat ze er niet echt meer naar vroeg (als ze echt vehoefte had, gaf ik haar wel nog, maar als ik zag dat ze gewoon moe was of honger had, maar ook andere dingen accepteerde, gaf ik de borst niet meer). Snachts voedde ik haar altijd als ze huilde. Toen ik begonnen was met afbouwen, probeerde ik haar eerst op andere manieren te kalmeren(wiegen, liedjes zingen, knuffelen) en dan bood ik haar altijd water of haar speentje aan. Op het begin werd ze echt mega boos en trok snel aan mijn shirt. Ik gaf haar dan alleen als ze aan mijn shirt trok. Na een tijdje wist ze dat ik haar weer eerst water wilde bieden en steeds vaker accepteerde ze dit. Op het begin vaak wel nog daarna bij mama drinken. Toen ben ik van 10 min elke keer 1 min minder gaan voeden per nacht. Tot 1 min aan elke kant. Omdat ze eerst water kreeg en daar meer drinken uit kreeg dan bij mama, vroeg ze uiteindelijk zelf niet meer naar de borst. Ze begon wel honger te krijgen sochtends en werd daardoor een tijdje 1 uur eerder wakker van de honger. Dit heeft ze na ik denk 5 dagen zelf ontdekt dat ze meer moet eten overdag en nu slaapt ze de hele nacht door en eet overdag meer.
20 dagen geleden
Heeeel veel boekjes lezen en ervoor zorgen dat je je niet omkleedt/doucht waar je kindje bij is. Ik voedde haar trouwens ook altijd in slaap, ik weet niet of je dit ook doet, maar dit heb ik afgebouwd door haar wakker te houden tijdens de voeding en dan als ze klaar was, lazen we een boekje, mocht ze een knuffeltje kiezen om mee te slapen en deden we samen de lamp uit. Dan knuffelen en wiegen en uiteindelijk viel ze daarna in slaap.