16 Reacties
2 jaar geleden
Onze is ook 6 weken en voed haar ook elke 3 uur. Onze spruit krijgt nog maar 90cc binnen en nu af en toe 110cc. Dus ik merk dat ze meer cc wil drinken, en ik vermoed dat dan vanzelf de tijden er tussen langer worden.
2 jaar geleden
Bij borstvoeding voed je op verzoek. Voor je productie adviseren ze minimaal 8 borstmonenten per dag aan te bieden. Maar meer is zeker niet gek.
Ik zelf kom meestal uit op 10 a 11 momenten per dag.
2 jaar geleden
Laten we voorop stellen dat je het zeker goed doet! 8 voedingen lijkt me heel normaal, maar 6 ook en 12 ook. Het is echt wat je kindje nodig heeft.
Mijn zoontje is bijna 6 weken en zit tussen de 6 en 8 voedingen per dag. Overdag om de 3u en snachts laat hij er wat langer tussen. Ik voed ook op verzoek.
2 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reactie. Dat stelt me gerust 😊 Soms geef ik hem ook de borst om hem rustig en in slaap te krijgen (snachts). Daar voel ik me dan schuldig over, want straks krijgt hij teveel melk binnen of wordt hij alleen rustig bij mijn borst. Het is een beetje overleven met een Newborn, vooral snachts als je gewoon wilt slapen haha 🫣
2 jaar geleden
Reactie op Corrie H
Dankjewel voor jullie reactie. Dat stelt me gerust 😊 Soms geef ik hem ook ...
Volgens mij hoef je je daar niet schuldig om te voelen. Ik denk niet dat ze heel snel teveel drinken. Al heb ik wel het gevoel dat m'n kind enorm gegroeid is, maar dat was bij m'n andere kinderen ook in het begin. Borstvoeding is een soort slagroom.
En snachts is het soms ook een beetje comfort zoeken. En misschien meer sabbelen of het effect van een speen ipv echt effectief drinken.
Het is wel zwaar, maar tegelijkertijd ook een fijn momentje samen 🥰
2 jaar geleden
Ik geef ook bv, op verzoek maar ze heeft zelf al een ritme van overdag om de 3u ongeveer. 'S nachts laat ze er meer tijd tussen. Ze is 5 weken en ik kom nu dus op 6/7 voedingen uit. Ze drinkt telkens best lang en actief, dus ze pakt steeds grote voedingen ipv vaak kleine voedingen. Teveel bv zul je niet zo snel geven denk ik, ze drinken wat ze nodig hebben en stoppen als ze vol zitten.
2 jaar geleden
Bv op verzoek. Dus zelfs 10 keer pd is niet gek! En wat betreft kv is het om de hoelang de kleine komt melden. Bijv om de 3 uur is dan 7 voedingen per dag. Afhankelijk van het gewicht doe je de aantal ml. Dus stel een kind van 5 kilo x 150 ml per kilo is 750 ml per dag wat mag/kan. Onze kleine vent is 5 weken iets meer als 5 kilo en drinkt veel meer dan dat 🤭 800-900 ml per dag.
2 jaar geleden
Reactie op Corrie H
Dankjewel voor jullie reactie. Dat stelt me gerust 😊 Soms geef ik hem ook ...
Ah same here. Overdag ook maar de borst geven als hij onrustig wordt en drinkt dan echt maar beetje en valt op deze manier in slaap. Ben ook bang dat hij gaat wennen eraan maar het lukt niet op een andere manier
2 jaar geleden
Mijn dochtertje krijgt 120cc is 9 weken oud. morgen gaan we over naar 150 omdat ze al weken op 120 zit en ze steeds sneller komt. We laten dr altijd zelf komen voor voeding ze geeft t goed aan. En zeker zodra je signalen ziet bied het aan en kijk of hij het neemt.