13 Reacties
2 weken geleden
Hier ook niet. Klemt haar mond gewoon dicht krijg indd ook zo een 30 sec met een beetje geluk iets langer. Toevallig gister bij de tandarts. En toen was het echt drama 馃. Heb ik met de oudste 2 nooit meegemaakt. Heb aan de tandarts uitgelegd dat het me nog net lukt om de kiesjes te poetsen en ook half de binnenkant. De buitenkant laat ze gewoon echt niet toe we hebben van alles geprobeerd en maken er soms een hele show van. Om soms dus maar met de tandenborstel 2 keer heen en weer te kunnen. Volgens de tandarts heel normaal bij deze leeftijd. Komt wel weer goed hij vond het er goed uit zien. Wel suikermomenten beperken zei die. Nou die hebben wij nooit want de 2 kleintjes krijgen hier nooit zoete of suikerproducten, op fruit na.
2 weken geleden
Ik laat hem zelf poetsen en dat lukt doorgaans wel. We hebben een zandloper gekocht en dat vind hij leuk om zelf om te draaien. Vroeger kijk hij al wel eens een gsm filmpje tijdens poetsen. Natuurlijk is het poetsen niet even goed dan als ik het zelf doe. Ik poets meestal dan zelf nog na bij hem als hij klaar is. Maar dat is nooit lang. Dat zou ik denk ik geen 30 seconden kunnen volhouden want dat laat ie niet toe...
2 weken geleden
Reactie op Ada3
Ik laat hem zelf poetsen en dat lukt doorgaans wel. We hebben een zandloper ...
Hier mag ze ook eerst zelf poetsen, maar dat zou ik echt geen poetsen noemen. Ze kauwt dan de hele tijd op de tandenborstel. Ik heb dus 2 tandenborstel in de beker staan eentje helemaal kapot gekauwd 馃
vorige week
Hier vinden sommige mensen vast wat van, maar hier mag ze tijdens het poetsen haar favoriete programma kijken en lukt het daardoor makkelijk om 3+ minuten goed te poetsen. Voor een gezond gebit heiligt het doel de middelen in dit geval.
En ja, op enig moment willen we dat anders gaan doen, maar dat zien we dan wel weer.
vorige week
Reactie op @1991
Hier mag ze ook eerst zelf poetsen, maar dat zou ik echt geen poetsen noeme ...
Ja hier gaan ze er ook snel doorheen, zodra ze de tandpasta eraf gesabbeld heeft kauwt ze er flink op en gooit ze de tandenborstel zo ver mogelijk weg 馃檲 dan probeer ik het nog even haha
vorige week
Ik heb een elektrische tandenborstel van Alecto gekocht. Als het lichtje uit is, is hij klaar dus tot die tijd tandenborstel in de mond.
Soms alleen knagen en knauwen of tandpasta eraf sabbelen.
James mag eerst, daarna mama en dan rag ik er nog ff doorheen hahaha.
De enige dag gaat beter dan de andere. Vaak helpt het (bijv. 鈥榮 ochtends) als ik ernaast zit en ook mijn tanden poets. Hij ziet wat ik doe en kopieert dat dan.
vorige week
Hier redelijk voorbeeldige kinderen als ik dit zo lees, pakken enthoustast zelf krukje (tandpasta uitspugen is faforiet馃槤) en houden netjes hun mond open tijdens het poetsen. Tussendoor spugen, en dan nog een rondje poetsen. Keurig alle tanden en kiezen, binnen en buitenkant馃挭.
Zouden misschien eigenlijk iets langer moeten poetsen, maar wij poetsen liever iets korter en redelijk goed en dat ze het leuk vinden, als perfect en kids die er hekel aan krijgen.
Als ze willen, mogen ze nadat wij hebben gepoetst ook zelf nog even poetsen馃憤
vorige week
Wij hebben voor onze dochter (2,5) een elektrische tandenborstel gekocht. Die van oralB 3+ waar disney figuren opstaan, dat was echt een vooruitgang! Ze vond het ineens heel interessant! Wij gingen van krijsbuien naar 3x per dag willen poetsen en ze poets nu makkelijk 2 minuten haar tanden.