16 Reacties

2 jaar geleden

Is niet teveel mijn kindje is 3w & 1 dag en krijgt 125 cc en soms vraagt ze net wat meer. & ik voed haar om de 3/4 uur of wanneer ze zelf vraagt 🙊

2 jaar geleden

Ik volg even. Onze dochter is ook 3 weken en weegt 3,7 kg en drinkt 90+3

2 jaar geleden

Hier zelfde

2 jaar geleden

Die van ons is 6 weken en krijgt 100/110cc elke 3 uur. Ze weegt net iets meer dan 3,5kg. Ze is 3 weken eerder geboren

2 jaar geleden

Ik doe combi borst en fles. Als hij een volledige flesvoeding krijgt is dat 120cc. Vandaag 3+1 week.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde!

2 jaar geleden

Ik denk dat dit ook echt ligt aan je kindje. Mijn kleine ventje is 7 weken en die bied ik 120 cc aan. Dit drinkt hij niet altijd op. Hij woog afgelopen week 4250 gram

2 jaar geleden

Dit is per kindje verschillend mijne is bijna 5kg met 4week en drinkt 150 als nachtvoeding weg

2 jaar geleden

Volgens mij is dit prima. Wij geven nu 7 voedingen op een dag. Overdag bieden wij 100 cc aan en snachts 130 cc zodat ze langer door kan slapen. Dit drinkt ze soms wel en soms niet op. Onze kleine is nu 7 weken, maar 3,5 week te vroeg geboren. Ze weegt ong 3800 gram nu. De ggd gaf bij ons aan als leidraad: 8 voedingen van 60 cc. Drinkt ze dat op dan kun je naar 7 voedingen. 7 voedingen 90 cc. 6 voedingen 120 cc. Wij spelen een beetje met de cc, maar geven nog wel 7 voedingen omdat ze het qua tijd nog niet volhoud om door te slapen voor 6 voedingen. Komt vanzelf 😊

2 jaar geleden

Dat vragen we ons allemaal af ☺️ Het ligt ook aan het gewicht van je kindje toch? Onze zoon van 5 weken weegt 4.6 kilo en drinkt of 90 of 120 (hij maakt ze lang niet altijd leeg). Bij het consultatiebureau gaf de arts aan dat ze bij 5 kilo ze grotere flesjes van 150 per keer mogen om per dag rond de 800 te zitten. Je kunt altijd bellen voor een leidraad. En als je kindje het echt nodig heeft, geef je ietsjes meer. Elke baby is anders. Ligt ook aan hoe vaak/lang de kleintjes wakker zijn. Zoveel factoren.. We willen het allemaal perfect doen maar dat bestaat niet. De arts zei eerlijk dat alle ouders in het begin "aanklooien", inclusief zijzelf destijds, en dat is gewoon hoe het gaat. Je moet je kindje en zijn/haar gedrag leren kennen en het daarop afstemmen. Dat kost tijd en moeite. We komen er wel 💖

2 jaar geleden

Onze zoon is 5 weken. En drinkt 150cc, en drinkt het ook op. Voeding op verzoek, gemiddeld elke 4 u, maar soms dus 3 en soms 5/6 (snachts). Vraag me af of we nog meer moeten aanbieden aangezien hij altijd alles leeg drinkt 😅

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde als jullie ook tussen de 100 en 120 cc om de 3 uur met drie weken. Ik denk dat dat prima is maar het is idd vaak afhankelijk van het gewicht

2 jaar geleden

Onze zoon is nu 4 weken oud en we geven hem inmiddels 6-7 keer per dag 120cc. Dit drinkt hij altijd helemaal op. Ik was eerst bang dat dit te veel zou zijn, maar hij is in 4 weken tijd 600 gram aangekomen. Hij weegt nu 4kg. Dit lijkt mij niet te veel. Hij drinkt, plast en poept goed dus volgend mij gaat het helemaal prima zo. Blijkbaar heeft hij het nodig.

2 jaar geleden

Volgens mij is dat helemaal prima. Die van ons is ruim 3 weken en weegt bijna 5 kilo en drinkt ongeveer hetzelfde. Soms ook wel uitschieters naar 150 of 200 cc, soms ineens maar 80 en soms verspreid hij het meer over een aantal uur. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de behoefte van je baby, hoe ze groeit en hoe eruit ziet. Baby's geven zelf heel goed aan hoeveel ze nodig hebben.

2 jaar geleden

Onze dochter zat op 6x 120 met 4 weken. Woog toen 4,8 kilo

2 jaar geleden

Van ons nu 3300 kg, 2.5 week oud en drinkt ‘nu pas’ 100cc om de 3 uur. 4 uur is haar net te lang wachten