39 Reacties

14 dagen geleden

Nu 1 zoontje en hoe ik er nu over denk wil ik het bij 1 houden. Want vind het best wel pittig allemaal. Slechte nachten wegen erg door. Dus kunnen dan wel denken dat broertje of zusje leuk is, maar niets is leuk als ik er aan onderdoor ga :')

14 dagen geleden

Wij hebben een zoontje van 9 maanden. Ik wil eigenlijk geen kinderen meer maar m’n vriend wel. Heftige bevalling en pittige newborn tijd gehad!

14 dagen geleden

Wou er altijd 2, maar het heeft 13 jaar geduurd voor we ons eerste wonder mochten krijgen is nu 9 maanden. En het is me zo zwaar gevallen dat het bij 1 blijft. Kwa leeftijd misschien als die 4 of 5 is 1 erbij maar dan wil me man zelf niet meer gezien leeftijd van onszelf. Ik ben nu 36 en hij 41. Dit is gewoon hoe we het zelf zien, iedereen moet zelf weten op welke leeftijd ze wel of geen kinderen meer willen. Maar voor ins blijft het bij 1. Heb ook een spiraal laten plaatsen. En enigste manier dat er nog een kindje bij zou komen is als het per ongeluk zou zijn. Maar dan is het ook wel 100% welkom

14 dagen geleden

Wij hebben nu 3 kindjes. Wel steeds drie jaar ertussen ivm lang borstvoeding en gebroken nachten. Aan de ene kant denk ik, het is goed zo. Aan de andere kant is er ook wel een wens voor een vierde… nog niet definitief dus maar ik schat de kans niet heeeel groot.

14 dagen geleden

Ik wou 2... heb er 4🫣

14 dagen geleden

Ik heb geen idee. Eerst wilde ik er 0, toen 1, toen 2. Heb er nu 1 en kan (nog) geen rust vinden dat het hier bij blijft, maar momenteel kan ik écht nog niet aan een tweede denken.

14 dagen geleden

3 kinderen. Een dochter van bijna 3 en een tweeling van 9.5 maand Wij zijn als gezin compleet. Mijn partner zei altijd als we er 2 gezond op de wereld mogen zetten en alles wat we ze willen geven kunnen bieden is het goed zo. Ik had altijd de wens voor 3 kinderen en nu hebben we er 3🥰 Het kan heel intens zijn als alles huilt en de gebroken nachten die ik regelmatig heb. Maar ook zo genieten. Maar na deze tweeling ben ik wel klaar met babies! Haha laat ze maar snel 1 jaar worden 🤣

14 dagen geleden

Wij hebben nu 2 kindjes en dat is ook onze wens. We staan daar hetzelfde in. Wij vinden allebei de eerste 9 maanden nu al 2x gewoon niet zo heel leuk. Plus dat ik mega vermoeid was tijdens mijn zwangerschappen maakt dat wij nu blij zijn dat we niet nog een keer een zwangerschap en newborn fase hebben. Vanaf deze tijd wordt het met de jongste zoveel leuker!

14 dagen geleden

Ik denk dat we het bij 1 houden, misschien als ze basisschoolleeftijd is een tweede, we zien het wel. Ik genoot intens van het zwanger zijn, de bevalling en de kleine. Maar ik weet niet of ik net zoveel van een tweede zou kunnen houden als van de eerste, of ik zoveel liefde kan geven, omdat ik nu al alles geef. En of ik 2x zoveel angsten aan kan mentaal.

14 dagen geleden

Reactie op Doppiej

Ik denk dat we het bij 1 houden, misschien als ze basisschoolleeftijd is ee ...
Als dat je zorg is, dat komt echt goed en dat kun je 😘

14 dagen geleden

Wij hebben nu een dochter van 9 maanden. Ze heeft een pittige start gehad maar ze is vanaf het begin af aan een erg tevreden meisje. Ik zelf zou (denk ik) graag 3 kindjes willen, maar mijn vriend vind 2 meer dan genoeg.

14 dagen geleden

Reactie op Danielle2710

Ik wou 2... heb er 4🫣
Meid van 12 Jongen van 10 (Over 2 maand 11) Meid van 2 Jongen van 9 maand

14 dagen geleden

Reactie op Danielle2710

Meid van 12 Jongen van 10 (Over 2 maand 11) Meid van 2 Jongen van 9 maand
Wat mooi dat het om en om is. Meer tijd genomen dus na de 2e?!

14 dagen geleden

Reactie op Marielle93

3 kinderen. Een dochter van bijna 3 en een tweeling van 9.5 maand Wij zijn ...
Hoe is die combinatie, een tweeling en je dochter?

14 dagen geleden

Hier altijd de wens voor 2 gehad maar na een hg zwangerschap en het zwanger zijn in het algemeen lijkt me dat ontzettend zwaar ook nog met de zorg voor een kleine. Plus dat ik de newbornfase ook echt heel intens vond met krampjes etc. En na een bevalling van 26 uur dacht ik echt VOOR MIJ NOOIT MEER. 😂😂😂 Maar nu sta ik er al wel weer iets meer open voor en lijkt me nog een keer zwanger zijn en bevallen ook heel bijzonder. Het liefst wel als onze dochter (nu 9,5 maand) naar de basisschool gaat. En als het niet zo mag zijn ben zijn wij ook heel erg tevreden met ons mooie lieve meisje. (En mocht het perongeluk eerder gebeuren ook 100% welkom natuurlijk) ❤️

14 dagen geleden

Reactie op MissGvz

Wat mooi dat het om en om is. Meer tijd genomen dus na de 2e?!
Ja eigenlijk waren we wel klaar na 2... en dst ook 8 jaar volgehouden maar de wens naar een 3e bleef en toxh besloten voor nog een kindje.. nr 4 was een cadeautje 😍

14 dagen geleden

Geen! En ik heb er 2 🙃 Gratis op te halen vandaag. Met geluk krijg je manlief er ook nog bij. Pff nee ik heb er dus 2 (3,5 jaar en bijna 9 maanden).Zit 2 jaar en 9 maanden tussen. Miskraam tussendoor gehad. Eigenlijk wilde we ze dus dichter op elkaar, maar achteraf gezien is het maar goed ook zo. Sterker nog, beter was geweest als de oudste al op school zat. Want ik merk dat de jongste veel minder aandacht krijgt. Het is ook zo'n makkelijk en tevreden ventje overdag. En een pittige peuter. Dus dat balans is moeilijk soms. Wij zijn wel echt klaar nu. We hebben altijd gezegd niet meer dan 2. En lichamelijk zou ik nóg een zwangerschap ook niet kunnen. We zijn nu aan het overwegen of een van ons laat steriliseren. Maar is nogal wat op deze leeftijd.

14 dagen geleden

Reactie op Danielle2710

Ik wou 2... heb er 4🫣
Wij ook 😁

14 dagen geleden

Reactie op MissGvz

Hoe is die combinatie, een tweeling en je dochter?
Eigenlijk is de combinatie heel goed, de tweeling vermaken heel vaak zichzelf. Hierdoor is de aandacht naar mijn oudste niet veel minder geworden. Doordat ik ze niet de fles geef maar altijd in de wipstoel of in bed heb ik meer tijd om de aandacht waar naar ze vraagt te kunnen bieden. Dat lukt niet altijd maar vaak wel. Ik voel me ook niet schuldig naar de tweeling toe want die zijn gewend om ff te wachten. Wat het voor mij heel pittig maakt zijn de gebroken nachten. Daar ben ik zo klaar mee... denk je het gaat een paar dagen goed... is het daarna weer 4 dagen feest als het niet langer is☹️

14 dagen geleden

Wij hebben 2 kinderen: 💕 september 2021 💙 juli 2023 Ik ben 41 en mijn man 34. Als ik jonger was geweest had ik een derde nog wel zien zitten. Mijn man had het wel bij twee gelaten want soms is het best zwaar een peuterpuber en een kleintje samen.