22 Reacties
3 maanden geleden
Hoe oud is je zoontje? Mjn zoontke dronk eerst ook niet goed. Ik leg nu zn flesje bij zn speelgoed op de grond. Hij is nu 13 maanden dus kan er dan zo naartoe kruipen om te drinken. Dit doet hij steeds vaker tussen het spelen door. Bij alleen Elf aanbieden dan gaat er niet veel in.
3 maanden geleden
Hier ook zo'n slechte drinker... Onze oudste van 3,5 is naast flesjes altijd slechte drinker geweest. Flesje op de grond dat ie er zelf bij kon hielp hier dan weer niks, want hij had er totaal geen interesse in. Maar fles was inderdaad altijd wel binnen bereik
Belangerijkste is dat de plas wel helder wordt (sochtens mag geel zijn, daarna liefst kleurloos) want dat betekent dat iig alle afvalstoffen goed kunnen worden afgevoerd.
Weet dat eten als komkommer, vla/yoghurt en veel fruitsoorten (druif, mandarijn ed) ook als vocht tellen, als je zoontje dat wel goed eet kan je daarmee wat aanvullen op slechte dagen.
Verder is het helaas een kwestie van blijfen proberen en aanbieden, maar zonder dwang (want je wil afkeer niet versterken, en drinken dwingen lukt je niet.
Proosten vond hij hier helemaal geweldig, en dan nam die ook steeds slokje, tjah, dan maar 20x proosten tijdens de lunch😁
Spelletje er van maken werkt (misschien als hij wat ouder is) ook nog wel eens, als ie heel fanatiek is ergens mee kan je een slokje drinken daar onderdeel van maken. (Bv bij hindernis parcourtje, eerst weer slok water, dan weer over parcourtje, en herhalen. Die van ons nam op gegeven moment zelf steeds slok tussendoor 👍.
Zijn jongere zusje (vandaar ook in deze groep ;) ) drinkt wel goed, wat hem ook helpt om beter te drinken (haar haar fles geven, en zelf ook even slok nemen. Of snel drinken opdrinken omdat ze anders hem de beker van tafel gapt en knoeit😂 (hij is heel netjes😅)
En als hij eenmaal drinkt werkt het benoemen dat ie nog wat moet drinken ook goed "nog een slok, grooote slok.. goed zo jongen"👍
3 maanden geleden
Op de opvang doen ze vanille vla mixen met melk en dat krijgen ze in de fles. Op die manieren (als ie dat lekker vindt) krijgt ie toch vocht binnen. Net als dat mijne best veel yoghurt krijgt (ook veel vocht). Fruit is natuurlijk ook vocht, zo krijgen ze dus toch best al wat vocht zonder drinken binnen
3 maanden geleden
Hier soms niet meer dan 3 of 4 luiers hoor. Kan best. Gaat niet om de luiers, maar de inhoud.💦🟤 En wat de anderen al zeggen, vocht zit in meer dingen. Maar als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even bellen of langs bij consultatiebureau of huisarts voor een extra check. 🌸
3 maanden geleden
Reactie op Lippie91
Op welke leeftijd doen ze dit? Ik vind dit toch wel gekkig hoor…
Ik vind het ook heel bijzonder 😅
Hier gemiddeld 4 luiers per dag. De laatste zit vaak maar een klein plasje in als ik hem ga verschonen voor hij naar bed gaat. Dus 3 goede volle en een kleine luier ;-)
3 maanden geleden
Het zou ook kunnen zijn dat het weinig drinken ergens anders aan ligt. Heb je platic of rvs bekers? En hoe maak je de beker schoon? Onze dochter dronk eerst super goed uit haar rietjesbeker. Omdat we geen vaatwasser hadden waste we deze altijd met de hand af. Inmiddels zijn we verhuisd en hebben eindelijk een vaatwasser. Het viel me laatst op dat onze dochter sinds die tijd heel weinig water drinkt. Ik snapte dit niet, tot ik zelf een slokje uit haar beker nam. Door de vaatwasser kunnen er weekmakers uit het plastic los komen waardoor het water anders kan gaan smaken. Ik heb meteen rvs bekers besteld en hoop dat ze daardoor weer beter gaat drinken.
2 maanden geleden
Bij het opstaan een luier. Vervolgens na zijn eerste dutje. Dan een derde luier voor zijn tweede dutje. Dan meestal een uur of 17.00 weer en de laatste voor het slapengaan. Dus minstens 5. De luiers zijn dan niet helemaal verzadigd hoor, maar vind het gewoon een fris idee om zijn luier regelmatig te vervangen
2 maanden geleden
Reactie op Kaleeshi
Het zou ook kunnen zijn dat het weinig drinken ergens anders aan ligt. Heb ...
Hij heeft wel plastic bekers. Maar die wassen we eigenlijk altijd met de hand af.
Hij drinkt ook best graag soms een paar slokjes uit mijn glas, maar dat lijkt meer omdat hij dat leuk vindt om te proberen en omdat hij altijd graag wil wat ik eet/drink/doe. Maar aangezien hij niet echt voorzichtig is wil ik hem niet zelf een glazen glas geven
2 maanden geleden
Reactie op E987
Onze dochter wil ook vaak niet drinken als ik het aanbied. Als ik de beker ...
Bij alles helpt zelf doen meestal wel! Alleen als we de beker gewoon op een tafeltje in de kamer zetten tijdens het spelen dan pakt hij dat toch niet, omdat hij dan te druk is met spelen. Of hij maakt er een spelletje van om met z’n beker te schudden tot er water (of soms limonade/thee) op de tafel, het kleed of de vloer komt 😬😅
2 maanden geleden
Hi, hier 14 maanden ze dronk niet veel. Maar heb nu ongeveer 3weken ritjes beker en het gaat heel goed. Ze krijgt nog fles ochtend en avond ongeveer 210cc drink ze op . Over dag in de ochtend krijgt ze nog 240cc pyjama pap koop ze met verschillende smaken. En darnaa bodem appel sap rest water 240cc dat drinkt ze ook nog eens op. Dus heb per dag gemiddeld 7 luiers met plas en een max 2 met poep