49 Reacties

22 dagen geleden

Mijn zoontje is 9 maanden en krijgt 3 flessen. Ik maak 210 met 7 scheppen maar hij drinkt ze nooit meer op. Laat elke keer ongeveer 80ml staan. Hij drinkt tussendoor ook water bij zijn hapjes.

22 dagen geleden

Mijn zoontje is bijna 9 maanden (over een paar dagen) en kreeg tot een week geleden 3 flessen van 210+7. Sinds een week heb ik 1 fles vervangen voor pap als ontbijt. Dat maak ik van 120 water + 4 scheppen kunstvoeding en 4 afgestreken eetlepels fijne granen van Olvarit. Dus in totaal ongeveer 600 cc (exclusief water tussendoor).

22 dagen geleden

Totaal, geen idee. Maar tussen 8-17 vaak 2 flesjes van rond de 170. Het verschilt nogal hoeveel hij drinkt, we bieden meer aan dan dat. Namelijk ongeveer elke 4 uur. En dan nog eens voor de avond tussen de 80-200. Snachts geen idee, live bv meerdere keren nog.

22 dagen geleden

Ik ben ook benieuwd. Hier drinkt onze zoon nog best veel,800-900ml. Hij eet ook fruit, brood en avondprakjes, maar niet heel veel en blijft graag zijn melk drinken. ik vraag me af hoe iedereen het afbouwt, kom maar op met tips :)

22 dagen geleden

4 flessen van 180 + brood, fruit en groenten waar hij ook grote porties van eet. Geen idee waar hij het laat, maar hij zit op het -2 lijntje qua gewicht dus we blijven het nog maar even zo doen tot hij zelf flessen gaat laten staan.

22 dagen geleden

3 flessen van 180+6 (200cc). Soms laat ze nog wat staan, meestal tussen de 500-600cc.

22 dagen geleden

Mijn zoontje van 8,5 maand drinkt : In de ochtend 180 met 5 scheppen In de middag 150/180 met 5 scheppen Voor het slapen 180 met 5 of 6 scheppen Als hij tussendoor slechter slaapt en/of erge trek heeft krijgt hij nog een flesje van 90 met 2 scheppen. Door meer water te geven in de fles voorkomen we dat hij 'te veel' melk krijgt en zorgen we dat hij wel voldoende water drinkt. Hij drinkt wat matig uit een beker. Hij vindt dat prima! Sinds we minder flessen geven eet hij ook veel beter zijn avondeten.

22 dagen geleden

ochtend om 6 uur een fles van 210 en voor het slapen gaan om 19 uur ook een fles van 210

22 dagen geleden

Teveel 🙈 Als het aan hem ligt overdag 4x 180 maar hij krijgt nu wanneer het lukt 3x 180, want 's nachts drinkt hij ook nog 150... Opvang geeft wel 4x 180 dus blijft ook lastig 😅 Hij is wel 8 maanden oud

22 dagen geleden

Reactie op Momtobe96

Teveel 🙈 Als het aan hem ligt overdag 4x 180 maar hij krijgt nu wanneer he ...
Wij hebben dit ook. Oeff soms overdag niet alles op.. en dan snachts ineens inhalen.. maar water/thee wilt die dan weer niet

22 dagen geleden

Mijn dochter dronk tot een week geleden nog 5x180+6 flessen en at daarnaast brood, minstens een stuk fruit of een half potje en een halve maaltijdpotje. Nu met moeite een fles eraf gekregen overdag en drinkt ze er vaak 4. Als ik er 3 doe, dan komt ze midden in de nacht nogmaals… op de dagen van de opvang wilt ze ook meer drinken… dus probeer ik op die dagen een fles te vervangen voor yoghurt.

22 dagen geleden

Reactie op MCMartine

Mijn dochter dronk tot een week geleden nog 5x180+6 flessen en at daarnaast ...
Ik maak mij er trouwens niet meer zo druk om. Als ze het nodig heeft, dan geef ik het met alle liefde.

22 dagen geleden

Sinds enkele dagen zijn we over op 3x210. Hij laat meestal 20 ml staan. Tussendoor bieden we water aan.

21 dagen geleden

Hier bv en flesvoeding. 8 maanden en drinkt nog gerust 7 soms 8x per dag. Fles doen we via La Leche League berekening, 100 ml is dat nu en dat is precies genoeg voor haar. Fruithapje, broodje, groentehapje er dan nog bij. Ben gewoon oprecht nieuwsgierig, waarom zijn veel mensen bij flesvoedingen zo bezig met afbouwen van flessen? Gewoon oprechte vraag 😊

21 dagen geleden

Reactie op baloubadou94

Hier bv en flesvoeding. 8 maanden en drinkt nog gerust 7 soms 8x per dag. F ...
Hier ben ik dus ook altijd nieuwsgierig naar. Ik geef zelf bv en ze drinkt vlot nog 8 tot 12x per dag bij me. Een flesje drinkt ze 90 tot 130cc. Op de opvang gaat dat niet altijd even soepel qua fles 😅 maar ze krijgt wel altijd eerst haar melk en dan vaste voeding. Soms lees ik dat kindjes bijv. nog maar 2 of 3 flessen kv op een dag krijgen. Ik vind dat verschil in aantal voedingen altijd zo groot. Hier ook oprecht nieuwsgierig 😊

21 dagen geleden

Ik doe meestal 180+150+150+120, maar soms krijgt ze ook nog een extra flesje als ze dat aangeeft. Ik pas de hoeveelheid aan aan hoeveel tijd er tussen de flessen en het vaste voedsel zit. Als ze minder dan een uur geleden gegeten heeft, of de laatste fles was korter dan 4 uur geleden, krijgt ze niet meer dan 120cc. De ervaring leert dat ze dat dan ook maar met moeite opdrinkt.

21 dagen geleden

Reactie op Munkie

Hier ben ik dus ook altijd nieuwsgierig naar. Ik geef zelf bv en ze drinkt ...
Wij zijn niet bewust begonnen met afbouwen, ze vroeg gewoon steeds minder vaak om melk. Bij borstvoeding zit natuurlijk ook een stukje geborgenheid. Ze dronk toen ook vaak kleine beetjes, meestal om de 1,5 a 2 uur. Toen ik ben gestopt (ik ben in 1 keer gestopt) zaten we binnen 2-3 weken nog maar aan 4 a 5 voedingen op een dag. Dat was met 6 maanden. Nu met 9 maanden is het eerder 3 a 4 voedingen. We zijn daarin altijd op aanvraag blijven voeden.

21 dagen geleden

Reactie op baloubadou94

Hier bv en flesvoeding. 8 maanden en drinkt nog gerust 7 soms 8x per dag. F ...
Wij zijn aan het afbouwen omdat dit werd geadviseerd door het CB. Hij at slecht/wisselend zijn avondeten en dat is inderdaad opgelost door een flesje te halveren en inmiddels eraf te halen. En in het algemeen wordt het geadviseerd af te bouwen vanaf 8 maanden bij kv. Kindjes die kv krijgen zijn gemiddeld ook 1 kg zwaarder na 1 jaar dus wellicht dat het lastiger is dit zelf te doseren voor een baby? Ook gaat het eerder naar bed gaan nu beter, omdat we het laatste flesje eerder kunnen geven.

21 dagen geleden

Hier drinkt hij nog 3x 180 1x niet helemaal leeg. Cb zei dat dat ruim voldoende was. 3x 150 zou al voldoende zijn zei ze

21 dagen geleden

Ons kindje drinkt 150, 150 en 180ml