18 Reacties

vorige maand

Onze dochter slaapt doordeweeks tussen 19.00-19.30 tot 06.15 ongeveer en haar middagslaapje duurt tussen de 1,5 en 3 uren. Dat is elke dag verschillend. In het weekend gaat ze wel eens wat later op bed en ze slaapt ook wel eens uit.

vorige maand

Hier ook 9u per nacht. Middagslaapje verschilt heel erg. Soms slaapt ze wel 2 uurtjes en de ander keer echt een uur en een kwartier max馃槵 al breng ik haar later naar bed, slaapt ze niet langer uit

vorige maand

Hier 12 uur per etmaal. Meestal 11 uur 's nachts en overdag een uur. Slaapt hij 's nachts wat korter/is hij vroeger wakker, dan slaap hij overdag iets langer.

vorige maand

Hier meestal tussen de 13 en 14 uur. Soms eens iets korter dan 13 dat zit er ook wel eens tussen..

vorige maand

Rond de 11 uur: van 19.30 tot 06.30. Slaapt al een tijdje niet meer overdag.

vorige maand

Reactie op MBB85

Rond de 11 uur: van 19.30 tot 06.30. Slaapt al een tijdje niet meer overdag ...
Overigens: als ze overdag een uur slaapt, slaapt ze 鈥榮 nachts 2 uur korter. Dus TS: je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je overdag slapen stopt (of flink inkort)

vorige maand

Reactie op MBB85

Overigens: als ze overdag een uur slaapt, slaapt ze 鈥榮 nachts 2 uur korter. ...
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Hoe wist jij dat je kleine daaraan toe was? Of heb je het gewoon geprobeerd? Hoe oud is je zoon/dochter?

vorige maand

Wij hebben het middagdutje ingekort tot 1.5 uur. Hij slaapt nu vaan 11/12 uur per nacht ipv 10/11 uur!

vorige maand

Tegenwoordig zo鈥檔 1,5-2,5 uur in de middag en zo鈥檔 11-12 uur in de nacht. Dus totaal zo鈥檔 12,5-14,5 uur. Hij is 20 maanden nu. Zeg pakweg 2 maanden terug bij lange na niet zoveel slaap als nu, maar tegenwoordig heeft hij het helemaal door 馃憦馃徎

vorige maand

Reactie op BabyJuli2023馃槏

Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Hoe wist jij dat je kleine daaraa ...
Ze is van eind juli, maar dit is al sinds ze ca 15 mnd was. Ik merkte het (net als bij m鈥檔 oudste) aan dat ze 鈥榮 avonds uren wakker lag. En heel af en toe slaapt ze nu nog op het kdv, maar dan is het meteen 鈥榮 avonds 21u op zijn vroegst. En dan natuurlijk de volgende dag moe, dus dan weer overdag slapen op het kdv, en dan heb je de neerwaartse spiraal te pakken ;). Het is waarschijnlijk wel even 2 dagen overdag ellende om hem wakker te houden, maar kans dat hij dan 鈥榮 nachts dus wel langer gaat slapen. Geldt zeker niet voor ieder kind, maar met maar 9 uur per nacht het proberen waard ;).

vorige maand

Hier 12 uur snachts, overdag niet tot max 1 uur

vorige maand

Hier snachts 12 uur. Lekker hoor! Maar overdag slaapt ze zelden en ik kan je melden een kind van 20 maanden dat overdag amper slaapt is niet perse altijd gezellig;-) Ik leg haar dan maar te rusten neer

vorige maand

Hier als hij 1 slaapje doet slaapt hij snachts 11.5 a 12.5 u en overdag max 1.5 u. Met 2 slaapjes slaapt hij rond de 10 u snachts en overdag in ochtend halfuur en smiddags zo 1.5 u. Dus het totaal uur slaap ligt met 1 slaapje wel hoger.. dat ging paar dagen goed maar nu alweer paar dagen 2 slaapjes.. en doordat die dan later ligt wordt die niet opeens later wakker

vorige maand

Reactie op MBB85

Ze is van eind juli, maar dit is al sinds ze ca 15 mnd was. Ik merkte het ...
Dank voor je toelichting. Het zou me niet verbazen als zo鈥檔 cirkel bij ons ook een beetje speelt. Gister bv om 7u wakker in de ochtend, kan pas slapen om 13:45 (tot 15:30). En in de avond pas om 21:00u op bed.. vanmorgen 06:30u wakker Misschien vandaag maar eens proberen om het middagslaapje naar Max een uur terug te brengen

vorige maand

Reactie op Jalad

Hier 12 uur per etmaal. Meestal 11 uur 's nachts en overdag een uur. Slaapt ...
Als ik vragen mag; wordt hij uit zichzelf wakker overdag of maak je hem wakker na een uur?

vorige maand

Reactie op BabyJuli2023馃槏

Als ik vragen mag; wordt hij uit zichzelf wakker overdag of maak je hem wak ...
Wakker maken meestal! Uiterlijk om 13u, dan kan hij rond 20u weer naar bed. Tot later slapen betekent tot heel laat wakker in de avond. Maar is altijd al zo geweest hier.

vorige maand

Hier rond de 13 uur, 11 uur 鈥榮 nachts ( met nog minstens 1 nachtvoeding) dutje meestal 2 uur, soms iets korter/langer. Volgens mij is de slaapspreiding best groot op deze leeftijd.