598 Reacties
één jaar geleden
Op 27+5 werd ze geschat op 1,600kg (+p90).. grote baby dus 🫣 ik zie het vooral gewoon als een leidraad, bij mijn eerste dochter zat ze in de zwangerschap voortdurend rond p75 en werd me ook gezegd dat zij wellicht makkelijk rond de 4 kg zou wegen bij geboorte.. uiteindelijk toen geboren op 39+1 aan 3,555kg en 49cm, wat mooi p50 was toen zei men.. dus veel ‘angst’ voor niets uiteindelijk
één jaar geleden
Reactie op stephje345
Bij de groei echo kunnen ze dit zien.
Aah, thanks. Nee die echo doet onze verloskundige niet standaard. Tenzij het ineens medisch zou worden.
één jaar geleden
K heb met 30 weken en 4 dagen een groei echo gehad en toen was die 1600 gram ongeveer en ze verwachten als k de 40 weken aantik dat die rond de 2600 a 2700 gaat zijn dus ben heel benieuwd 30 mei weer een groei echo en ben dan 34+4.. bij me dochter hadden ze gezegt dat ze nog geen 3 kilo ging wegen met de geboorte uiteindelijk met 37 weken bevallen en toen woog ze 2490. Dus ben heel erg benieuwd of het dit keer weer zo gaat zijn
één jaar geleden
Reactie op mootjuh1908
K heb met 30 weken en 4 dagen een groei echo gehad en toen was die 1600 gra ...
Is het dan vanwege de vorige zwangerschap dat ze verwachten dat de baby nu ook zo licht zal zijn? 1600 gram bij 30+4 is volgens mij redelijk rond gemiddeld maar het verwachte geboortegewicht wel echt laag.
één jaar geleden
Reactie op Seno34
Oké misschien hele domme vraag maar is zie bij meerdere een p met een cijfe ...
P staat voor precentiel en is een soort schaalt waarmee de verloskundige kan zien hoe je kindje groeit t.o.v. van andere kindjes in NL. Is bijvoorbeeld het geboortegewicht P50%, dan betekend dat dat je kindje precies gemiddeld groeit. 50% van de kindjes is kleiner, 50% van de kindjes is groter. Hoop dat ik het een beetje goed uitleg...😅
één jaar geleden
Ik had vandaag ook een groei-echo. 2,3 kg met 32+1. Ook een stevige dame 😂
één jaar geleden
Met 32+2 de tweede groeiecho. Ben benieuwd! Met 28+3 woog hij 1,34 kilo.
één jaar geleden
Hier was hij bij 30+3 1600 gram en p70. Hij doet het goed en daar gaat het om ❤️
één jaar geleden
Gister, met 32 weken, een groeiecho gehad. Hij is nu 1975 gram en P75. Volgens de echoscopist is dat helemaal volgens gemiddeld 🥰