598 Reacties
één jaar geleden
Reactie op ViviaanM
Heb ook absoluut geen twijfel dat het geen prachtig mannetje wordt haha! 😅 ...
Heel vaak, maar dan bedoel ik, echt heel vaak, zijn de metingen fout. Ik spreek uit eigen ervaring. Weet dat er een foutpercetage is van 10-15%.. en dat klinkt weinig, maar reken maar uit. Geschat op 2241 ÷ 100 × 85 = 1905 gram. Al zou je kindje 4500 gram zijn geschat bij 40 weken(wat echt niet persee voor problemen bij de bevalling hoeft te veroorzaken), zal dat dus ook 3.825 gram kunnen zijn. Vind ik persoonlijk een verschil :). Ik zeg niet dat je het niet moet geloven, maar ik zal het persoonlijk met een flinke korrel zout nemen. Mijn dochter werd destijds +4000 gram geschat en 57 cm. Uit eindelijk met 39+4 geboren met een gewicht van 3564 gram en 50 :).
één jaar geleden
30+3 vandaag en ze woog vanmorgen 1700gr. P70 had de echoacopiste het over 💕
één jaar geleden
Reactie op ViviaanM
32 weken en hij wordt al op 2241 geschat?!?!
En eerst leek hij met alles ...
Mijn eerste dochter werd ook zwaar ingeschat en zou bij 40 weken zéker over de 4 kg gaan bij geboorte. Uiteindelijk geboren op 39+1 aan een gemiddeld gewicht van 3555g en 49 cm.. nu zitten we ook al op p99 (op 27+5 geschat op 1600g) dus ook precies een “enorme” baby, ik neem
Het met een korrel zout. Ik verwacht uiteraard niet dat ik een superklein licht baby’tje zal hebben bij de geboorte (op een gewone termijn dan), maar ik besef nu wel beter dan de eerste keer dat het echt schattingen zijn waar ze nooit 100% zeker van zijn.. ik heb evengoed al verhalen gehoord waar het kindje heel klein geschat werd en uiteindelijk echt groot of gemiddeld was bij de geboorte..
één jaar geleden
Hier een P99 geschat afgelopen donderdag 🙈
Ik geloof ook niet zo heel erg veel van de echo gewicht schattingen mijn 3 eerder zwangerschappen klopte het ook niet echt.
Echter heb ik ook zwangerschapsdiabetes, en een groter kind was de verwachting al wel.
Maar werd vorige week geschat met 30+4 op 2200 gram 🥲🙃
Word dus ook weer eerder ingeleid.
één jaar geleden
Reactie op ViviaanM
32 weken en hij wordt al op 2241 geschat?!?!
En eerst leek hij met alles ...
Ik heb hetzelfde! We krijgen gewoon 2 lekkere bolle buikiesssss 🤣🤰🏼💘❤️
één jaar geleden
Hier een tweeling.. de ene ruim 2 kg en de ander iets boven de 1600 gram.. (30 weken)