9 Reacties
2 jaar geleden
Precies hetzelfde probleem hier. Onze beagle is super lief en zacht naar de baby (25 weken) maar dat gelik...
Ook ziet hij het verschil niet tussen zijn eigen speelgoed en babyspeelgoed en kan ik dus niks laten slingeren.
Ik probeer hem extra aandacht te geven en te belonen als hij de baby met rust laat wanneer hij op de grond speelt, het lijkt te helpen!
Hoe lief onze hond ook is, ik laat hem nooit alleen met de baby, ook niet als ik even naar het toilet ga. En ik denk dat de box nog heeeel lang in onze woonkamer zal staan.
2 jaar geleden
Je moet honden of dieren nooit alleen vertrouwen met je baby of kleine kinderen, maar los van dat, je hond krijgt geen afkeer tegen de baby, een hond denkt niet zoals een mens, wat je moet doen is de baby “bezitten” zoals een hond een kauwstaafje bezit en beschermd tegen andere honden.
Zorg dat je de hond duidelijk maakt dat de baby jouw bezit is en je niet wilt dat hij het aanraakt. Dit doen moederhonden ook met hun kroost tegenover hun roedelleden, dit is instictief beschermend gedrag tot de pups oud genoeg zijn om zelf iedereen te benaderen. Met een baby t zelfde, en vergis je niet, een hond zal een baby of klein kind nooit maar dan ook NOOIT als een gelijke of hoger in rangorde beschouwen, wat ander gedrag en tolerantie geeft dan met een volwassen persoon, ookal lijkt je hond ooo zooo lief en voorzichtig, hou dit altijd in je achterhoofd, dus belangrijk is dat als jou baby nog niet kan begrijpen wat het wel en niet mag doen bij de hond, dan moetje het directe contact tussen de twee zoveel mogelijk af houden tot hij of zij oud genoeg is.
2 jaar geleden
Onze hond vindt de baby ook geeeldig. Elke keer als ik wat met haar doe, neem ik koekjes mee voor de hond. Zodoende kan ik hem corrigeren maar ook betrekken bij ons. Ik vind de hond lastiger als de baby deze dagen 😅
2 jaar geleden
Kleine toevoeging, ik laat ze nooit samen uit het zicht. Als ik ff de kamer uit ben ligt de kleine veilig in de box of in de wagen. Of de honden in de bench.
2 jaar geleden
Reactie op Moniek90
Precies hetzelfde probleem hier. Onze beagle is super lief en zacht naar de ...
Hier zal de box ook heel lang staan, en de ene hond weet dondersgoed het verschil tussen zijn speelgoed en dat van de baby, als hij iets van de baby te pakken heeft loopt hij namelijk heel snel heel sneaky door het Luik naar de tuin om ermee te spelen🤣🤣. Als ik het zie hoef ik ook enkel ze naam te zeggen en hij laat het vallen.
(Babyspeelgoed gaat dan ook gelijk in de wasmachine of vaatwasser)
2 jaar geleden
Ik heb zelf een teckel, dus een iets handzamer formaat haha, die ook graag likt. Als we thuiskomen zet ik de maxi cosi soms op de grond en dan likt ze even over zijn handjes, maar met spelen op de grond/mat likt de hond ook vaker door zijn gezicht. Ik probeer dan altijd duidelijk tegen de hond te zeggen dat het heel lief is en na 2 likjes wel klaar is. Ik vind het vooral moeilijk om de aandacht goed te verdelen en vind de hond echt een beetje zielig…
2 jaar geleden
Ik laat ons hondje altijd eventjes likken als we ‘s ochtends beneden komen en hem gedag gaan zeggen. Zolang het heel eventjes over het wangetje is vind ik dit prima. Hij doet dat ook wel eens bij ons. Hij zal alleen niet uit zichzelf stoppen haha dus dan zet ik m altijd weg, maar dat is ie gewend want dat doe ik ook als hij dat bij mij doet.
2 jaar geleden
Mn border terriër is ook zooooooo zachtjes zo lief en zo voorzichtig. Ik probeer het ook te voorkomen en zeg NEE als ik zie dat hij liefkozend kusjes wilt geven. Maar heel eerlijk als hij straks gaat kruipen zal ik niet alles tegen kunnnen houden denk ik. M’n hond speelt ook met het baby speelgoed die snapt het verschil natuurlijk niet 😅. DUs ik volg even!