19 Reacties

2 jaar geleden

Ik eet heel veel Griekse yoghurt met fruit en honing. Lekker 10% vet, maar wel de goede vetten. Vult super goed.

2 jaar geleden

Zou vooral naar recepten zoeken met havermout. Is ook goed voor de productie van melk. Ik heb er ook last van! Deze week gestopt met snoepen want ik kreeg steeds meer trek in ongezonde dingen. Ik maak elke week bliss balls met havermout, notenpasta, lijnzaad, kaneel, water, kokosrasp en pure chocola. Ik mag geen melk producten dus ook lastig soms

2 jaar geleden

Ik volg even! Ik heb exact hetzelfde probleem. Continu honger (geef ook borstvoeding) en mag geen gluten ivm coeliakie. Zelf eet ik wel griekse yoghurt (2% vet) met blauwe bessen en havermout tussendoor.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde ook borstvoeding en combi met coeliakie goede tip met de yoghurt, ik eet het wel maar meestal maar 1 keer per dag om voldoende af te wisselen maar m’n ideeen raken ook wel op 😅

2 jaar geleden

Gun het jullie niet, maar wel fijn om herkenning te lezen, ook in combinatie met de coeliakie (waardoor echt voedzame producten al schaars zijn). Veel verder dan yoghurt en soms nootjes om honger een beetje te stillen kwam ik niet, eet veel ongezond en niet vullend, dus blij met tips! Havermout is een goeie, dank!

2 jaar geleden

Ik mag geen gluten, melk, noten en pinda's 🙈 Ik probeer crackers/rijstwafels te eten met een gezond maar voedzaam beleg, bv avocado of ei. De repen van Trek zijn ook erg lekker, maar wel heel prijzig. Na zo'n reep zit ik echt vol. En idd dingen met gv havermout, bananenpannekoekjes, wafels, overnight oats, etc.

2 jaar geleden

Ik probeer steeds gezonde snacks klaar en gewassen te hebben, dus makkelijk voor het grijpen. 1x in de 2/3 dagen was en snij ik paprikas, komkommers en tomaatjes. Ook druiven, blauwe bessen en soms aardbeien Ook handig voor m'n oudere Kids en met koken. Daarnaast maiswafels en noten in bakjes en zo voor het grijpen. Bij mij gaat het vooral mis omdat ik dan veel honger heb en weinig tijd of een baby in 1 arm. En dan maar iets wat ik vind naar binnen prop.

2 jaar geleden

Plakken kalkoen / kipfilet vind ik een vullende snelle snack !

2 jaar geleden

(Ik ben niet goed op de hoogte qua gluten maar misschien wat inspiratie) Ik heb een bakje naast m'n bed staan met graze oat bites in verschillende smaken. Ook liggen er dadelrepen, kinderchocola en caramelsnoepjes. Moet wel leuk blijven :p Fruit heb ik al gesneden in de koelkast liggen. Ook handig voor een ongeduldige peuter!

2 jaar geleden

Hier ook enorme trek. Ik kook extra avondeten en eet daar de volgende dag nog een bord van. Eigenlijk dus een volledige extra maaltijd per dag

2 jaar geleden

Reactie op Sa--696

Ik probeer steeds gezonde snacks klaar en gewassen te hebben, dus makkelijk ...
Ik vind dit zo’n goede tip! Ben meteen bakjes met gesneden groenten gaan maken 😃idd super handig ook voor mijn peuter

2 jaar geleden

Ik ook! Maar ik ben niet de hele tijd zo gezond als jullie haha. Ik snack gewoon die kast leeg hier.

2 jaar geleden

Het is verschrikkelijk. Echt eet de hele avond alleen maar chips en chocola 😢

2 jaar geleden

Witte chocola gaat ook hard hier 😬🥰

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik eet voor mijn gevoel meer dan toen ik zwanger was! Tijdens mijn zwangerschap helemaal niet lopen snaaien, maar sinds dag 1 dat onze dochter geboren is kwam het snaaiwerk terug😱 Drink ook de hele dag door anders heb ik echt een droge keel..

2 jaar geleden

Heel herkenbaar inderdaad! Hebben jullie ook 's nachts zo'n honger? En zo ja, wat eten jullie dan?

2 jaar geleden

Ik ook, vooral s avonds en snachts. Lijk wel een monster die dan de overhand heeft. Eet alles wat los en vast zit. Vooral lekkere dingen

2 jaar geleden

Reactie op Mosj

Heel herkenbaar! Ik eet voor mijn gevoel meer dan toen ik zwanger was! Tijd ...
Same. Voel me sinds de bevalling echt een bodemloze put. Ik blijf maar eten. Terwijl ik in het laatste trimester amper wat kon eten of al vol zat

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik haal tussendoortjes bij www.puurmieke.nl: haverkoekjes e.d. en let erop dat ik bijvoorbeeld veel gezonde vetten eet om de honger te stillen. Eet zelf ook gluten-, koemelk,- en ei-vrij ivm intoleranties