Mijn dochter is nu 14 maanden, zij huilt nu veel meer op de opvang( huilde voorheen helemaal niet ) , zij huilt als er bijvoorbeeld een andere kindje huilt of hard praat of gilt. Zij is dan ontroostbaar
Hebben meerdere kindjes dit, ze zeggen dat het een fase is
Heeft iemand hier tips voor ?
Onze jongste twee zijn 1 en 2. Als die van 2 huilt begint die van 2 op een gegeven moment ook te huilen. Ze denkt dan ook dat ze verdrietig is.
Maar ze stopt ook wel als haar zus ook weer stil is.
me dochter is helemaal overstuur , maar het is alleen op de opvang , thuis niet dan is ze natuurlijk alleen met mij of met mijn man samen. Met haar nichtje of neefje heeft ze het soms maar dat is altijd lachen
Wat doen jullie hieraan naar mij idee kan je hier niks aan doen toch
Wij doen nu kort afscheid echt alleen even zwaaien en gelijk weg . Hoe langer wij dat rekte hoe langer hij bleef huilen . Maar als ik hem haal huilt hij ook van opluchting. Wij worstelen er nog wel mee is het een fase of vindt hij het daar gewoon echt minder leuk .
Mijn zoontje gaat nu pas een week naar de gastouder en we hoorde dat als er een ander kindje huilt hij mee gaat huilen. Heeft die thuis nog nooit gedaan.
Och wat vervelend maar het gaat echt over...ik werk op het kdv en echt geef het tijd...het is ook overweldigend voor een kind als er andere kinderen huilen..ze is 14 maand dus nog zo klein dus heel normaal
Mijn dochter heeft ook zo’n periode gehad. Eerder nooit ergens last van, maakte niet uit of een ander kindje huilde. Laatst zei een leidster; als een ander kindje gaat huilen, dan gaat zij dus meehuilen.
Nu ondertussen hoor ik er niets meer van, en zal ze het weer gewend zijn.
Onze dochter heeft/had dat ook. De juffen zeiden ook dat ze heel lief en gevoelig is. Dat herken ik wel. Gelukkig hebben we nu geen opvang meer nodig doordat ik van baan ben veranderd. Sommige kindjes hebben dit gewoon... Kan je niets aan veranderen. Geef het de tijd. ❤️
Ons zoontje heeft dit ook dat meehuilen . Maar al vanaf twee maandjes oud . Inmiddels gaat dat wat beter . Maar bij het brengen en halen huilt hij nog . Eerst ging hij naar kdv nu naar gastouder maakt voor hem geen verschil . Het is gewoon een gevoelig en lief mannetje . Dat heeft ook schattige dingen . Als hij nu een bakje met appelstukjes krijgt bijvoorbeeld gaat hij uitdelen . Maar idd mijn mama hart breekt ook elke keer weer door het huilen.
Vorige week hadden wij wel een doorbraak mijn zoontje huilde ook altijd als hij mij zag met ophalen . Maar dit keer lukte het hem om rustig te blijven . Keek mij wel even zo aan en toen ik zei nee het is goed zo ik ben er al slikte hij het in . En alleen maar een zucht .