16 Reacties

5 maanden geleden

Bij ons kindje is het zo wat met periodes. Maar hij hangt heel erg aan mij, wat ervoor zorgt dat als ik in de buurt ben, hij soms heel huilerig is en alleen aan mij wil hangen. Als ik dan weg ben is er vaak geen probleem en speelt hij gewoon. Los daarvan is het wel normaal dat kinderen niet (lang) alleen kunnen spelen zonder een volwassene in de buurt. Is volslagen normaal volgens hun ontwikkelingsfase. Ze kunnen normaal gezien wel alleen spelen zolang er een volwassene in de buurt is.

5 maanden geleden

Reactie op Ada3

Bij ons kindje is het zo wat met periodes. Maar hij hangt heel erg aan mij, ...
Dit is hier precies het zelfde , als ik niet in de buurt ben prima en spelen bij papa zelf maar als ik er ben aan mij hangen

5 maanden geleden

Dit is heel normaal rond deze leeftijd. Mijn jongste, net 1, heeft dit gelukkig niet maar een jaar geleden was onder andere dochter, toen 1, precies zo. Alleen maar aan ons, voornamelijk papa, hangen en zitten. Konden nergens naar toe zonder dat ze begon te huilen en als we ergens waren was het ook alleen bij ons zitten. Als iemand haar al aanraakte of als we haar op de grond zetten dan was het brullen. Eenkennigheid, hele lastige periode vond ik het, vooral omdat we toen dus net een kleine baby erbij hadden

5 maanden geleden

Wij zitten er ook midden in. Afgelopen maandag is hij 1 geworden. Ook heel hangerig en heel veel huilen. Als ik ook maar opsta bij het spelen dan begint hij al te huilen en van papa moet hij niks weten. Hij is ook elke ochtend huilend wakker (vroeg! 5.30/6.00u) en is de hele dag moe. Wij vinden het ook erg ingewikkeld op dit moment. Het duidelijk maken van iets lukt niet goed. Zelf denken we ook dat hij last heeft van de kiezen die door komen... Al hebben we nog niet iets gevoeld of gezien in zijn mond. Kwijlen en op zijn vingers kauwen doet hij wel. Hopelijk merk je met deze berichten dat je niet alleen bent en dat het hoort bij deze leeftijd.. maar ik snap goed hoe je je voelt!

5 maanden geleden

Reactie op RoosLK

Wij zitten er ook midden in. Afgelopen maandag is hij 1 geworden. Ook heel ...
Ohhh dit lijkt dan enorm op mijn berichtje inderdaad.. ook toevallig dat ze allebei op 15 juli 1 jaar zijn geworden! Het doet me goed om te horen dat ik zeker niet alleen ben dankjewel!

5 maanden geleden

Hier nog een berichtje voor herkenning. 10 juli 1 geworden en het is écht drama op het moment. Ik ben dit weekend alleen met haar geweest en het is echt wel even overleven. Niet zelf spelen, alleen maar tegen je benen aan staan en vooral; krijsen om eigenlijk alles. Alles is 2 minuten leuk, daarna is het krijsen, ook in de wagen en de auto. Ik vind het heftig, voor haar natuurlijk maar ook voor mezelf! Ik vermoed ook wel dat tanden ook weer meespelen want veel dunne luiers en rode billen. Oja en nog steeds elke dag tussen 5:30 en 6:00 (huilend) wakker. Hopelijk zijn we er snel weer doorheen...

5 maanden geleden

Reactie op JR1993

Hier nog een berichtje voor herkenning. 10 juli 1 geworden en het is écht d ...
Vreselijk meid, ik voel je inderdaad op dat “overleven” ben soms gewoon echt blij dat het avond is en dat ze slaapt.. is ze ‘s morgens ook snel weer moe? Hier amper 45 minuten wakker en gewoon alweer helemaal op! Vind het dan ook zo moeilijk wat ik dan daarmee aan moet..

5 maanden geleden

Ik heb dit topic even aan mijn man laten zien aangezien we afgelopen week 2x bij de huisarts zijn geweest omdat onze dochter “onverklaarbaar” veel aan het KRIJSEN was. Maar er is dus wel een verklaring voor en we zijn niet de enige 😆 ppff, zwaar hè

5 maanden geleden

Hier ook sinds kort heel vaak huilen en niets willen nu is ze ook nog ziek geweest en ben ik nu zelf ook ziek wat enorm pittig is omdat ik alleenstaande ben ik heb eigenlijk geen energie meer over ben radeloos ik weet ook niet meer wat ik moet doen dus ik herken dit zeker.

5 maanden geleden

Reactie op Babygirl on the way

Hier ook sinds kort heel vaak huilen en niets willen nu is ze ook nog ziek ...
Je bent een sterke vrouw! Ik ben soms ook echt op, maar kan beroep doen op mijn partner. Maar jij, je doet het maar even alleen, ik vind het knap en wens dat met de tijd voor ons allen het stukken gemakkelijker wordt ❤️❤️❤️

5 maanden geleden

Reactie op Babygirl on the way

Hier ook sinds kort heel vaak huilen en niets willen nu is ze ook nog ziek ...
Wat enorm zwaar moet dit voor je zijn.. ik herken het deels, mijn man vaart dus ik ben ook een groot deel van de tijd alleen. Je kan het. ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Shannonjck

Vreselijk meid, ik voel je inderdaad op dat “overleven” ben soms gewoon ech ...
Ja hier wrijft ze ook na een half uur alweer in haar ogen. Vanochtend weer een hele krijsende ochtend. Ik kan bijvoorbeeld nieteens op staan om even iets te pakken. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik weet het even niet zo goed.. Het lijkt ook duidelijk dat ze toch niet 'uitgeslapen' is. Maar ze slaapt ook maar 10u per nacht nu. Ik ga denk ik proberen haar weer vroeger in bed te leggen, want ik heb het idee dat het qua vroeg wakker worden niet veel scheelt. 'Fijn' dat we niet de enige zijn, maar het blijft wel pittig. Iemand ook alweer door deze fase heen? 🙏

5 maanden geleden

Wij hebben hier exact hetzelfde. Nu ruim een week. Vind het ook erg zielig voor haarzelf. 🥺 Doorzetten, lieve mama's ❤️ Ik herhaal de hele dag voor mezelf maar: alles-is-een-fase 😅

5 maanden geleden

Reactie op JR1993

Ja hier wrijft ze ook na een half uur alweer in haar ogen. Vanochtend weer ...
Hmm dat is inderdaad heel erg lastig.. mag ik vragen wat je hanteert qua ritme overdag?

5 maanden geleden

Hier is het echt met periodes. Vanaf 3,5 maand tot zeker 7 maanden was het drama alleen maar mama, mama en nog eens mama. Nu is ze zaterdag een geworden en sinds twee weken is ze weer heel eenkennig. Mijn vriendinnen met al wat oudere kinderen zeggen dat het nu bij de leeftijd hoor en ook weer vanzelf overgaat. Is dus weer even uitzitten, maar zo vermoeiend😅

5 maanden geleden

Reactie op Shannonjck

Hmm dat is inderdaad heel erg lastig.. mag ik vragen wat je hanteert qua ri ...
Haar eerste slaapje start rond 9:00/9:30 en duurt meestal 1u15. Middagslaapje start rond 14:00 en duurt rond 1u15/1u30. Dan gaat ze rond 19:00/19:30 naar bed. Hoe ziet dat er bij jullie uit? Qua slapen gaat het meestal best oké. Behalve het vroege wakker worden maar hopelijk is dat ook weer een fase.