16 Reacties

3 jaar geleden

Misschien wat duidelijker: die collega zei dus dat het super schoon was, er drie keer per dag grondig wordt schoongemaakt en ze met speciale slofjes lopen. Toen zijn mijn andere collega dat dit standaard is bij de baby's. Waardoor ik dacht oh maar dat heb ik niet gezien bij de kinderopvang waar ik ben geweest, is het dan gelijk zo vies daar?

3 jaar geleden

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf. Het schoonmaken wordt sowieso grondig gedaan neem ik aan, na elk eet moment en wanneer het vies is. Bij ons lopen ze ook gewoon met eigen schoenen binnen en ik vind het niet vies ogen. Ik snap heel goed dat het hygiënischer is als er slofjes gedragen worden omdat de babys natuurlijk over de vloer kruipen. Maar gebeurt dit thuis ook altijd ? Je kan altijd ergens anders kijken, maar als je enthousiast mee zou ik het daar niet vanaf laten houden

3 jaar geleden

Knap dat ze daar tijd voor hebben 3 keer per dag met zoveel baby’s en personeels tekort

VRIEND

3 jaar geleden

Het meerdere keren schoonmaken is een verplichting en gebeurd als het goed is overal. Schoenen of sloffen is een keuze per kinderopvang. Kinderopvang waar ik werkte werkte wij gewoon met schoenen. Maar elke avond komt er een schoonmaakteam de hele ruimte schoonmaken en overdag gebeurd dit na elk eetmoment door de pmers zelf.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang, er wordt bij ons na ieder moment aan tafel goed schoon gemaakt lees dus 3 a 4 keer zeker per dag (thuis red ik dat echt niet 😇) ook lopen wij op alle groepen op binnenschoenen, dit zijn schoenen die we alleen binnen aan hebben en wanneer we naar buiten gaan ruilen we ze om voor de gewone schoenen. We hebben binnen schoenen omdat dit beter is voor de leidsters dan sloffen of sokken, maar vooral omdat het minder glad is wanneer de vloer nat is door dweilen/schoonmaken. Ik weet dat er geen landelijke regels voor zijn, maar zijn richtlijnen per kinderdagverblijf, maar ik zou dus liever hebben dat ze op schoenen lopen, voor binnen of gewoon ook voor buiten dan op sloffen en met mijn kind uitglijden na het dweilen.

3 jaar geleden

Thanks! Ik vind het zelf ook geen groot probleem. Heb mijn schoenen thuis ook uit, maar dat is ook omdat ik niet iedere dag wil dweilen ;). Verder denk ik ook: goed voor het immuunsysteem. Ik raakte alleen erg in de war van hoe mijn collega's erover spraken en omdat ik verder geen vergelijkingsmateriaal heb.

3 jaar geleden

Bij onze babygroep hebben de leidsters binnen schoenen, enkel voor daar. En wanneer het slecht weer is verzoeken we ouder van die hoesjes om de schoenen te doen

3 jaar geleden

Bij mijn kinderopvang is het altijd netjes ..als de kinderen hebben buiten gespeeld lopen de daarna soms op sokken als de schoenen echt vies zijn. Verder lopen ze gewoon op hun schoenen. Ik heb hier geen problemen mee. We doen dit thuis ook en hebben ook een hond dus die doet dat ook. En een beetje weerstand kan ook geen kwaad denk ik dan altijd maar 🤗

3 jaar geleden

Bij ons lopen de kindjes op sokken/sloffen en als je als ouder naar binnen wil moet je van die blauwe ‘zwembadslofjes’ om je schoenen doen. Vind het persoonlijk wel fijn, loop thuis ook niet op schoenen binnen. Maar ja virusjes lopen ze toch wel op op het KDV dus denk dat het daar niet perse goed voor is. Meer een gevoel.

3 jaar geleden

Met onze kinderen hebben we 3 crèches meegemaakt (ivm verhuizing, niet omdat we niet tevreden waren). En op geen van deze crèches waren er bij ons van die blauwe slofjes. Ook niet op de babygroep.

3 jaar geleden

Ik vind het persoonlijk jammer dat de ouders geen blauwe hoezen over de schoenen heen doen..ook de kinderen lopen bij ons vaak op schoenen binnen Zelf heb ik wel sloffen daar voor m'n kind en ik wissel ze vaak daar ook om. Maar zeker met vies weer, loopt iedereen al die viezigheid naar binnen. Ik zeg er wel eens wat van en dan zeggen de leidsters vaak iets van.. ohh we dweilen zo wel even of we vegen zo toch weer. Maar ik ben stiekem blij dat ik m'n kinderen nooit in de kruipfase naar de opvang heb moeten laten gaan. Vast goed voor de weerstand.. maar toch wel vies met al die schoenen van buiten.

3 jaar geleden

Reactie op GerrieD

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf. Het schoonmaken wordt sowieso grondi ...
Ja thuis bij ons wel! En bij m'n familie en vriendinnen eigenlijk ook. Geen schoenen in huis altijd sokken of sloffen. Ook geen huisdieren. Toch wel uit hygiënisch oogpunt allemaal!

3 jaar geleden

Als jij je fijn voelt bij de kinderopvang zou ik er zeker voor gaan! ☺️

3 jaar geleden

Ik ben zelf leidster op een babygroep en wij maken op de groep na ieder eet moment de vloer goed schoon en uiteraard nadat er een kindje heeft gespuugd. Iedere avond komen de schoonmakers de vloer grondig schoonmaken en gaat alles van de vloer af, tevens moeten zowel personeel als ouders slofjes aan bij binnenkomst op de groep, als ouders dit niet willen moeten ze bij de deur blijven staan en pakken wij het kindje van hen over.

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang, wij dragen ook geen blauwe slofjes. Dit is omdat we speciale ‘binnen’ schoenen of sloffen dragen. Misschien is dit bij hen ook het geval?

3 jaar geleden

Meerdere kinderopvangcentra gezien. Bij sommige georganiseerd en schoonmaakmiddel net gebruikt. Bij andere vieze toiletten en propvolle Prullenbakken... zit veel verschil tussen. Sommige 1x per week bed verschonen, ongeacht wie erin ligt. Andere verschonen wanneer er een nieuw kindje in bed komt liggen. Dus nooit gedeeld beddengoed.