6 Reacties

2 jaar geleden
Ik had / heb een veel kleinere: eerste weken ook een aantal keer helder rood bloed verloren. Nu 8 weken en prima in orde.

2 jaar geleden
Ik had met 5+4 opeens ook erg veel bloedverlies met stolsels en krampen. Echo laten maken met 6 weken en 5 dagen. Hierop zagen ze duidelijk een hematoom zitten. Nu 9 weken zwanger en hij is gelukkig beide weg en alles ziet er goed uit. Heb wel een aantal weken heel rustig aangedaan, niet getild, niet gesport en veel stil gezeten. Voelde beter aangezien ik met inspanning bloedverlies kreeg.
Wat vervelend dat de verloskundige niet wist/kon zien wat de holte was zeg! Hoop dat jullie snel goed antwoord krijgen!

2 jaar geleden
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een hematoom gehad. Helaas is dat een miskraam geworden, maar de hematoom die ik had was vele malen groter dan hoe het er bij jou uitziet. Ik ben toen doorgestuurd naar een gynaecoloog, merkte wel dat die mensen er veel meer verstand van hebben. Dus mocht je bezorgd zijn kun je vragen om doorgestuurd te worden. Bij mij was het advies om rustig aan te doen, niet tillen, geen sport e.d. Bij mij werd gezegd dat de kans dat het goed zou gaan 50% was (maar had dus wel een veel grotere)
Sterkte in ieder geval, weet hoe naar die onzekerheid is met een hematoom.