11 Reacties

2 jaar geleden

Waarom zou je dat precies willen gebruiken? Hoezo blijft zijn hoofd anders niet rond? Ik zou het niet gebruiken, je baby heeft totaal geen bewegingsvrijheid meer...

2 jaar geleden

Ik zit idd ook net te kijken wat het is, maar ik zie er totaal de meerwaarde niet van. Denk je dat je er eerder een gefrustreerde baby van krijgt 😅 Zolang je kind geen last heeft van een voorkeurshouding en zijn hoofd gewoon goed kan bewegen zal zijn hoofd gewoon rond blijven.

2 jaar geleden

Reactie op Ada3

Waarom zou je dat precies willen gebruiken? Hoezo blijft zijn hoofd anders ...
Wij zijn aan het begin bij een manuele therapeut geweest en die zag wat afplatting. Hij gaf aan dat ik tot eind maand 4/5 hem op zijn zij moet laten slapen zodat de afplatting minimaal zal zijn. Als ik hem in bed leg dan zit hij 7/10 keer op zijn rug en kijkt hij recht. Hij heeft nu een reflux matrasje met klittenband. Dus hij is het “concept” gewend vandaar mij vraag of iemand ook zo een snoozzz gebruikt en zo ja hoe ze het doen met een slaapzak..

2 jaar geleden

Reactie op yvonneth90

Ik zit idd ook net te kijken wat het is, maar ik zie er totaal de meerwaard ...
Dit!

2 jaar geleden

Onze oudste vond het vreselijk omdat ze dan niet meer kon draaien en werd alleen maar boos. Ik had er een besteld op Bol en direct weer teruggestuurd na 1 middagslaapje

2 jaar geleden

Wij hebben er 1. Baby draait en kan 's nachts niet meer terug. Werkt top!!

2 jaar geleden

Ooh ja en die onderkant vouw ik onder het lakentje. Dus gebruik alleen de buikband

2 jaar geleden

Wij gebruiken het bij mijn dochter ook voor het omrollen en niet meer terug kunnen, nooit geen gefrustreerde dochter gehad hoor, juist enorm fijne nachten (vast is ieder kindje verschillend hierin). Ik zou het dus eerst zeker gewoon proberen en zeker niet gelijk uitgaan van de meningen van de eerste berichten 😅🙈

2 jaar geleden

Hier gebruiken wij hem ook voor de nachten. Maken alleen om de buik vast zodat hij gewoon z’n slaapzak aan kan.

2 jaar geleden

Reactie op Novabo

Wij gebruiken het bij mijn dochter ook voor het omrollen en niet meer terug ...
Ja he wat een comments soms. Ik vroeg letterlijk om ervaring en geen mening om het op een harde manier te zeggen 😅 Wij doen dit al vanaf het begin met zo een reflux kussentje en die heeft dus ook zo een klittenband. Hij is het dus gewend om op zijn zij te slapen. Alleen wil ik dus voorkomen dat hij op zijn rug gaat slapen en soms rolt ie op zn buik en niet meer terug.. 😓

2 jaar geleden

Geen mening over de slaapwikkel van mij :) maar volgens mij is het ergste 'gevaar' van een afgeplat hoofd al geweken met 19 weken. Ons zoontje had het ook een beetje maar dat is hier echt in de eerste 2 maanden ontstaan. Ons is verteld dat het afplatten met name in de eerste 3 maanden gebeurt en daarna minder omdat het hoofdje dan al wat minder zacht is. Bij ons zoontje is het al weggetrokken zonder enige hulpmiddelen met slapen. De fysio zei wel dat het ene kindje sneller een afplatting ontwikkelt dan de ander. Mijn boodschap is dus eigenlijk dat ik snap dat je je zorgen maakt maar dat vanaf nu een hoofdje als het goed is niet meer zo snel plat wordt. Succes! ❤️