5 Reacties
2 jaar geleden
Bij borstontsteking heb je normaal op je borst een hele rode rand rondom rond. Als je dat niet hebt is de kans op borstontsteking klein denk ik. Ik heb wat jij beschrijft ook wel eens gehad. Had toen ook stuwing op dat moment, maar ook die dag wat te weinig gegeten en gedronken. Was toen volgens vroedvrouw beetje combinatie van vanalles, ook vermoeidheid. Was wel weg na 1 dag.
2 jaar geleden
Ik denk toch een beginnende borstontsteking. Zo begon het bij mij namelijk ook. Ik had geen harde plekken in mijn borst en ook geen rode randen, maar kreeg wel dezelfde koorts verschijnselen.
Ik heb paracetamollen genomen met ibuprofen (dit helpt ontsteking remmend). Verder ben ik na het kolven/voeden gaan koelen met een bevroren appelstroop zakje in mijn hemd. Geen strakke bh aan en losse kleding dragen. Voor het kolven/voeden de borst even warm maken zodat de melk beter kan doorstromen.
Dit hielp mij om een grote borstontsteking te voorkomen omdat ik er op tijd bij was!
2 jaar geleden
Ik ben gisteren ook voor het eerst voor een voeding overgestapt van bv naar kv en had voor de laatste avondvoeding echt ontzettende last van stuwing. Borsten zijn toen ook niet goed leeggedronken omdat meneer mega slaperig was. Vannacht ook opeens heeeel heet in bed en werd wakker van de misselijkheid, heb er zelfs van moeten overgeven. Vandaag voel ik me icm slaaptekort ook echt mwah. Ik denk dat je lichaam ook echt even moet wennen :-)
2 jaar geleden
Dit heb ik deze week ook gehad. Had het ijskoud en een verhoging.
Had wel een beetje last van 1 borst, dus dacht aan borstontsteking. 2 paracetamol genomen en met dikke sokken aan in slaap gevallen. Daarna werd ik zwetend wakker en voelde ik me weer prima.. ik wat het nu is geweest, geen idee…