17 Reacties

2 jaar geleden

Overdag eens proberen op zijn buikje? Hier was dat in ieder geval de oplossing en toen was hij pas een paar weekjes.

2 jaar geleden

Hoi! Hier hebben we hetzelfde probleem met wegleggen vooral ‘S avonds wil hij niet in z’n bedje! Ik ga dan op de schommelstoel zitten en wieg hem zo in slaap maar zodra hij in z’n bedje ligt is hij weer wakker! Uur of 10 s avonds is hij pas in wat diepere slaap! Wat bij ons helpt is om hem tussen ons in bed te leggen wanneer we zelf naar bed gaan.. dan kan ik mn hand op hem houden en z’n speentje indoen dan slaapt hij wel! Verder denk ik dat het vooral te maken heeft met de slaapregressie/sprong 4! Nog even volhouden dus

2 jaar geleden

Reactie op Chayennn

Overdag eens proberen op zijn buikje? Hier was dat in ieder geval de oploss ...
Hier t zelfde. Ze slaapt dag en nacht op der buikje op der rug was ook drama tot ik haar keertje omdraaide ze was toen 3/4 weken en daarna gelijk stil en viel in slaap. Zolang je baby sterk genoeg is in der nekje wat zij dus al vanaf geboorte eigg had kan ze ook snachts op der buik liggen gaat prima!

2 jaar geleden

Ik heb bij ons met onze baby bij het cb aangegeven dat ik graag wat hulp wilde en wij kregen een jeugdverpleegkundige die even met ons mee ging kijken. Zij zien zoveel babies dat ze misschien wel de gouden tip voor je hebben. 🙏

2 jaar geleden

Voelt zo stom om te zeggen gezien je aangeeft van alles al geprobeerd te hebben, maar betreft dat ook hem fysiek laten controleren? Met name de osteopaat kan wonderen verrichten bij babies. Onze situatie was ver van zo heftig, maar het heeft wel flink geholpen! Verder qua tijd kan het idd de *** slaapregressie zijn rond de 4 maanden maar het was sowieso al ruk ervoor. Dus had het zelf ook ervoor al aangekaart. En wat hier ook werd gezegd, bij ond was het tijdelijk maar hielp het ook om hem van ons naar op zn buik wegleggen ging. Toen bleef hij wel slapen en viel soms ook zo in slaap. Wat voor dingen heb je al geprobeerd? Lees ook soms een doekje op het hoofd leggen wat goed doet bij bepaalde kindjes, zo bizar!

2 jaar geleden

Reactie op Chelss

Hier t zelfde. Ze slaapt dag en nacht op der buikje op der rug was ook dram ...
Hier ook! Kleine meid met 3-4 weken op de buik gelegd en sliep meteen!

2 jaar geleden

Mischien een osteopaat laten kijken? Een op de buik laten slapen (als je erbij bent)? Hier hadden wij dat ook met m'n eerste kind, kon haar alleen op de buik wegleggen.

2 jaar geleden

Misschien een kruik in bedje leggen zodat de overgang niet zo groot is, het is nu natuurlijk kouder wie weet helpt het. Wij hebben ook een kipkep die we soms over haar buikje hebben gelegd toen ze dus ook zo snel wakker werd in bed voor een soort geborgenheid (wel opletten dat hij het niet over zijn hoofd kan trekken. Wat hier ook hielp was in haar ledikant leggen ipv co sleeper, die hadden we toen in onze slaapkamer gezet. Heel veel succes mama, ook dit kunnen jullie aan 💪

2 jaar geleden

Heb je je kindje lichamelijk al na laten kijken? Wij hadden dit ook en zijn uiteindelijk doorverwezen naar de 'huilpoli'. Hier kijkt een kinderarts en pedagogisch medewerker met je mee. Bij ons dochtertje blijkt er sprake te zijn van verborgen reflux waardoor ze dus niet weggelegd kan worden. We zijn nu nog heel erg zoekende hoe we hier het beste mee om kunnen gaan (joh.broodpitmeel zorgt weer voor obstipatie) maar het is zo fijn dat ze meedenken en je er niet meer alleen voor staat

2 jaar geleden

We hebben exact hetzelfde probleem. Onze baby is 3.5 maand en nu sinds 1 week is het onmogelijk om hem ‘s nachts weg te leggen. Dit probleem hadden we eerst alleen overdag, maar nu dus ook ‘s nachts. Hij lijkt diep te slapen, maar zodra hij het matras raakt dan gaan zijn ogen open en begint hij te krijsen. Hij is ook nog eens 3-4 keer per nacht wakker, dus het is echt feest bij ons. We hebben de Moonboon hangmat, wat bedoelt is voor dutjes en niet voor de nacht maar we zijn ten einde raad dus de afgelopen nachten slaapt hij in de hangmat. Het is in principe veilig, maar ik wil niet dat hij eraan went om daar ‘s nachts in de slapen + hij ligt niet plat wat slecht voor zijn rug is (denk ik). Kortom: drama en ook wanhopig op zoek naar een oplossing 😢

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde kan dr niet eens even weg leggen om te plassen bijv. Onze dochter heeft wel een extreme vorm van reflux, heb je jouw kindje hier al op na laten kijken? Kan ook verborgen zijn natuurlijk 😔 Hier ook letterlijk alles al geprobeerd alle slaapzakken, lakens, bedjes, matrasjes, kruiken, osteopaat, zelfs een week opgenomen geweest in het ziekenhuis, maximale hoeveelheid Johannesbroodpitmeel, laxeer zakjes enz enz enz niks helpt tot nu toe helaas.. maar weet je bent niet alleen ❤️ sorry had gewild dat ik wat tips voor je had

2 jaar geleden

Geen verborgen reflux dat het liggen zelf vervelend is? Wij hebben dit een periode gehad tijdens sprong 4. Is nu gelukkig al weer een stuk beter (al moeten we nog steeds wiegen en wordt ze vaak wakker)

2 jaar geleden

Oh zou je zo graag de gouden tip geven..die heb ik helaas niet, maar weet dat je echt niet de enige bent. Hier precies hetzelfde. Vanaf begin af aan al niet weg te leggen overdag (en nog steeds niet) en de avond /nacht is sinds een week ook bijna niet te doen. Je hebt er geen zak aan maar misschien biedt het toch een beetje troost te weten dat je niet alleen in het schuitje zit. Ik voel me ook continu zoekende. Laat je even weten wat het cb erover zegt? Ben wel benieuwd. Als ik iets ontdek hier wat werkt dan hoor je het natuurlijk. Veel sterkte en vertrouwen dat het uiteindelijk beter wordt 💪

10 maanden geleden

Ik lees dit ‘ oude’ topic en ben zo benieuwd hoe het nu gaat. Wij hebben op dit moment een dochter van 14 weken die zich absoluut niet weg laat leggen. Zodra we al boven der bed of cosleeper hangen is er intense paniek. Troosten in bed werkt ook absoluut niet ze gaat dan zo overstuur dat we der niet meer in slaap krijgen… op dit moment gewoon echt wanhopig! Ze slaapt overdag nu vooral in de kinderwagen ( zolang we lopen) en s’nachts op mij…

10 maanden geleden

Reactie op KellyKVH

Ik lees dit ‘ oude’ topic en ben zo benieuwd hoe het nu gaat. Wij hebben op ...
Pittig hè! Ik weet het nog van onze zoon, die nu inmiddels 19 maanden is. Ik heb hem uuuuren, daaagen gedragen. Sommige kindjes hebben dit nou eenmaal… je bent niet de enige, al kan de maatschappij je wel doen laten geloven dat het niet normaal is en daarnaast is het ook gewoon echt zwaar waardoor je misschien geneigd bent dat ook te gaan geloven. Bij ons hielp juist toegeven aan de nood voor nabijheid waardoor het uiteindelijk vanzelf is goed gekomen (en onze eigen slaap prioriterende eerste maanden/überhaupt haha). Het bedje opwarmen hielp ook. En we hebben een tijd een cosleeper in ledikant formaat gehad (gratis van marktplaats) waardoor we hem van ons bed konden over schuiven ipv moesten tillen, dat hielp ook. En het boek Zachte Nachten kan fijn zijn. Sterkte!

10 maanden geleden

Reactie op KellyKVH

Volkomen normaal lieve mama 🩷 Lekker bij je houden, co regulatie is de beste emotie regulatie en je bouwt aan een sterke hechting. Zwaar kan het zeker zijn. Been there done that. Alle focus op je baby, het is écht tijdelijk. Ps check www.kiind.nl en zoek op artikelen over baby/ slaap. Daar wordt uitgelegd hoe het werkt. Al doet de maatschappij geloven dat ze alleen in hun bedje horen te liggen 🙈

10 maanden geleden

Reactie op KellyKVH

Het komt echt goed! Bij ons dochtertje echt precies hetzelfde, ze bleek last te hebben van reflux en koemelkallergie. Ze sliep alleen maar op mij of in de draagzak(een aanrader want dan heb je je handen vrij), 's nachts op een gegeven moment naast mij. Het is een hele zoektocht geweest en uiteindelijk hebben we rond 6 maanden een slaapcoach ingeschakeld. Vooral op je gevoel af gaan en als dat betekend dat je dochtertje bij/op jou slaapt dan is dat zo. En neem hulp aan, dat had ik achteraf echt meer moeten doen.