23 Reacties

3 jaar geleden

Onze generatie heeft er natuurlijk wel direct een associatie mee. Ik zou het persoonlijk zelf niet doen ivm Google. Als je Isis googled, kom je alsnog bij de huidige IS terecht. Ik zou zelf bang zijn dat m’n kindje gepest zou worden door de naam. Verder is het natuurlijk helemaal geen lelijke naam, maar echt puur de associatie.

3 jaar geleden

Ik vind het een prachtige naam, maar ben ook bang dat de negatieve associatie voorlopig nog even zal blijven 😔, zou het om die reden persoonlijk niet aandurven

3 jaar geleden

Oh ik dacht er geen seconde aan. Gewoon doen.

3 jaar geleden

Ik zou het persoonlijk niet doen vanwege die negatieve associatie idd!

3 jaar geleden

Ik heet Isis en krijg lang niet meer zo veel opmerkingen als jaren geleden. Als ik mij voorstel krijg ik veel vaker te horen dat mensen het een mooie naam vinden dan dat er grappig over gedaan wordt. Ik denk persoonlijk dat het gewoon moet kunnen, maar je moet er wel boven kunnen staan dat er hier en daar een grapje over gemaakt wordt.

3 jaar geleden

Zo heten heel veel Kebabzaken…. Sorry 🤪

3 jaar geleden

En wat vindt je van Ires? Isla, Aisha, Eris. Meestal reageer ik niet op dit soort topics want wat wij vinden zou heel weinig uit moeten maken, wat namen betreft. Maar kinderen worden met alles gepest en zodra dit topic ooit besproken zal worden zal dat dus wel een ding kunnen worden. Vind het persoonlijk ook een mooie naam, maar de naam linkt met iets vreselijks .. Ik weet nog dat we vroeger de betekenis van onze naam moesten opzoeken, weet niet of andere dat ook moesten. Maar dan zie je je kindje dus Googlen en ineens poppen der allemaal nieuwsberichten op met afbeeldingen. Toch iets om over na te denken. Verder idd een mooie naam!

3 jaar geleden

Het belangrijkste is wat jullie zelf vinden en of jullie ermee om kunnen gaan als je er vervelende opmerkingen over krijgt. Zou het zelf niet doen met de kennis van nu en misschien gaan voor een alternatief dat erop lijkt, zoals Iris?

3 jaar geleden

Dankjulliewel allemaal voor de snelle reactie. Het blijft inderdaad een lastig issue.. we schrijven hem nog niet helemaal af maar gaan ook zeker verder kijken. Namen als Iris vind ik dus juist helemaal niets voor mij al scheelt het maar 1 letter. 🤷🏼‍♀️😅 Maar meer inspiratie is natuurlijk welkom. We zoeken vooral wat meer richting Egyptische/godinnen namen 😬

3 jaar geleden

Reactie op Boysmom💙💙

Dankjulliewel allemaal voor de snelle reactie. Het blijft inderdaad een la ...
Ik vind Cleo een lieve en mooie naam!

3 jaar geleden

Reactie op Boysmom💙💙

Dankjulliewel allemaal voor de snelle reactie. Het blijft inderdaad een la ...
Zoek je in de Egyptische hoek? Je hebt ook veel mooie Griekse (godinnen) namen. En inderdaad Iris of Isa als alternatief?

3 jaar geleden

Reactie op Annekebaby

Oh ik dacht er geen seconde aan. Gewoon doen.
Ik dacht er ook niet aan. Ik dacht vooral wat een mooie naam!

3 jaar geleden

Oh nee dit kan echt niet😅 Ires vind ik wel erg mooi

3 jaar geleden

Reactie op SAN696

Ik dacht er ook niet aan. Ik dacht vooral wat een mooie naam!
Ik ben het hiermee eens! Is ook niet gelijk mijn eerste associatie.

3 jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ik vind het een prachtige naam, maar ben ook bang dat de negatieve associat ...
Dit dus

3 jaar geleden

Ik zou t persoonlijk ook niet doen. Puur om later pesterijen te voorkomen bij mn kind

3 jaar geleden

Reactie op KJ94

Ik zou t persoonlijk ook niet doen. Puur om later pesterijen te voorkomen b ...
Eh, ik denk dat het echt nul kinderen vanaf 2023 deze link leggen. Isis was heel kort de naam en toen werd het al IS. Het is al eeuwenlang de naam van een godin. Er is ook een DJ die zo heet, zij is supercool!

3 jaar geleden

Reactie op Annekebaby

Eh, ik denk dat het echt nul kinderen vanaf 2023 deze link leggen. Isis was ...
Klopt. Niemand zegt toch meer Isis? Dat weten kinderen over 6 jaar echt niet.

3 jaar geleden

Mooie naam, ik vind het wel kunnen. Ines/inèz ook heel mooi, wat er op lijkt. Succes met de keuze 🥰

3 jaar geleden

Ik zou niet die naam kiezen. Als ze ouder is zal haar generatie het denk ik niet veel meer zeggen, maar alle ouders wel natuurlijk. Het idee dat er een ooievaar in de tuin staat met Isis erop, zou ik ook niet helemaal prettig vinden.